Rovira: ‘La Comunitat recupera dos escoles rurals i habilita sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades’

Tots dos estaven en situació de ‘no funcionament’, no suprimits però tancats sense activitat

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha anunciat que la Comunitat Valenciana «ha recuperat dos escoles rurals i ha habilitat sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades gràcies a la baixada de ràtios i l’eficient gestió de fons europeus del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)».

El conseller ha explicat, en declaracions À Punt, que la decisió de la Conselleria de baixar de sis a quatre alumnes el mínim indispensable per a mantenir aules obertes ha permès reobrir l’aulari de Teresa del CRA Peña Escabia, que explica per a este curs amb cinc alumnes.

A més, CEIP El Puig, de la Vall d’Ebo, també reobri les seues portes amb huit alumnes, previ estudi de les necessitats dels residents en els municipis i amb possibilitat d’ampliar a les localitats properes.

Sobre este tema, el conseller ha aclarit que estos dos centres estaven en situació de ‘no funcionament’ –no se suprimixen però queden tancats sense activitat–, per falta d’alumnat i s’han reactivat per a este curs, la qual cosa suposa «una molt bona notícia».

Així mateix, Rovira ha destacat que gràcies «a l’eficient gestió» de fons europeus per part de la Conselleria, s’han pogut crear 104 noves places de 0-3 en zones rurals, amb la finalitat d’oferir el servici en les localitats que no disposen de llocs escolars per a este tram d’edat perquè no tenen accés a Escoles Infantils Municipals o centres autoritzats d’Infantil de primer cicle, segons la Generalitat.

En este sentit, ha anunciat que s’han habilitat unitats de 0-3 anys en el CRA L’Encantada de Benimarfull, el CRA Rincón de Ademuz, CRA Valle de Ayora-Cofrentes de Jalance, el CRA Riu d’Albaida a El Palomar, el CEIP Vicente Blasco Ibáñez de Rafelguaraf i el CRA Mondúver-Safor a Palmera.

«CONCILIACIÓ FAMILIAR»

«La nostra obligació com a administració és facilitar la vida de les persones, i estem treballant en això amb mesures com la implantació de la gratuïtat 0-3 anys, que ajuda a la conciliació familiar i reactiva l’ocupació, a més del correcte ús dels fons europeus», ha manifestat.

El conseller ha recordat també que este curs la Generalitat destina 163 milions a la gratuïtat de 0-3 anys, la qual cosa suposa 75,5 milions més que el curs passat. S’ha posat a la disposició de les famílies un total de 72.000 places a través dels centres de la Generalitat, escoles municipals i centres adherits.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.