14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Rovira acusa a Morant de no interessar-se ‘ni com a ministra ni com a valenciana’ per la situació educativa després dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha criticat que la ministra de Ciència i Universitats, Diana Morant, “no s’haja interessat per la situació educativa després de la riuada del passat 29 d’octubre ni com a ministra ni com valenciana”.

El titular d’Educació del Consell ha realitzat estes manifestacions, en un comunicat, dedpués que Morant, també secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, acusara a l’executiu autonòmic d’obligar” a reprendre les classes “de manera forçosa volent vendre una fictícia normalitat”.

Rovira ha considerat que les declaracions de Morant sobre la volta a les aules en les zones afectades “demostren el seu profund desconeixement de la situació i del treball que s’ha fet durant dos mesos per a aconseguir que més de 48.000 alumnes pogueren reprendre l’activitat lectiva”.

En este punt, el conseller ha recordat que la Conselleria assumix quatre competències (Educació, Cultura, Universitats i Ocupació), que tenen la seua equivalència en quatre Ministeris del Govern d’Espanya.

“El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va ser el primer que es va posar en contacte amb mi per a preguntar per la situació després de la riuada. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, també ho va fer per a abordar qüestions d’ocupació. Tots dos han visitat València i s’ha mantingut reunions presencials amb ells”, ha recordat el conseller.

“Per la seua banda, amb la ministra d’Educació, Pilar Alegría, s’ha mantingut una reunió telemàtica i encara estem esperant que ens done resposta a les peticions que li vam fer. L’única que no ha telefonat ni s’ha interessat ha sigut Diana Morant des d’Universitats. No sabem res d’ella ni com a ministra, ni com valenciana ni com a cap visible del PSPV i es permet parlar amb absolut desconeixement del treball realitzat”, ha enlletgit.

Segons el parer del conseller, és “inadmissible” que la ministra Morant realitze acusacions sobre l’obertura dels centres. “S’ha treballat des del primer minut escoltant a la comunitat educativa i s’han buscat diferents solucions perquè alumnat i docents pogueren començar a recuperar rutines”, ha assenyalat.

Així, Rovira ha recordat que hi ha centres que han pogut reobrir després de les labors de neteja, condicionament i actuacions menors i en altres casos s’ha reubicat a l’alumnat en altres centres, proporcionant servicis de menjador i de transport.

A més, ha subratllat que s’ha reforçat amb més docents als centres receptors d’alumnat, i que les visites “han sigut i seguixen sent contínues amb tècnics d’infraestructures educatives, de Tragsatec i municipals”. “Ací tothom està acostant el muscle menys Morant, que parla amb un desconeixement absolut”, ha indicat.

Últimes notícies

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.