Albalat dels Sorells celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el guardó rebut al Congrés Nacional

El dia Mundial del Medi ambient és una de les fites jornades anomenades per les nacions unides per a conscienciar a la ciutadania i, en especial, als governs de tot arreu, de la necessitat de tenir ben present el canvi climàtic i tot el que significa.

A Albalat dels Sorells, els propòsits i contribucions per lluitar en contra del canvi climàtic i, en conseqüència, de participar activament en el disseny i implementació de polítiques que van en la línia del que hui commemorem, fa temps que ho tenen molt clar.

En este sentit, l’ajuntament, a través del projecte «Albalat, 0,0», reflexa i implementa estes polítiques, les quals, han tingut un protagonisme especial amb el guardó aconseguit al Congrés Nacional de Medi Ambient, celebrat a Madrid, esta setmana.

En rebre el premi, l’alcalde manifestà: «El premi atorgat a Albalat dels Sorells i, en concret al projecte «Albalat 0.0» és un reconeixement a la tasca de l’ajuntament compartida amb una ciutadania conscienciada i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i pel futur dels nostre planeta«.

Per la seua part, Sònia Clemente, regidora de Medi Ambient i responsable del projecte «Albalat 0,0», que també formava part de la delegació del nostre poble, recordava que: «les accions que portem a terme des d'»Albalat 0,0», són fets concrets que milloren l’economia de les persones, com és el cas de les comunitats energètiques; reduir la petjada de carboni i estalviar milers d’euros en la factura de la llum, entre altres, són arguments incontestables que han ajudat a convertir-nos en un municipi referent a tota Espanya»

El projecte «Albalat 0,0», basat en les sis línies d’actuació per a millorar el nostre municipi des de les polítiques mediambientals (energia, mobilitat, salut, residus, més verd i persones), ha estat guardonat amb el Primer Accèssit en la categoria de municipis fins a 5000 habitants, en el Congrés Nacional del Medi Ambient (CONAMA).

La reducció del consum energètic, produir el màxim d’energia renovable en el municipi, reduir la pobresa energètica, millorar la qualitat de l’aire que respirem o conscienciar i implicar a la ciutadania, són part dels motius que s’han valorat positivament per aconseguir el mencionat premi.

Últimes notícies

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.