Paiporta i Picanya avancen en retirada d’estris i es treballa en la detecció de problemes en clavegueram

Efectius treballen a habilitar oficines mòbils per a expedir els DNI de les persones afectades per la DANA

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Les localitats valencianes de Paiporta i Picanya, afectades greument per la DANA, avancen en la retirada d’estris i residus de les vies públiques i, actualment, es treballa en la detecció de problemes de bloquejos en el clavegueram.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), a la zona d’Aldaia, Alaquàs i Torrent ja no queden buidatges importants al nucli urbà i hi ha dos passos subterranis quasi buidats i un altre pendent. Se seguix treballant en neteja i rebuig de vies.

Quant a les zones de Benetússer, Sedaví i LLocnou queden més d’una desena de xicotets garatges per buidar i està en marxa la retirada de vehicles, han indicat les mateixes fonts.

A Alfafar i Massanassa els centres urbans ja no precisen buidatges però se seguix treballant a l’MN4 i Hotel Albufera, també en dos passos subterranis bloquejats i en la reposició del clavegueram.

Quant a Albal i Catarroja, les vies d’accés estan pràcticament buidades i transitables en la gran majoria i es treballa en la retirada de residus de la DANA, a més d’habilitar els accessos a un barri interior.

Sobre el terreny continuen treballant vora 2.300 bombers de més de 40 organismes i 7.800 militars. En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha un total de 9.200 efectius de la Guàrdia Civil i Policia Nacional; més de 500 efectius de les diferents policies locals i 120 efectius de la Policia de la Generalitat.

A més, un georadar s’ha incorporat a les tasques d’emergència de la DANA per a intensificar les labors de recerca. La prioritat segueix sent la fase de recerca de possibles víctimes, fins i tot pel mar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.