17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.