12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Últimes notícies

Deu detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que traficava amb gasos fluorats en diverses províncies, amb deu detinguts i 17 investigats. La trama introduïa material de Xinesa via Marroc, Turquia i països de l'oest de la UE, evadint quotes i impostos.

La sinistralitat laboral deixa 80 morts en 2025 en la Comunitat Valenciana, 31 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 80 morts per accidents laborals en 2025, 31 menys que en 2024. El descens es va compassar a la caiguda nacional, encara que els desplaçaments al treball només van repuntar en el conjunt d'Espanya.

10 detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada al trànsit internacional de gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en diverses províncies.

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.