14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Rovira: ‘La Comunitat recupera dos escoles rurals i habilita sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades’

Tots dos estaven en situació de ‘no funcionament’, no suprimits però tancats sense activitat

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha anunciat que la Comunitat Valenciana “ha recuperat dos escoles rurals i ha habilitat sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades gràcies a la baixada de ràtios i l’eficient gestió de fons europeus del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)”.

El conseller ha explicat, en declaracions À Punt, que la decisió de la Conselleria de baixar de sis a quatre alumnes el mínim indispensable per a mantenir aules obertes ha permès reobrir l’aulari de Teresa del CRA Peña Escabia, que explica per a este curs amb cinc alumnes.

A més, CEIP El Puig, de la Vall d’Ebo, també reobri les seues portes amb huit alumnes, previ estudi de les necessitats dels residents en els municipis i amb possibilitat d’ampliar a les localitats properes.

Sobre este tema, el conseller ha aclarit que estos dos centres estaven en situació de ‘no funcionament’ –no se suprimixen però queden tancats sense activitat–, per falta d’alumnat i s’han reactivat per a este curs, la qual cosa suposa “una molt bona notícia”.

Així mateix, Rovira ha destacat que gràcies “a l’eficient gestió” de fons europeus per part de la Conselleria, s’han pogut crear 104 noves places de 0-3 en zones rurals, amb la finalitat d’oferir el servici en les localitats que no disposen de llocs escolars per a este tram d’edat perquè no tenen accés a Escoles Infantils Municipals o centres autoritzats d’Infantil de primer cicle, segons la Generalitat.

En este sentit, ha anunciat que s’han habilitat unitats de 0-3 anys en el CRA L’Encantada de Benimarfull, el CRA Rincón de Ademuz, CRA Valle de Ayora-Cofrentes de Jalance, el CRA Riu d’Albaida a El Palomar, el CEIP Vicente Blasco Ibáñez de Rafelguaraf i el CRA Mondúver-Safor a Palmera.

“CONCILIACIÓ FAMILIAR”

“La nostra obligació com a administració és facilitar la vida de les persones, i estem treballant en això amb mesures com la implantació de la gratuïtat 0-3 anys, que ajuda a la conciliació familiar i reactiva l’ocupació, a més del correcte ús dels fons europeus”, ha manifestat.

El conseller ha recordat també que este curs la Generalitat destina 163 milions a la gratuïtat de 0-3 anys, la qual cosa suposa 75,5 milions més que el curs passat. S’ha posat a la disposició de les famílies un total de 72.000 places a través dels centres de la Generalitat, escoles municipals i centres adherits.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.