23.3 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Albalat dels Sorells celebra el Dia Mundial del Medi Ambient amb el guardó rebut al Congrés Nacional

El dia Mundial del Medi ambient és una de les fites jornades anomenades per les nacions unides per a conscienciar a la ciutadania i, en especial, als governs de tot arreu, de la necessitat de tenir ben present el canvi climàtic i tot el que significa.

- Advertisement -Telegram València Diari

A Albalat dels Sorells, els propòsits i contribucions per lluitar en contra del canvi climàtic i, en conseqüència, de participar activament en el disseny i implementació de polítiques que van en la línia del que hui commemorem, fa temps que ho tenen molt clar.

En este sentit, l’ajuntament, a través del projecte “Albalat, 0,0”, reflexa i implementa estes polítiques, les quals, han tingut un protagonisme especial amb el guardó aconseguit al Congrés Nacional de Medi Ambient, celebrat a Madrid, esta setmana.

En rebre el premi, l’alcalde manifestà: “El premi atorgat a Albalat dels Sorells i, en concret al projecte “Albalat 0.0” és un reconeixement a la tasca de l’ajuntament compartida amb una ciutadania conscienciada i compromesa en la lluita contra el canvi climàtic i pel futur dels nostre planeta“.

Per la seua part, Sònia Clemente, regidora de Medi Ambient i responsable del projecte “Albalat 0,0”, que també formava part de la delegació del nostre poble, recordava que: “les accions que portem a terme des d'”Albalat 0,0”, són fets concrets que milloren l’economia de les persones, com és el cas de les comunitats energètiques; reduir la petjada de carboni i estalviar milers d’euros en la factura de la llum, entre altres, són arguments incontestables que han ajudat a convertir-nos en un municipi referent a tota Espanya”

El projecte “Albalat 0,0”, basat en les sis línies d’actuació per a millorar el nostre municipi des de les polítiques mediambientals (energia, mobilitat, salut, residus, més verd i persones), ha estat guardonat amb el Primer Accèssit en la categoria de municipis fins a 5000 habitants, en el Congrés Nacional del Medi Ambient (CONAMA).

La reducció del consum energètic, produir el màxim d’energia renovable en el municipi, reduir la pobresa energètica, millorar la qualitat de l’aire que respirem o conscienciar i implicar a la ciutadania, són part dels motius que s’han valorat positivament per aconseguir el mencionat premi.

Últimes notícies

La sala VIP de l’aeroport de Manises estrena plats d’un cuiner amb estrela Michelin

El valencià José Manuel Miguel, del restaurant Beat de Calp, i l’empresa alacantina Esatur ja gestionen sales VIP a Barajas i altres tres aeròdroms

Màxim Huerta, primer firmant del manifest del Fòrum Jaume I per a commemorar els 750 anys de la seua mort

El Fòrum promourà la participació social i cultural a la Comunitat Valenciana amb actes i activitats fins a 2026

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana