11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Albalat dels Sorells celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el guardó rebut al Congrés Nacional

El dia Mundial del Medi ambient és una de les fites jornades anomenades per les nacions unides per a conscienciar a la ciutadania i, en especial, als governs de tot arreu, de la necessitat de tenir ben present el canvi climàtic i tot el que significa.

A Albalat dels Sorells, els propòsits i contribucions per lluitar en contra del canvi climàtic i, en conseqüència, de participar activament en el disseny i implementació de polítiques que van en la línia del que hui commemorem, fa temps que ho tenen molt clar.

En este sentit, l’ajuntament, a través del projecte “Albalat, 0,0”, reflexa i implementa estes polítiques, les quals, han tingut un protagonisme especial amb el guardó aconseguit al Congrés Nacional de Medi Ambient, celebrat a Madrid, esta setmana.

En rebre el premi, l’alcalde manifestà: “El premi atorgat a Albalat dels Sorells i, en concret al projecte “Albalat 0.0” és un reconeixement a la tasca de l’ajuntament compartida amb una ciutadania conscienciada i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i pel futur dels nostre planeta“.

Per la seua part, Sònia Clemente, regidora de Medi Ambient i responsable del projecte “Albalat 0,0”, que també formava part de la delegació del nostre poble, recordava que: “les accions que portem a terme des d'”Albalat 0,0”, són fets concrets que milloren l’economia de les persones, com és el cas de les comunitats energètiques; reduir la petjada de carboni i estalviar milers d’euros en la factura de la llum, entre altres, són arguments incontestables que han ajudat a convertir-nos en un municipi referent a tota Espanya”

El projecte “Albalat 0,0”, basat en les sis línies d’actuació per a millorar el nostre municipi des de les polítiques mediambientals (energia, mobilitat, salut, residus, més verd i persones), ha estat guardonat amb el Primer Accèssit en la categoria de municipis fins a 5000 habitants, en el Congrés Nacional del Medi Ambient (CONAMA).

La reducció del consum energètic, produir el màxim d’energia renovable en el municipi, reduir la pobresa energètica, millorar la qualitat de l’aire que respirem o conscienciar i implicar a la ciutadania, són part dels motius que s’han valorat positivament per aconseguir el mencionat premi.

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.