Sindicat de Barri acusa a Ajuntament d»enganyar i deixar al carrer’ a família amb fill amb discapacitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El Sindicat de Barri de Carolines ha acusat a l’Ajuntament d’Alacant d'»enganyar i deixar al carrer» a una família amb un fill de set anys amb paràlisi cerebral i un 95 per cent de discapacitat. La família va ser desnonada este dimecres i el consistori els va oferir un pis compartit durant un mes, compromís que «han incomplit».

La família, juntament amb membres del Sindicat i veïns, han assistit este dijous al Ple de l’Ajuntament per a denunciar esta situació, amb crits de ‘Tu ho has signat, compleix l’acordat’ a la regidora de Benestar Social, Begoña León, que este dimecres «va signar un contracte perquè hui hi haguera lliurament de claus i esta família tinguera lloc on quedar-se i hui no hi ha habitatge».

Així ho ha denunciat Daniel Martínez, membre del Sindicat, en declaracions a Europa Press, qui ha censurat que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha demanat a la Policia Local que els desallotjaren del saló perquè «no anava a permetre tal nivell de violència».

«Per a nosaltres violència és deixar en el carrer a una família amb vulnerabilitat i sense alternativa habitacional, entre ells un menor amb un 95% de discapacitat i en cadira rodes. Li sembla violent que, després que s’haja incomplit un contracte per part de la Regidoria, anem a exigir l’acord signat», ha denunciat Martínez.

Així mateix, ha assenyalat que la Regidoria li havia oferit a la família un mes d’un pis compartit, però la família que viu en este domicili «no vol anar-se ni compartir». «La institució sabia això perfectament i encara així ens han enganyat i han fet el paripé perquè semble que no és la seua responsabilitat», ha criticat.

«Evidentment sabien el que anava a ocórrer perquè saben que no tenen habitatges per a oferir i, sabent que no hi ha habitatges, estan tirant a famílies vulnerables al carrer mentre es protegixen els interessos dels fons voltors, i grans i petits rendistes», ha acusat el membre del Sindicat.

De moment, la família es quedarà d’emergència en un alberg, que Martínez ha qualificat com «un espai súper violent que per res reunix les condicions per a albergar a una família en la seua situació».

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.