Rufián insta el PSOE a ‘deixar de cagar-la’ després del xoc amb Sumar i els socis pel SMI i Sánchez presumix de gestió

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha demanat este dimecres al PSOE que “deixe de cagar-la” i ho ha dit arran del xoc entre el Ministeri de l’Hisenda i el de Treball, per la tributació de la pujada del Salari Mínim Interprofessional (SMI).

Rufián ha llançat esta recomanació des del corredor de la cambra, abans de debatre amb el president Pedro Sánchez en un duel que el cap de l’Executiu ha aprofitat per a presumir de la seua gestió en contraposició amb la dreta.

Rufián ha sigut interrogat en arribar a la Cambra baixa per l’enfrontament que la decisió de la vicepresidenta primera, María Jesús Montero, en contra de la segona i titular de Treball, Yolanda Díaz, ha generat en el si del Govern i també amb socis parlamentaris de l’Executiu com ERC.

“Em permetran que siga maleducat; li he demanat al PSOE que deixe de cagar-la”, ha respost Rufián, qui, no obstant això ha preferit no traure este assumpte durant la pregunta oral que ha dirigit a Sánchez just després en l’hemicicle.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.