Anuncios

Rovira acusa a Morant de no interessar-se ‘ni com a ministra ni com a valenciana’ per la situació educativa després dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha criticat que la ministra de Ciència i Universitats, Diana Morant, “no s’haja interessat per la situació educativa després de la riuada del passat 29 d’octubre ni com a ministra ni com valenciana”.

Anuncios

El titular d’Educació del Consell ha realitzat estes manifestacions, en un comunicat, dedpués que Morant, també secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, acusara a l’executiu autonòmic d’obligar” a reprendre les classes “de manera forçosa volent vendre una fictícia normalitat”.

Rovira ha considerat que les declaracions de Morant sobre la volta a les aules en les zones afectades “demostren el seu profund desconeixement de la situació i del treball que s’ha fet durant dos mesos per a aconseguir que més de 48.000 alumnes pogueren reprendre l’activitat lectiva”.

En este punt, el conseller ha recordat que la Conselleria assumix quatre competències (Educació, Cultura, Universitats i Ocupació), que tenen la seua equivalència en quatre Ministeris del Govern d’Espanya.

“El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser el primer que es va posar en contacte amb mi per a preguntar per la situació després de la riuada. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ho va fer per a abordar qüestions d’ocupació. Tots dos han visitat València i s’ha mantingut reunions presencials amb ells”, ha recordat el conseller.

“Per la seua banda, amb la ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha mantingut una reunió telemàtica i encara estem esperant que ens done resposta a les peticions que li vam fer. L’única que no ha telefonat ni s’ha interessat ha sigut Diana Morant des d’Universitats. No sabem res d’ella ni com a ministra, ni com valenciana ni com a cap visible del PSPV i es permet parlar amb absolut desconeixement del treball realitzat”, ha enlletgit.

Segons el parer del conseller, és “inadmissible” que la ministra Morant realitze acusacions sobre l’obertura dels centres. “S’ha treballat des del primer minut escoltant a la comunitat educativa i s’han buscat diferents solucions perquè alumnat i docents pogueren començar a recuperar rutines”, ha assenyalat.

Així, Rovira ha recordat que hi ha centres que han pogut reobrir després de les labors de neteja, condicionament i actuacions menors i en altres casos s’ha reubicat a l’alumnat en altres centres, proporcionant servicis de menjador i de transport.

A més, ha subratllat que s’ha reforçat amb més docents als centres receptors d’alumnat, i que les visites “han sigut i seguixen sent contínues amb tècnics d’infraestructures educatives, de Tragsatec i municipals”. “Ací tothom està acostant el muscle menys Morant, que parla amb un desconeixement absolut”, ha indicat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

València preveu reobrir al trànsit al setembre les avingudes Giorgeta i Pérez Galdós

L'Ajuntament de València preveu reobrir al trànsit al setembre les avingudes Giorgeta i Pérez Galdós i completar la urbanització i el mobiliari urbà a la fi d'any.

Sindicats i famílies carreguen contra la carta de Ortí i criden a buidar els centres en la vaga indefinida

Sindicats docents i associacions de famílies denuncien la carta enviada per la consellera Carmen Ortí i criden a donar suport a la vaga indefinida i a buidar els centres educatius.

Fam, Carrera i Fiebich queden congelades en la WNBA per a acabar la Lliga i Cazorla és acomiadada

Seattle Storm i Nova York Liberty han congelat els drets de Awa Fam, Raquel Carrera i Leo Fiebich per a permetre'ls acabar la Lliga Femenina, mentres que Maite Cazorla ha sigut tallada per Atlanta Dream després de la pretemporada.

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.
Anuncios