10.4 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Puente no es creu la versió de Mazón sobre la seua absència el dia de la dana i avisa que ‘tard o d’hora’ se sabrà

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha deixat clar este dimecres que “no es creu” la versió que va donar el president valencià, el ‘popular’ Carlos Mazón, per a justificar la seua absència de més de tres hores el dia de la dana i creu que “tard o d’hora” se sabrà la veritat.

Així ho ha expressat durant la seua compareixença en el Ple de la Cambra baixa per a rendir comptes sobre la gestió de la seua Ministeri en la dana que va deixar més de 220 morts.

Al seu juí, el PP no pot tenir la “desvergonya” de qüestionar on estava ell o quines decisions va prendre este dia perquè “estava en el seu lloc de treball”, que estos dies era estar intentat atraure inversions i contractes en una viatge oficial a Índia.

“Com poden vostès tenir la desvergonya de preguntar-me que on estava jo, quan el màxim responsable de protegir les vides de la gent de València estava en parador ignorat durant més de tres hores i mitja?”, ha incidit.

LES 14 VERSIONS DE MAZÓN

En este sentit, creu que si en la bancada ‘popular’ tingueren “un poc del que cal tenir” el “mínim” que haurien de fer és “callar” ja que en el PP han pres la decisió de “sostenir” a Mazón. “Allà vostès, la qual cosa no poden fer de cap manera és llançar fang i brossa sobre els qui estàvem en el nostre lloc de treball este dia i tots els anteriors i els posteriors”, ha continuat el ministre.

De fet, sobre l’absència de Mazón del dia 29 d’octubre, Puente ha incidit que “encara no se sap” on va estar en estes tres hores i mitja perquè la suposada reunió amb una periodista és “la seua versió” i “no li la creu” perquè el dirigent valencià “va donar catorze versions” sobre on estava este dia.

Així i tot, creu que “tard o d’hora se sabrà” on estava i què és el que estava fent, encara que de moment, es “limiten a sospitar-ho”. “Que vostès tinguen el quall de venir-me a mi o a l’Estat, a demanar-me explicacions demostra que són vostès el Partit Popular de sempre”, ha reblat per a concloure recomanant als d’Alberto Núñez Feijóo que seguisquen fent “el que consideren oportú” perquè ell seguirà “amb el cap ben alt d’haver complit amb el que els ciutadans li van exigir”.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.