13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Rússia anuncia la presa d’una altra localitat a Donetsk en el marc dels seus avanços a l’est d’Ucraïna

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Rússia han anunciat hui dimarts la presa d’una altra localitat a la província ucraïnesa de Donetsk, consolidant així els avanços obtinguts per les seues forces en la zona durant els últims mesos en el marc de la invasió del país, deslligada al febrer del 2022 per ordre del president rus, Vladimir Putin.

“La localitat de Yasenovoe, en la República Popular de Donetsk, ha sigut alliberada gràcies a accions decisives per part d’unitats del grup Centre de forces”, ha assenyalat el Ministeri de Defensa rus a través d’un breu missatge publicat en el seu compte en Telegram.

Donetsk, junt amb Lugansk, Jersón i Zaporiyia –totes elles parcialment ocupades en el marc de la invasió–, van ser annexionades a l’octubre del 2022 per Rússia, una mesura no reconeguda per part de la comunitat internacional que es va sumar a l’annexió el 2014 de la península de Crimea per part de Moscou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.