Sindicat de Barri acusa a Ajuntament d”enganyar i deixar al carrer’ a família amb fill amb discapacitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Barri de Carolines ha acusat a l’Ajuntament d’Alacant d'”enganyar i deixar al carrer” a una família amb un fill de set anys amb paràlisi cerebral i un 95 per cent de discapacitat. La família va ser desnonada este dimecres i el consistori els va oferir un pis compartit durant un mes, compromís que “han incomplit”.

La família, juntament amb membres del Sindicat i veïns, han assistit este dijous al Ple de l’Ajuntament per a denunciar esta situació, amb crits de ‘Tu ho has signat, compleix l’acordat’ a la regidora de Benestar Social, Begoña León, que este dimecres “va signar un contracte perquè hui hi haguera lliurament de claus i esta família tinguera lloc on quedar-se i hui no hi ha habitatge”.

Així ho ha denunciat Daniel Martínez, membre del Sindicat, en declaracions a Europa Press, qui ha censurat que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha demanat a la Policia Local que els desallotjaren del saló perquè “no anava a permetre tal nivell de violència”.

“Per a nosaltres violència és deixar en el carrer a una família amb vulnerabilitat i sense alternativa habitacional, entre ells un menor amb un 95% de discapacitat i en cadira rodes. Li sembla violent que, després que s’haja incomplit un contracte per part de la Regidoria, anem a exigir l’acord signat”, ha denunciat Martínez.

Així mateix, ha assenyalat que la Regidoria li havia oferit a la família un mes d’un pis compartit, però la família que viu en este domicili “no vol anar-se ni compartir”. “La institució sabia això perfectament i encara així ens han enganyat i han fet el paripé perquè semble que no és la seua responsabilitat”, ha criticat.

“Evidentment sabien el que anava a ocórrer perquè saben que no tenen habitatges per a oferir i, sabent que no hi ha habitatges, estan tirant a famílies vulnerables al carrer mentre es protegixen els interessos dels fons voltors, i grans i petits rendistes”, ha acusat el membre del Sindicat.

De moment, la família es quedarà d’emergència en un alberg, que Martínez ha qualificat com “un espai súper violent que per res reunix les condicions per a albergar a una família en la seua situació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.