Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

Durant una desfilada militar a la plaça Roja en commemoració del Dia de la Victòria, el president de Rússia, Vladimir Putin, va declarar que “tot el país” recolza la invasió d’Ucraïna, que va començar al febrer de 2022. Segons Putin, la societat russa està unida en la seua determinació i valentia per defensar el país i els seus interessos. Ell va afirmar que Rússia “sempre ha sigut i seguirà sent una barrera indestructible contra el nazisme”.

En el seu discurs, el mandatari rus va fer referència a l’orgull i gratitud del poble envers aquells que van lluitar contra el nazisme, ressaltant que l’herència dels avis de la generació actual inclou un compromís per defensar els valors tradicionals i la història mil·lenària del país. “Preservem la memòria d’aquests esdeveniments històrics i triomfants”, va dir Putin.

Putin va esmentar la importància de recordar les lliçons de la Segona Guerra Mundial i va rebutjar qualsevol intent de distorsió dels fets històrics. “La veritat i la justícia estan del nostre costat”, va afirmar, destacant que la Unió Soviètica va suportar els atacs més feroços i que milions de persones es van alçar en armes per assegurar la victòria.

A més, el president rus va recordar les batalles decisives que van determinar l’escenari de la guerra, incloent els combats de Stalingrado i els esforços conjunts per part de les repúbliques soviètiques. “Honrem tots els veterans i els caiguts que van lluitar per la llibertat”, va dir en un gest de respecte envers la Història.

Finalment, va fer una reflexió sobre el paper dels aliats durant la guerra, destacant que “prop del 80 per cent de la població mundial va ser arrossegada a la feroç òrbita de la guerra”, i va agrair la contribució de tots els que van participar en la lluita per la pau mundial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.