12.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

Durant una desfilada militar a la plaça Roja en commemoració del Dia de la Victòria, el president de Rússia, Vladimir Putin, va declarar que “tot el país” recolza la invasió d’Ucraïna, que va començar al febrer de 2022. Segons Putin, la societat russa està unida en la seua determinació i valentia per defensar el país i els seus interessos. Ell va afirmar que Rússia “sempre ha sigut i seguirà sent una barrera indestructible contra el nazisme”.

En el seu discurs, el mandatari rus va fer referència a l’orgull i gratitud del poble envers aquells que van lluitar contra el nazisme, ressaltant que l’herència dels avis de la generació actual inclou un compromís per defensar els valors tradicionals i la història mil·lenària del país. “Preservem la memòria d’aquests esdeveniments històrics i triomfants”, va dir Putin.

Putin va esmentar la importància de recordar les lliçons de la Segona Guerra Mundial i va rebutjar qualsevol intent de distorsió dels fets històrics. “La veritat i la justícia estan del nostre costat”, va afirmar, destacant que la Unió Soviètica va suportar els atacs més feroços i que milions de persones es van alçar en armes per assegurar la victòria.

A més, el president rus va recordar les batalles decisives que van determinar l’escenari de la guerra, incloent els combats de Stalingrado i els esforços conjunts per part de les repúbliques soviètiques. “Honrem tots els veterans i els caiguts que van lluitar per la llibertat”, va dir en un gest de respecte envers la Història.

Finalment, va fer una reflexió sobre el paper dels aliats durant la guerra, destacant que “prop del 80 per cent de la població mundial va ser arrossegada a la feroç òrbita de la guerra”, i va agrair la contribució de tots els que van participar en la lluita per la pau mundial.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.