La Plataforma en Defensa del Transport anuncia un atur indefinit a partir del 14 de novembre

La Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera ha anunciat que convoquen nous aturs indefinits en tota Espanya a partir del pròxim 14 de novembre.

Denúncia la «passivitat» del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora de controlar que s’aplique la llei que obliga els carregadors a pagar preus que cobrisquen els costos del servei i que, per tant, els transportistes no treballen a pèrdues, tal com va acordar el Govern amb el sector el mes de març passat.

Aquesta plataforma decideix així reprendre la vaga que ja va convocar el passat 14 de març i que va causar problemes en la cadena de subministrament del país.

Els delegats d’aquesta plataforma s’han reunit aquest dissabte per a analitzar la seua situació actual després de les mesures aprovades pel Govern en consens amb les associacions majoritàries dels transportistes i que componen el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC).

Entre les mesures pactades es troben la nova llei perquè els transportistes no treballen a pèrdues o un nou paquet d’ajudes directes al col·lectiu de 450 milions d’euros.

Aquestes se sumen a les mesures aprovades en 2021, la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada a l’abril, la prohibició que els conductors facen càrrega i descàrrega, la limitació a una hora dels temps d’espera en zones de càrrega i descàrrega i el reforç en la inspecció dins de la seua professió.

No obstant això, la plataforma convocant denúncia l’«incompliment» per part dels carregadors, també de la llei que va prometre llavors no treballar a pèrdues.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.