22.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Últimes notícies

El València Basket busca reacció davant un Spar Gran Canària en ratxa

El València Basket rep al Spar Gran Canària després de caure per la mínima a Salamanca i trencar la seua ratxa de lliga. El rival arriba crescut amb dos triomfs al fil.

Del Moral: ‘Queda moltíssim i estem vius’

Álvaro del Moral va demanar calma malgrat l'últim lloc del Llevant i va remarcar que encara queda moltíssim per jugar. Debutarà en LaLiga davant Osasuna després d'un triomf coper que va reactivar al grup.

El Consell reforça la vigilància per la pesta porcina i ultima un decret per a reduir senglars

La Generalitat ha activat un pla de xoc enfront de la pesta porcina africana i ultima un decret amb 6 milions per a retallar la població de senglars. El paquet inclou ajudes a vedats, reforç de bioseguretat i coordinació amb veterinaris i el sector ramader.

Elgezabal passa per una artroscòpia pel trencament del menisc extern del genoll dret

El defensa del Llevant es va sotmetre a una artroscòpia després de trencar-se el menisc extern del genoll dret davant l'Athletic Club. El club condiciona la seua tornada a l'evolució, amb un termini estimat de 2,5 a 3 mesos de baixa.

Pérez Llorca afirma que està a punt de tancar una reunió amb el Govern per la DANA

El president de la Generalitat Valenciana ha explicat que ja ha contactat amb Moncloa i que estan a punt de fixar data. Reivindica coordinació per a la reconstrucció i menys crispació.

La IA exposa fins al 22% de l’ocupació a Espanya, segons la UPV

Un estudi de l'Institut VRAIN de la UPV situa entre el 18% i el 22% l'exposició de l'ocupació a Espanya a la IA, amb grans diferències territorials i de gènere.

Loteros encaren el tram final amb bones expectatives i sense números estrela

Els loteros afronten els dies decisius amb vendes fermes i sense números estrela detectats. Augmenta la preferència pel desé físic i s'espera l'empenyiment després del pont.

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.