12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Rovira: ‘La Comunitat recupera dos escoles rurals i habilita sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades’

Tots dos estaven en situació de ‘no funcionament’, no suprimits però tancats sense activitat

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha anunciat que la Comunitat Valenciana “ha recuperat dos escoles rurals i ha habilitat sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades gràcies a la baixada de ràtios i l’eficient gestió de fons europeus del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)”.

El conseller ha explicat, en declaracions À Punt, que la decisió de la Conselleria de baixar de sis a quatre alumnes el mínim indispensable per a mantenir aules obertes ha permès reobrir l’aulari de Teresa del CRA Peña Escabia, que explica per a este curs amb cinc alumnes.

A més, CEIP El Puig, de la Vall d’Ebo, també reobri les seues portes amb huit alumnes, previ estudi de les necessitats dels residents en els municipis i amb possibilitat d’ampliar a les localitats properes.

Sobre este tema, el conseller ha aclarit que estos dos centres estaven en situació de ‘no funcionament’ –no se suprimixen però queden tancats sense activitat–, per falta d’alumnat i s’han reactivat per a este curs, la qual cosa suposa “una molt bona notícia”.

Així mateix, Rovira ha destacat que gràcies “a l’eficient gestió” de fons europeus per part de la Conselleria, s’han pogut crear 104 noves places de 0-3 en zones rurals, amb la finalitat d’oferir el servici en les localitats que no disposen de llocs escolars per a este tram d’edat perquè no tenen accés a Escoles Infantils Municipals o centres autoritzats d’Infantil de primer cicle, segons la Generalitat.

En este sentit, ha anunciat que s’han habilitat unitats de 0-3 anys en el CRA L’Encantada de Benimarfull, el CRA Rincón de Ademuz, CRA Valle de Ayora-Cofrentes de Jalance, el CRA Riu d’Albaida a El Palomar, el CEIP Vicente Blasco Ibáñez de Rafelguaraf i el CRA Mondúver-Safor a Palmera.

“CONCILIACIÓ FAMILIAR”

“La nostra obligació com a administració és facilitar la vida de les persones, i estem treballant en això amb mesures com la implantació de la gratuïtat 0-3 anys, que ajuda a la conciliació familiar i reactiva l’ocupació, a més del correcte ús dels fons europeus”, ha manifestat.

El conseller ha recordat també que este curs la Generalitat destina 163 milions a la gratuïtat de 0-3 anys, la qual cosa suposa 75,5 milions més que el curs passat. S’ha posat a la disposició de les famílies un total de 72.000 places a través dels centres de la Generalitat, escoles municipals i centres adherits.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.