12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Rescat de bombers a un senderista de 69 anys amb fractura de fèmur a l’Alfàs del Pi

ALACANT, 9 (EUROPA PRESS) – El passat dijous, efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant (CPBA) van realitzar un rescatal a un senderista de 69 anys que va sofrir una possible fractura de fèmur mentre caminava per una zona de muntanya a l’Albir, a prop de les antenes, dins del municipi de l’Alfàs del Pi.

El succés es va declarar a les 12:50 hores, moment en què els serveis d’emergència van rebre l’avís. De manera immediata, un grup de rescat va ser mobilitzat per aconseguir la ubicació del ferit i, un cop allí, van immobilitzar-lo en una llitera per evitar més lesions.

Per facilitar el trasllat del ferit, els bombers van utilitzar una grua que va permetre elevar la llitera fins a un helicòpter de rescat que esperava a la zona. Aquest helicòpter, identificat com Alpha 01, va ser crucial per al ràpid trasllat del senderista a l’helisuperficie de Finestrat, on un equip d’ambulància del Servei Valencià de Salut (SVB) estava preparat per a la seua assistència.

El rescat va ser un exemple de la coordinació efectiva entre les diverses unitats d’emergència de la Diputació d’Alacant, que van actuar ràpidament per garantir la seguretat del ferit i el seu posterior trasllat a un centre hospitalari.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de passar l’alerta a nivell groc

Les universitats de València reprenen hui l'activitat lectiva presencial en normalitzar-se les alertes meteorològiques. La UV torna a les 15.00 i la UPV a les 14.00 a València i Gandia.

Revolta nega desviament de diners després de la dana i acusa a Vox de voler controlar-la

L'organització juvenil rebutja irregularitats en els fons per a l'emergència de València i atribuïx les denúncies a una maniobra política de part de Vox. Anuncia que publicarà una auditoria externa per a acreditar la seua gestió.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 l/m²

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions intenses i tempestes. El litoral de Castelló concentrarà els majors acumulats, amb 30 l/m² en una hora i 80 en 12.

Pérez Llorca diu que la comissió de la DANA li decep per ‘vendre un relat’

Juanfran Pérez Llorca ha dit que la investigació sobre la DANA de València li està decebent perquè, al seu juí, els grups busquen vendre un relat. Ha evitat pronunciar-se sobre Salomé Pradas i ha criticat que la comissió avance en paral·lel a causes judicials.

Dos detinguts per robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Font, Xeraco i Cullera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Font d'en Carròs, Xeraco i Cullera. Van sostraure uns 5.000 euros i van causar danys materials.