La Plataforma en Defensa del Transport anuncia un atur indefinit a partir del 14 de novembre

La Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera ha anunciat que convoquen nous aturs indefinits en tota Espanya a partir del pròxim 14 de novembre.

Denúncia la «passivitat» del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora de controlar que s’aplique la llei que obliga els carregadors a pagar preus que cobrisquen els costos del servei i que, per tant, els transportistes no treballen a pèrdues, tal com va acordar el Govern amb el sector el mes de març passat.

Aquesta plataforma decideix així reprendre la vaga que ja va convocar el passat 14 de març i que va causar problemes en la cadena de subministrament del país.

Els delegats d’aquesta plataforma s’han reunit aquest dissabte per a analitzar la seua situació actual després de les mesures aprovades pel Govern en consens amb les associacions majoritàries dels transportistes i que componen el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC).

Entre les mesures pactades es troben la nova llei perquè els transportistes no treballen a pèrdues o un nou paquet d’ajudes directes al col·lectiu de 450 milions d’euros.

Aquestes se sumen a les mesures aprovades en 2021, la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada a l’abril, la prohibició que els conductors facen càrrega i descàrrega, la limitació a una hora dels temps d’espera en zones de càrrega i descàrrega i el reforç en la inspecció dins de la seua professió.

No obstant això, la plataforma convocant denúncia l’«incompliment» per part dels carregadors, també de la llei que va prometre llavors no treballar a pèrdues.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.