Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

Durant una desfilada militar a la plaça Roja en commemoració del Dia de la Victòria, el president de Rússia, Vladimir Putin, va declarar que “tot el país” recolza la invasió d’Ucraïna, que va començar al febrer de 2022. Segons Putin, la societat russa està unida en la seua determinació i valentia per defensar el país i els seus interessos. Ell va afirmar que Rússia “sempre ha sigut i seguirà sent una barrera indestructible contra el nazisme”.

En el seu discurs, el mandatari rus va fer referència a l’orgull i gratitud del poble envers aquells que van lluitar contra el nazisme, ressaltant que l’herència dels avis de la generació actual inclou un compromís per defensar els valors tradicionals i la història mil·lenària del país. “Preservem la memòria d’aquests esdeveniments històrics i triomfants”, va dir Putin.

Putin va esmentar la importància de recordar les lliçons de la Segona Guerra Mundial i va rebutjar qualsevol intent de distorsió dels fets històrics. “La veritat i la justícia estan del nostre costat”, va afirmar, destacant que la Unió Soviètica va suportar els atacs més feroços i que milions de persones es van alçar en armes per assegurar la victòria.

A més, el president rus va recordar les batalles decisives que van determinar l’escenari de la guerra, incloent els combats de Stalingrado i els esforços conjunts per part de les repúbliques soviètiques. “Honrem tots els veterans i els caiguts que van lluitar per la llibertat”, va dir en un gest de respecte envers la Història.

Finalment, va fer una reflexió sobre el paper dels aliats durant la guerra, destacant que “prop del 80 per cent de la població mundial va ser arrossegada a la feroç òrbita de la guerra”, i va agrair la contribució de tots els que van participar en la lluita per la pau mundial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.