Paula Badosa s’imposa a la ucraïnesa Kostyuk i es fica en els huitens de l’Obert d’Austràlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

La tennista espanyola Paula Badosa es va classificar hui divendres per als huitens de final de l’Obert d’Austràlia, primer ‘Gran Slam’ de la temporada i que es disputa sobre pista dura, després d’imposar-se en una dura trobada a la ucraïnesa Marta Kostyuk en tres sets per 6-4, 4-6, 6-3.

La jugadora catalana, onzena cap de sèrie, va haver de bregar amb unes condicions complexes en la pista, en un dia amb molt vent i el primer en la seua marxa a Melbourne en el qual jugava a l’aire lliure i no en condicions de ‘indoor’ com en les seues dos primeres trobades.

Badosa no va arribar a estar del tot còmoda, però, com ella mateixa va reconèixer després del xoc en roda de premsa, va ser capaç de mostrar fortalesa mental per a superar a una Kostyuk que va batallar en tot moment en un duel on els errors no forçats, 48 de l’espanyola i 52 del seu rival, van sobreeixir en una trobada de més de dos hores i mitja de durada.

L’espanyola va tornar tres anys després a la quarta ronda en el primer ‘gran’ de la temporada i ara buscarà els quarts de final davant de la guanyadora del xoc entre la nord-americana Jessica Pegula i la sèrbia Olga Danilovic. També estaran en huitens la bielorussa Aryna Sabalenka, defensora del títol, i la nord-americà Coco Gauff, que van batre a la danesa Clara Tauson (7-6, 6-4) i la canadenca Leylah Fernandez (6-4, 6-2), respectivament.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.