16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Plataforma en Defensa del Transport anuncia un atur indefinit a partir del 14 de novembre

La Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera ha anunciat que convoquen nous aturs indefinits en tota Espanya a partir del pròxim 14 de novembre.

Denúncia la «passivitat» del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora de controlar que s’aplique la llei que obliga els carregadors a pagar preus que cobrisquen els costos del servei i que, per tant, els transportistes no treballen a pèrdues, tal com va acordar el Govern amb el sector el mes de març passat.

Aquesta plataforma decideix així reprendre la vaga que ja va convocar el passat 14 de març i que va causar problemes en la cadena de subministrament del país.

Els delegats d’aquesta plataforma s’han reunit aquest dissabte per a analitzar la seua situació actual després de les mesures aprovades pel Govern en consens amb les associacions majoritàries dels transportistes i que componen el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC).

Entre les mesures pactades es troben la nova llei perquè els transportistes no treballen a pèrdues o un nou paquet d’ajudes directes al col·lectiu de 450 milions d’euros.

Aquestes se sumen a les mesures aprovades en 2021, la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada a l’abril, la prohibició que els conductors facen càrrega i descàrrega, la limitació a una hora dels temps d’espera en zones de càrrega i descàrrega i el reforç en la inspecció dins de la seua professió.

No obstant això, la plataforma convocant denúncia l’«incompliment» per part dels carregadors, també de la llei que va prometre llavors no treballar a pèrdues.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.