Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

Durant una desfilada militar a la plaça Roja en commemoració del Dia de la Victòria, el president de Rússia, Vladimir Putin, va declarar que “tot el país” recolza la invasió d’Ucraïna, que va començar al febrer de 2022. Segons Putin, la societat russa està unida en la seua determinació i valentia per defensar el país i els seus interessos. Ell va afirmar que Rússia “sempre ha sigut i seguirà sent una barrera indestructible contra el nazisme”.

En el seu discurs, el mandatari rus va fer referència a l’orgull i gratitud del poble envers aquells que van lluitar contra el nazisme, ressaltant que l’herència dels avis de la generació actual inclou un compromís per defensar els valors tradicionals i la història mil·lenària del país. “Preservem la memòria d’aquests esdeveniments històrics i triomfants”, va dir Putin.

Putin va esmentar la importància de recordar les lliçons de la Segona Guerra Mundial i va rebutjar qualsevol intent de distorsió dels fets històrics. “La veritat i la justícia estan del nostre costat”, va afirmar, destacant que la Unió Soviètica va suportar els atacs més feroços i que milions de persones es van alçar en armes per assegurar la victòria.

A més, el president rus va recordar les batalles decisives que van determinar l’escenari de la guerra, incloent els combats de Stalingrado i els esforços conjunts per part de les repúbliques soviètiques. “Honrem tots els veterans i els caiguts que van lluitar per la llibertat”, va dir en un gest de respecte envers la Història.

Finalment, va fer una reflexió sobre el paper dels aliats durant la guerra, destacant que “prop del 80 per cent de la població mundial va ser arrossegada a la feroç òrbita de la guerra”, i va agrair la contribució de tots els que van participar en la lluita per la pau mundial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.