Rovira acusa a Morant de no interessar-se ‘ni com a ministra ni com a valenciana’ per la situació educativa després dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha criticat que la ministra de Ciència i Universitats, Diana Morant, “no s’haja interessat per la situació educativa després de la riuada del passat 29 d’octubre ni com a ministra ni com valenciana”.

El titular d’Educació del Consell ha realitzat estes manifestacions, en un comunicat, dedpués que Morant, també secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, acusara a l’executiu autonòmic d’obligar” a reprendre les classes “de manera forçosa volent vendre una fictícia normalitat”.

Rovira ha considerat que les declaracions de Morant sobre la volta a les aules en les zones afectades “demostren el seu profund desconeixement de la situació i del treball que s’ha fet durant dos mesos per a aconseguir que més de 48.000 alumnes pogueren reprendre l’activitat lectiva”.

En este punt, el conseller ha recordat que la Conselleria assumix quatre competències (Educació, Cultura, Universitats i Ocupació), que tenen la seua equivalència en quatre Ministeris del Govern d’Espanya.

“El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser el primer que es va posar en contacte amb mi per a preguntar per la situació després de la riuada. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ho va fer per a abordar qüestions d’ocupació. Tots dos han visitat València i s’ha mantingut reunions presencials amb ells”, ha recordat el conseller.

“Per la seua banda, amb la ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha mantingut una reunió telemàtica i encara estem esperant que ens done resposta a les peticions que li vam fer. L’única que no ha telefonat ni s’ha interessat ha sigut Diana Morant des d’Universitats. No sabem res d’ella ni com a ministra, ni com valenciana ni com a cap visible del PSPV i es permet parlar amb absolut desconeixement del treball realitzat”, ha enlletgit.

Segons el parer del conseller, és “inadmissible” que la ministra Morant realitze acusacions sobre l’obertura dels centres. “S’ha treballat des del primer minut escoltant a la comunitat educativa i s’han buscat diferents solucions perquè alumnat i docents pogueren començar a recuperar rutines”, ha assenyalat.

Així, Rovira ha recordat que hi ha centres que han pogut reobrir després de les labors de neteja, condicionament i actuacions menors i en altres casos s’ha reubicat a l’alumnat en altres centres, proporcionant servicis de menjador i de transport.

A més, ha subratllat que s’ha reforçat amb més docents als centres receptors d’alumnat, i que les visites “han sigut i seguixen sent contínues amb tècnics d’infraestructures educatives, de Tragsatec i municipals”. “Ací tothom està acostant el muscle menys Morant, que parla amb un desconeixement absolut”, ha indicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.