20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Putin diu que Trump podria haver ‘evitat’ la guerra si no li hagueren ‘robat’ en les eleccions del 2020

El president rus es declara “llest” per a una possible reunió amb el seu homòleg nord-americà

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president de Rússia, Vladimir Putin, ha assegurat este divendres que el seu homòleg nord-americà, Donald Trump, podria haver evitat la guerra d’Ucraïna si no li hagueren “robat” les eleccions presidencials del 2020 en un repetició de les consignes del mandatari nord-americà sobre un frau electoral desmentit en el seu moment per complet per les autoritats del seu país.

“L’actual crisi a Ucraïna podria no haver ocorregut si a Donald Trump no li hagueren robat la victòria”, ha assegurat Putin en declaracions a cadena pública russa RTR.

El president rus, que encara no s’ha pronunciat sobre una possible trobada amb Trump, com porta setmanes aventurant el seu homòleg nordamericà, ha defensat la relació entre tots dos com “exclusivament professional, però al mateix temps pragmàtica i de confiança”.

En este sentit, el president rus ha considerat que, en este punt de les relacions bilaterals “el millor és una reunió” per a tractar “amb calma totes aquelles àrees que siguen d’interès tant per a Estats Units com para Rússia”.

“Estem llests”, ha reiterat el mandatari rus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.