11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Paula Badosa seguix ferma a Pequín davant de la xinesa Zhang i jugarà davant de la nord-americana Gauff en semi

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa es va classificar hui dijous amb autoritat per a les semifinals del torneig de Pequín, de categoria WTA 1000 i que es disputa sobre pista dura, en derrotar a la xinesa Shuai Zhang en dos sets per 6-1, 7-6(4).

D’esta manera, la jugadora catalana seguix confirmant les bones sensacions que arrossega des de l’estiu i va signar les seues cinquenes semifinals en un esdeveniment d’este nivell en el circuit, les segones d’esta temporada després de les aconseguides a Cincinnati (Estats Units) el passat mes d’agost. Ara, en cas de guanyar el títol, tornaria al ‘Top 10’, encara que primer haurà de mesurar-se a una rival d’entitat com la nord-americà Coco Gauff, número sis del rànquing WTA.

Badosa continua ferma en la capital xinesa on encara no ha cedit cap màniga i va saber contrarestar, sobretot en el primer parcial, el bon ànim amb el qual també arribava una Zhang que havia posat davant de la seua pública fi a una mala ratxa de 24 derrotes seguides. L’espanyola va estar a bon nivell amb el servici, amb deu ‘aces’, encara que amb cinc dobles mancades, i només va concedir dos pilotes de ‘break’ i un servici perdut.

La catalana va arrancar demolidora sobre la pista i no li va donar opcions a la xinesa, que únicament va guanyar deu punts, quatre a la resta, en la primera màniga, solucionada pel seu rival en amb prou faenes 24 minuts. No obstant això, l’asiàtica va reaccionar en l’inici de la segona i va avisar que no li seria tan senzill a Badosa.

Zhang va aconseguir el ‘break’ i va arribar a posar-se 3-1 a dalt, però la número u espanyola no es va posar nerviosa i va aconseguir recuperar el terreny amb un trencament en el sisè joc (3-3). A partir d’ací, els servicis no van donar més concessions, encara que la catalana va tenir un de dur per a assegurar-se un ‘tie-break’ on va acabar amb la resistència de la xinesa i ficar-se en la penúltima ronda.

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.