16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Paiporta i Picanya avancen en retirada d’estris i es treballa en la detecció de problemes en clavegueram

Efectius treballen a habilitar oficines mòbils per a expedir els DNI de les persones afectades per la DANA

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Les localitats valencianes de Paiporta i Picanya, afectades greument per la DANA, avancen en la retirada d’estris i residus de les vies públiques i, actualment, es treballa en la detecció de problemes de bloquejos en el clavegueram.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), a la zona d’Aldaia, Alaquàs i Torrent ja no queden buidatges importants al nucli urbà i hi ha dos passos subterranis quasi buidats i un altre pendent. Se seguix treballant en neteja i rebuig de vies.

Quant a les zones de Benetússer, Sedaví i LLocnou queden més d’una desena de xicotets garatges per buidar i està en marxa la retirada de vehicles, han indicat les mateixes fonts.

A Alfafar i Massanassa els centres urbans ja no precisen buidatges però se seguix treballant a l’MN4 i Hotel Albufera, també en dos passos subterranis bloquejats i en la reposició del clavegueram.

Quant a Albal i Catarroja, les vies d’accés estan pràcticament buidades i transitables en la gran majoria i es treballa en la retirada de residus de la DANA, a més d’habilitar els accessos a un barri interior.

Sobre el terreny continuen treballant vora 2.300 bombers de més de 40 organismes i 7.800 militars. En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha un total de 9.200 efectius de la Guàrdia Civil i Policia Nacional; més de 500 efectius de les diferents policies locals i 120 efectius de la Policia de la Generalitat.

A més, un georadar s’ha incorporat a les tasques d’emergència de la DANA per a intensificar les labors de recerca. La prioritat segueix sent la fase de recerca de possibles víctimes, fins i tot pel mar.

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.