PSPV demana la dimissió de Mazón després de la retirada de la supressió del topall salarial: ‘És un president bloquejat’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha demanat la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, després que el Consell haja restablit el topall salarial per als alts càrrecs que va limitar després de la seua remodelació per la dana i ha considerat que és «una prova més» que el cap del Consell està «bloquejat» i el seu govern «no funciona».

El síndic socialista a Les Corts, José Muñoz, en declaracions remeses als mitjans, ha valorat d’esta manera que el Consell haja «hagut de retirar el decret de pujada de sous». «Ja des del principi vam dir que no anàvem a votar a favor», ha assegurat, al mateix temps que ha valorat que el treball de l’oposició «és el que ha permès que Carlos Mazón no cometera esta ignomínia».

Per a Muñoz, «el lamentable de tot això és que Mazón va utilitzar un decret necessari, en el qual hi havia mesures urgents necessàries per a les famílies –afectades– i, de fet, va ser el primer que es va aprovar després de la dana, para, amb esta coartada, pujar-se el sou a si mateix i a la resta dels seus consellers i membres del govern». «Ja li vam dir que això era indignant, que no era ètic i que, per tant, ens tindria davant», ha remarcat.

«Hui Carlos Mazón decidix retirar este decret que feia que es pujara els sous però que contenia mesures importants», ha reconegut el síndic socialista, que en tot cas ha considerat que esta situació és «una prova més que Mazón sempre va creure i continua creient que la urgència era la pujada salarial per a la seua Consell», alguna cosa que «evidentment» el PSPV «no anava a permetre».

Per tant, ha exigit «d’una vegada per sempre» a Mazón que dimitisca en ser esta «una prova més que és un president bloquejat, un president erràtic i amb un Consell que no funciona». Enfront d’això, ha afirmat que la Generalitat necessita «agilitat», al que, al seu juí, «no pot respondre Mazón, el president del Ventorro».

«Ja no pot estar ni un minut més al capdavant de la Generalitat», ha insistit José Muñoz, que ha reclamat de nou al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que ho destituïsca perquè «d’una vegada per sempre» la Comunitat Valenciana «passe a un temps nou».

Últimes notícies

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.