Anuncios

Rovira acusa a Morant de no interessar-se ‘ni com a ministra ni com a valenciana’ per la situació educativa després dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha criticat que la ministra de Ciència i Universitats, Diana Morant, “no s’haja interessat per la situació educativa després de la riuada del passat 29 d’octubre ni com a ministra ni com valenciana”.

Anuncios

El titular d’Educació del Consell ha realitzat estes manifestacions, en un comunicat, dedpués que Morant, també secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, acusara a l’executiu autonòmic d’obligar” a reprendre les classes “de manera forçosa volent vendre una fictícia normalitat”.

Rovira ha considerat que les declaracions de Morant sobre la volta a les aules en les zones afectades “demostren el seu profund desconeixement de la situació i del treball que s’ha fet durant dos mesos per a aconseguir que més de 48.000 alumnes pogueren reprendre l’activitat lectiva”.

En este punt, el conseller ha recordat que la Conselleria assumix quatre competències (Educació, Cultura, Universitats i Ocupació), que tenen la seua equivalència en quatre Ministeris del Govern d’Espanya.

“El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser el primer que es va posar en contacte amb mi per a preguntar per la situació després de la riuada. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ho va fer per a abordar qüestions d’ocupació. Tots dos han visitat València i s’ha mantingut reunions presencials amb ells”, ha recordat el conseller.

“Per la seua banda, amb la ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha mantingut una reunió telemàtica i encara estem esperant que ens done resposta a les peticions que li vam fer. L’única que no ha telefonat ni s’ha interessat ha sigut Diana Morant des d’Universitats. No sabem res d’ella ni com a ministra, ni com valenciana ni com a cap visible del PSPV i es permet parlar amb absolut desconeixement del treball realitzat”, ha enlletgit.

Segons el parer del conseller, és “inadmissible” que la ministra Morant realitze acusacions sobre l’obertura dels centres. “S’ha treballat des del primer minut escoltant a la comunitat educativa i s’han buscat diferents solucions perquè alumnat i docents pogueren començar a recuperar rutines”, ha assenyalat.

Així, Rovira ha recordat que hi ha centres que han pogut reobrir després de les labors de neteja, condicionament i actuacions menors i en altres casos s’ha reubicat a l’alumnat en altres centres, proporcionant servicis de menjador i de transport.

A més, ha subratllat que s’ha reforçat amb més docents als centres receptors d’alumnat, i que les visites “han sigut i seguixen sent contínues amb tècnics d’infraestructures educatives, de Tragsatec i municipals”. “Ací tothom està acostant el muscle menys Morant, que parla amb un desconeixement absolut”, ha indicat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.

Alacant investiga per què no van arribar les citacions judicials als seus funcionaris

L'Ajuntament d'Alacant ha demanat explicacions a la seua assessoria jurídica i al jutjat per la fallada en les citacions a funcionaris en la causa sobre presumptes irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.
Anuncios