18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Albalat dels Sorells celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el guardó rebut al Congrés Nacional

El dia Mundial del Medi ambient és una de les fites jornades anomenades per les nacions unides per a conscienciar a la ciutadania i, en especial, als governs de tot arreu, de la necessitat de tenir ben present el canvi climàtic i tot el que significa.

A Albalat dels Sorells, els propòsits i contribucions per lluitar en contra del canvi climàtic i, en conseqüència, de participar activament en el disseny i implementació de polítiques que van en la línia del que hui commemorem, fa temps que ho tenen molt clar.

En este sentit, l’ajuntament, a través del projecte “Albalat, 0,0”, reflexa i implementa estes polítiques, les quals, han tingut un protagonisme especial amb el guardó aconseguit al Congrés Nacional de Medi Ambient, celebrat a Madrid, esta setmana.

En rebre el premi, l’alcalde manifestà: “El premi atorgat a Albalat dels Sorells i, en concret al projecte “Albalat 0.0” és un reconeixement a la tasca de l’ajuntament compartida amb una ciutadania conscienciada i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i pel futur dels nostre planeta“.

Per la seua part, Sònia Clemente, regidora de Medi Ambient i responsable del projecte “Albalat 0,0”, que també formava part de la delegació del nostre poble, recordava que: “les accions que portem a terme des d'”Albalat 0,0”, són fets concrets que milloren l’economia de les persones, com és el cas de les comunitats energètiques; reduir la petjada de carboni i estalviar milers d’euros en la factura de la llum, entre altres, són arguments incontestables que han ajudat a convertir-nos en un municipi referent a tota Espanya”

El projecte “Albalat 0,0”, basat en les sis línies d’actuació per a millorar el nostre municipi des de les polítiques mediambientals (energia, mobilitat, salut, residus, més verd i persones), ha estat guardonat amb el Primer Accèssit en la categoria de municipis fins a 5000 habitants, en el Congrés Nacional del Medi Ambient (CONAMA).

La reducció del consum energètic, produir el màxim d’energia renovable en el municipi, reduir la pobresa energètica, millorar la qualitat de l’aire que respirem o conscienciar i implicar a la ciutadania, són part dels motius que s’han valorat positivament per aconseguir el mencionat premi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.