Sindicat de Barri acusa a Ajuntament d»enganyar i deixar al carrer’ a família amb fill amb discapacitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Barri de Carolines ha acusat a l’Ajuntament d’Alacant d'»enganyar i deixar al carrer» a una família amb un fill de set anys amb paràlisi cerebral i un 95 per cent de discapacitat. La família va ser desnonada este dimecres i el consistori els va oferir un pis compartit durant un mes, compromís que «han incomplit».

La família, juntament amb membres del Sindicat i veïns, han assistit este dijous al Ple de l’Ajuntament per a denunciar esta situació, amb crits de ‘Tu ho has signat, compleix l’acordat’ a la regidora de Benestar Social, Begoña León, que este dimecres «va signar un contracte perquè hui hi haguera lliurament de claus i esta família tinguera lloc on quedar-se i hui no hi ha habitatge».

Així ho ha denunciat Daniel Martínez, membre del Sindicat, en declaracions a Europa Press, qui ha censurat que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha demanat a la Policia Local que els desallotjaren del saló perquè «no anava a permetre tal nivell de violència».

«Per a nosaltres violència és deixar en el carrer a una família amb vulnerabilitat i sense alternativa habitacional, entre ells un menor amb un 95% de discapacitat i en cadira rodes. Li sembla violent que, després que s’haja incomplit un contracte per part de la Regidoria, anem a exigir l’acord signat», ha denunciat Martínez.

Així mateix, ha assenyalat que la Regidoria li havia oferit a la família un mes d’un pis compartit, però la família que viu en este domicili «no vol anar-se ni compartir». «La institució sabia això perfectament i encara així ens han enganyat i han fet el paripé perquè semble que no és la seua responsabilitat», ha criticat.

«Evidentment sabien el que anava a ocórrer perquè saben que no tenen habitatges per a oferir i, sabent que no hi ha habitatges, estan tirant a famílies vulnerables al carrer mentre es protegixen els interessos dels fons voltors, i grans i petits rendistes», ha acusat el membre del Sindicat.

De moment, la família es quedarà d’emergència en un alberg, que Martínez ha qualificat com «un espai súper violent que per res reunix les condicions per a albergar a una família en la seua situació».

Últimes notícies

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.