El falcó d’Eleonora ix del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica traurà el falcó d’Eleonora (‘Falco eleonorae’) del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana, on figura com a Vulnerable, i passarà al Llistat d’Espècies Silvestre en Règim de Protecció Especial (LESRPE).

Aquesta mesura es pren en atenció a la tendència poblacional mostrada per aquest ocell, que ha experimentat un increment dels seus efectius des de principis dels anys 90, havent-hi pràcticament duplicat el nombre de parelles reproductores cap al final del període de seguiment. En l’actualitat existeixen al voltant de 62 parelles d’aquest tipus en la Reserva Natural les Illes Columbrets, segons el cens de 2019.

La Conselleria de Transició Ecològica realitza periòdicament treballs de seguiment d’aquesta espècie. En concret, es duen a terme censos entre els mesos d’agost i setembre en recorreguts perimetrals dels illots des d’una embarcació localitzant nius i comptant exemplars en vol, i inspeccions des de terra a punts accessibles, permetent en aquest últim cas obtindre informació sobre grandària de posada i èxit reproductor. A més, es realitzen anellaments de pollastres.

El falcó d’Eleonora és un ocell rapaç migratori emblemàtic que cria a les illes i costes rocoses de la mar Mediterrània, com en la Reserva Natural de les Illes Columbrets, l’únic punt de la Comunitat Valenciana on nia. Des d’allí, inicia un dels viatges migratoris més sorprenents del món dels ocells, que els porta a illes de l’Índic com Madagascar.

Rep el seu nom de la jutgessa italiana Eleonora de Arborea (1350-1404), que va lluitar per la independència de Sardenya i va elaborar les primeres lleis a Europa que protegien els ocells rapaços.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.