Rovira acusa a Morant de no interessar-se ‘ni com a ministra ni com a valenciana’ per la situació educativa després dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha criticat que la ministra de Ciència i Universitats, Diana Morant, “no s’haja interessat per la situació educativa després de la riuada del passat 29 d’octubre ni com a ministra ni com valenciana”.

El titular d’Educació del Consell ha realitzat estes manifestacions, en un comunicat, dedpués que Morant, també secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, acusara a l’executiu autonòmic d’obligar” a reprendre les classes “de manera forçosa volent vendre una fictícia normalitat”.

Rovira ha considerat que les declaracions de Morant sobre la volta a les aules en les zones afectades “demostren el seu profund desconeixement de la situació i del treball que s’ha fet durant dos mesos per a aconseguir que més de 48.000 alumnes pogueren reprendre l’activitat lectiva”.

En este punt, el conseller ha recordat que la Conselleria assumix quatre competències (Educació, Cultura, Universitats i Ocupació), que tenen la seua equivalència en quatre Ministeris del Govern d’Espanya.

“El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser el primer que es va posar en contacte amb mi per a preguntar per la situació després de la riuada. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ho va fer per a abordar qüestions d’ocupació. Tots dos han visitat València i s’ha mantingut reunions presencials amb ells”, ha recordat el conseller.

“Per la seua banda, amb la ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha mantingut una reunió telemàtica i encara estem esperant que ens done resposta a les peticions que li vam fer. L’única que no ha telefonat ni s’ha interessat ha sigut Diana Morant des d’Universitats. No sabem res d’ella ni com a ministra, ni com valenciana ni com a cap visible del PSPV i es permet parlar amb absolut desconeixement del treball realitzat”, ha enlletgit.

Segons el parer del conseller, és “inadmissible” que la ministra Morant realitze acusacions sobre l’obertura dels centres. “S’ha treballat des del primer minut escoltant a la comunitat educativa i s’han buscat diferents solucions perquè alumnat i docents pogueren començar a recuperar rutines”, ha assenyalat.

Així, Rovira ha recordat que hi ha centres que han pogut reobrir després de les labors de neteja, condicionament i actuacions menors i en altres casos s’ha reubicat a l’alumnat en altres centres, proporcionant servicis de menjador i de transport.

A més, ha subratllat que s’ha reforçat amb més docents als centres receptors d’alumnat, i que les visites “han sigut i seguixen sent contínues amb tècnics d’infraestructures educatives, de Tragsatec i municipals”. “Ací tothom està acostant el muscle menys Morant, que parla amb un desconeixement absolut”, ha indicat.

Últimes notícies

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.