Paiporta i Picanya avancen en retirada d’estris i es treballa en la detecció de problemes en clavegueram

Efectius treballen a habilitar oficines mòbils per a expedir els DNI de les persones afectades per la DANA

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Les localitats valencianes de Paiporta i Picanya, afectades greument per la DANA, avancen en la retirada d’estris i residus de les vies públiques i, actualment, es treballa en la detecció de problemes de bloquejos en el clavegueram.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), a la zona d’Aldaia, Alaquàs i Torrent ja no queden buidatges importants al nucli urbà i hi ha dos passos subterranis quasi buidats i un altre pendent. Se seguix treballant en neteja i rebuig de vies.

Quant a les zones de Benetússer, Sedaví i LLocnou queden més d’una desena de xicotets garatges per buidar i està en marxa la retirada de vehicles, han indicat les mateixes fonts.

A Alfafar i Massanassa els centres urbans ja no precisen buidatges però se seguix treballant a l’MN4 i Hotel Albufera, també en dos passos subterranis bloquejats i en la reposició del clavegueram.

Quant a Albal i Catarroja, les vies d’accés estan pràcticament buidades i transitables en la gran majoria i es treballa en la retirada de residus de la DANA, a més d’habilitar els accessos a un barri interior.

Sobre el terreny continuen treballant vora 2.300 bombers de més de 40 organismes i 7.800 militars. En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha un total de 9.200 efectius de la Guàrdia Civil i Policia Nacional; més de 500 efectius de les diferents policies locals i 120 efectius de la Policia de la Generalitat.

A més, un georadar s’ha incorporat a les tasques d’emergència de la DANA per a intensificar les labors de recerca. La prioritat segueix sent la fase de recerca de possibles víctimes, fins i tot pel mar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.