Rovira: ‘La Comunitat recupera dos escoles rurals i habilita sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades’

Tots dos estaven en situació de ‘no funcionament’, no suprimits però tancats sense activitat

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha anunciat que la Comunitat Valenciana “ha recuperat dos escoles rurals i ha habilitat sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades gràcies a la baixada de ràtios i l’eficient gestió de fons europeus del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)”.

El conseller ha explicat, en declaracions À Punt, que la decisió de la Conselleria de baixar de sis a quatre alumnes el mínim indispensable per a mantenir aules obertes ha permès reobrir l’aulari de Teresa del CRA Peña Escabia, que explica per a este curs amb cinc alumnes.

A més, CEIP El Puig, de la Vall d’Ebo, també reobri les seues portes amb huit alumnes, previ estudi de les necessitats dels residents en els municipis i amb possibilitat d’ampliar a les localitats properes.

Sobre este tema, el conseller ha aclarit que estos dos centres estaven en situació de ‘no funcionament’ –no se suprimixen però queden tancats sense activitat–, per falta d’alumnat i s’han reactivat per a este curs, la qual cosa suposa “una molt bona notícia”.

Així mateix, Rovira ha destacat que gràcies “a l’eficient gestió” de fons europeus per part de la Conselleria, s’han pogut crear 104 noves places de 0-3 en zones rurals, amb la finalitat d’oferir el servici en les localitats que no disposen de llocs escolars per a este tram d’edat perquè no tenen accés a Escoles Infantils Municipals o centres autoritzats d’Infantil de primer cicle, segons la Generalitat.

En este sentit, ha anunciat que s’han habilitat unitats de 0-3 anys en el CRA L’Encantada de Benimarfull, el CRA Rincón de Ademuz, CRA Valle de Ayora-Cofrentes de Jalance, el CRA Riu d’Albaida a El Palomar, el CEIP Vicente Blasco Ibáñez de Rafelguaraf i el CRA Mondúver-Safor a Palmera.

“CONCILIACIÓ FAMILIAR”

“La nostra obligació com a administració és facilitar la vida de les persones, i estem treballant en això amb mesures com la implantació de la gratuïtat 0-3 anys, que ajuda a la conciliació familiar i reactiva l’ocupació, a més del correcte ús dels fons europeus”, ha manifestat.

El conseller ha recordat també que este curs la Generalitat destina 163 milions a la gratuïtat de 0-3 anys, la qual cosa suposa 75,5 milions més que el curs passat. S’ha posat a la disposició de les famílies un total de 72.000 places a través dels centres de la Generalitat, escoles municipals i centres adherits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

FACUA CV impulsa una campanya per omplir de queixes la sanitat pública valenciana

L’associació anima la ciutadania a utilitzar els canals de reclamació de la Generalitat per denunciar retards, falta de personal i deteriorament assistencial

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.