8.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Rovira: ‘La Comunitat recupera dos escoles rurals i habilita sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades’

Tots dos estaven en situació de ‘no funcionament’, no suprimits però tancats sense activitat

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha anunciat que la Comunitat Valenciana “ha recuperat dos escoles rurals i ha habilitat sis unitats de 0-3 anys en zones despoblades gràcies a la baixada de ràtios i l’eficient gestió de fons europeus del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)”.

El conseller ha explicat, en declaracions À Punt, que la decisió de la Conselleria de baixar de sis a quatre alumnes el mínim indispensable per a mantenir aules obertes ha permès reobrir l’aulari de Teresa del CRA Peña Escabia, que explica per a este curs amb cinc alumnes.

A més, CEIP El Puig, de la Vall d’Ebo, també reobri les seues portes amb huit alumnes, previ estudi de les necessitats dels residents en els municipis i amb possibilitat d’ampliar a les localitats properes.

Sobre este tema, el conseller ha aclarit que estos dos centres estaven en situació de ‘no funcionament’ –no se suprimixen però queden tancats sense activitat–, per falta d’alumnat i s’han reactivat per a este curs, la qual cosa suposa “una molt bona notícia”.

Així mateix, Rovira ha destacat que gràcies “a l’eficient gestió” de fons europeus per part de la Conselleria, s’han pogut crear 104 noves places de 0-3 en zones rurals, amb la finalitat d’oferir el servici en les localitats que no disposen de llocs escolars per a este tram d’edat perquè no tenen accés a Escoles Infantils Municipals o centres autoritzats d’Infantil de primer cicle, segons la Generalitat.

En este sentit, ha anunciat que s’han habilitat unitats de 0-3 anys en el CRA L’Encantada de Benimarfull, el CRA Rincón de Ademuz, CRA Valle de Ayora-Cofrentes de Jalance, el CRA Riu d’Albaida a El Palomar, el CEIP Vicente Blasco Ibáñez de Rafelguaraf i el CRA Mondúver-Safor a Palmera.

“CONCILIACIÓ FAMILIAR”

“La nostra obligació com a administració és facilitar la vida de les persones, i estem treballant en això amb mesures com la implantació de la gratuïtat 0-3 anys, que ajuda a la conciliació familiar i reactiva l’ocupació, a més del correcte ús dels fons europeus”, ha manifestat.

El conseller ha recordat també que este curs la Generalitat destina 163 milions a la gratuïtat de 0-3 anys, la qual cosa suposa 75,5 milions més que el curs passat. S’ha posat a la disposició de les famílies un total de 72.000 places a través dels centres de la Generalitat, escoles municipals i centres adherits.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.