14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

PSPV demana la dimissió de Mazón després de la retirada de la supressió del topall salarial: ‘És un president bloquejat’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha demanat la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, després que el Consell haja restablit el topall salarial per als alts càrrecs que va limitar després de la seua remodelació per la dana i ha considerat que és “una prova més” que el cap del Consell està “bloquejat” i el seu govern “no funciona”.

El síndic socialista a Les Corts, José Muñoz, en declaracions remeses als mitjans, ha valorat d’esta manera que el Consell haja “hagut de retirar el decret de pujada de sous”. “Ja des del principi vam dir que no anàvem a votar a favor”, ha assegurat, al mateix temps que ha valorat que el treball de l’oposició “és el que ha permès que Carlos Mazón no cometera esta ignomínia”.

Per a Muñoz, “el lamentable de tot això és que Mazón va utilitzar un decret necessari, en el qual hi havia mesures urgents necessàries per a les famílies –afectades– i, de fet, va ser el primer que es va aprovar després de la dana, para, amb esta coartada, pujar-se el sou a si mateix i a la resta dels seus consellers i membres del govern”. “Ja li vam dir que això era indignant, que no era ètic i que, per tant, ens tindria davant”, ha remarcat.

“Hui Carlos Mazón decidix retirar este decret que feia que es pujara els sous però que contenia mesures importants”, ha reconegut el síndic socialista, que en tot cas ha considerat que esta situació és “una prova més que Mazón sempre va creure i continua creient que la urgència era la pujada salarial per a la seua Consell”, alguna cosa que “evidentment” el PSPV “no anava a permetre”.

Per tant, ha exigit “d’una vegada per sempre” a Mazón que dimitisca en ser esta “una prova més que és un president bloquejat, un president erràtic i amb un Consell que no funciona”. Enfront d’això, ha afirmat que la Generalitat necessita “agilitat”, al que, al seu juí, “no pot respondre Mazón, el president del Ventorro”.

“Ja no pot estar ni un minut més al capdavant de la Generalitat”, ha insistit José Muñoz, que ha reclamat de nou al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, que ho destituïsca perquè “d’una vegada per sempre” la Comunitat Valenciana “passe a un temps nou”.

Últimes notícies

Cau un conductor sense carnet amb quasi 10 quilos de marihuana ocults en el maleter a Elda

Un control policial aleatori a Elda ha acabat amb la detenció d'un conductor sense carnet i el seu acompanyant. En el maleter ocultaven quasi 10 quilos de cabdells de marihuana.

La directora del gabinet de Mazón no recorda una anomenada a les 19.42 el dia de la dana

Pilar Montes, càrrec del gabinet de Carlos Mazón, ha declarat que no recorda haver parlat amb ell a les 19.42 del 29 d'octubre i que eixa crida no figura en el seu registre. El seu testimoniatge s'emmarca en la causa penal sobre la gestió de la dana a Catarroja.

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima tres dies després

La Guàrdia Civil ha tornat a detindre a un home de 43 anys per una agressió a la seua parella a Catarroja, després de morir ella en l'UCI tres dies després. El jutjat ha ordenat l'arrest per risc de fugida, després que quedara en llibertat amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida suposadament per la seua parella a Catarroja. El detingut, de 48 anys, va passar a disposició judicial i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar a fer periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha defés que la IA servix per a guanyar eficàcia sota supervisió humana, però no substituïx el criteri periodístic. També ha reclamat honestedat i veracitat.

Paiporta i la Generalitat revisen projectes i finançament per a la recuperació del municipi

L'alcalde i el president han repassat els compromisos per a impulsar la recuperació després de la DANA, amb focus en un edifici integral d'emergències i parcs inundables.

Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció després de la DANA

Pérez Llorca es veurà amb Pedro Sánchez en La Moncloa el 17 de desembre per a reforçar la col·laboració institucional i proposar una Comissió Mixta que coordine la reconstrucció després de la DANA. També posarà sobre la taula finançament autonòmic, fons d'anivellament i l'aigua que mereix la Comunitat.

El PSPV acusa el PP de convertir la Diputació d’Alacant en exemple d’inacció

El PSPV-PSOE ha acusat el president Toni Pérez de convertir la Diputació d'Alacant en un exemple d'inacció. Els socialistes han esgrimit baixa execució de plans, retallades i pèrdua de fons, i han presentat propostes alternatives.