Paiporta i Picanya avancen en retirada d’estris i es treballa en la detecció de problemes en clavegueram

Efectius treballen a habilitar oficines mòbils per a expedir els DNI de les persones afectades per la DANA

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Les localitats valencianes de Paiporta i Picanya, afectades greument per la DANA, avancen en la retirada d’estris i residus de les vies públiques i, actualment, es treballa en la detecció de problemes de bloquejos en el clavegueram.

Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), a la zona d’Aldaia, Alaquàs i Torrent ja no queden buidatges importants al nucli urbà i hi ha dos passos subterranis quasi buidats i un altre pendent. Se seguix treballant en neteja i rebuig de vies.

Quant a les zones de Benetússer, Sedaví i LLocnou queden més d’una desena de xicotets garatges per buidar i està en marxa la retirada de vehicles, han indicat les mateixes fonts.

A Alfafar i Massanassa els centres urbans ja no precisen buidatges però se seguix treballant a l’MN4 i Hotel Albufera, també en dos passos subterranis bloquejats i en la reposició del clavegueram.

Quant a Albal i Catarroja, les vies d’accés estan pràcticament buidades i transitables en la gran majoria i es treballa en la retirada de residus de la DANA, a més d’habilitar els accessos a un barri interior.

Sobre el terreny continuen treballant vora 2.300 bombers de més de 40 organismes i 7.800 militars. En l’àmbit de la seguretat ciutadana hi ha un total de 9.200 efectius de la Guàrdia Civil i Policia Nacional; més de 500 efectius de les diferents policies locals i 120 efectius de la Policia de la Generalitat.

A més, un georadar s’ha incorporat a les tasques d’emergència de la DANA per a intensificar les labors de recerca. La prioritat segueix sent la fase de recerca de possibles víctimes, fins i tot pel mar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles esquiven el mal temps i ja lluïxen el seu art efímer i satíric per tota València

Després de dies d'incertesa per la pluja i el vent, les Falles de 2026 han plantat quasi 770 monuments i esperen el veredicte del jurat esta vesprada.

El PPCV demana a Compromís mesures contundents després de la detenció d’un regidor a Altea

Joserra González de Zárate ha exigit a Compromís actuar amb rapidesa i coherència després de la detenció d'un edil a Altea per un presumpte delicte de violència contra la seua parella.

Primera jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 90% segons CESM i 8,85% segons Sanitat

La primera jornada de la setmana d'aturs contra la reforma de l'estatut marc ha sigut seguida per un 90% segons el sindicat i per un 8,85% segons Sanitat. La protesta coincidix amb les Falles i suma actes simbòlics per a visibilitzar el malestar per la sobrecàrrega i les guàrdies de 24 hores.

El TSJCV arxiva i inadmet la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

La Sala civil i Penal tanca la via penal contra la magistrada i el seu espòs per falta d'indicis. Tatxa de 'qüestionable' els àudios i de 'desorbitada' la nul·litat demanada.

El TSJCV rebutja investigar a Mazón per la seua gestió de la dana

El Tribunal Superior valencià ha descartat per unanimitat obrir una investigació penal a Carlos Mazón per la gestió de la dana al no veure base delictiva. La Sala conclou que no hi ha un 'fonament sòlid i objectiu' en els fets remesos per la jutgessa de Catarroja.

MariLuz, 85 anys i més de 60 desfilant en l’Ofrena: espera que no siga l’últim

Amb 85 anys, MariLuz Marín tornarà a desfilar en l'Ofrena floral, una tradició que manté des de les seues noces i que hui compartix amb fills i nets. Cus els seus vestits, es declara valenciana de cor i confia a continuar vivint-ho.

La renúncia de la Corunya impulsa al Nou Mestalla com a seu del Mundial 2030

la Corunya ha renunciat a ser seu del Mundial 2030 i obri una vacant que reaviva l'opció del Nou Mestalla. La decisió prioritza la reforma integral de Riazor.

Farmamundi i la Generalitat repartixen a Líban aliments i kits d’higiene a famílies desplaçades

Farmamundi i la Generalitat han activat una resposta d'emergència a Líban per a assistir a més de 20.000 persones desplaçades amb aliments i articles d'higiene. La intervenció prioritza a dones, menors i col·lectius vulnerables en Chouf, Hasbaya i Rachaya.