Sindicat de Barri acusa a Ajuntament d»enganyar i deixar al carrer’ a família amb fill amb discapacitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Barri de Carolines ha acusat a l’Ajuntament d’Alacant d'»enganyar i deixar al carrer» a una família amb un fill de set anys amb paràlisi cerebral i un 95 per cent de discapacitat. La família va ser desnonada este dimecres i el consistori els va oferir un pis compartit durant un mes, compromís que «han incomplit».

La família, juntament amb membres del Sindicat i veïns, han assistit este dijous al Ple de l’Ajuntament per a denunciar esta situació, amb crits de ‘Tu ho has signat, compleix l’acordat’ a la regidora de Benestar Social, Begoña León, que este dimecres «va signar un contracte perquè hui hi haguera lliurament de claus i esta família tinguera lloc on quedar-se i hui no hi ha habitatge».

Així ho ha denunciat Daniel Martínez, membre del Sindicat, en declaracions a Europa Press, qui ha censurat que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha demanat a la Policia Local que els desallotjaren del saló perquè «no anava a permetre tal nivell de violència».

«Per a nosaltres violència és deixar en el carrer a una família amb vulnerabilitat i sense alternativa habitacional, entre ells un menor amb un 95% de discapacitat i en cadira rodes. Li sembla violent que, després que s’haja incomplit un contracte per part de la Regidoria, anem a exigir l’acord signat», ha denunciat Martínez.

Així mateix, ha assenyalat que la Regidoria li havia oferit a la família un mes d’un pis compartit, però la família que viu en este domicili «no vol anar-se ni compartir». «La institució sabia això perfectament i encara així ens han enganyat i han fet el paripé perquè semble que no és la seua responsabilitat», ha criticat.

«Evidentment sabien el que anava a ocórrer perquè saben que no tenen habitatges per a oferir i, sabent que no hi ha habitatges, estan tirant a famílies vulnerables al carrer mentre es protegixen els interessos dels fons voltors, i grans i petits rendistes», ha acusat el membre del Sindicat.

De moment, la família es quedarà d’emergència en un alberg, que Martínez ha qualificat com «un espai súper violent que per res reunix les condicions per a albergar a una família en la seua situació».

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.