El falcó d’Eleonora ix del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica traurà el falcó d’Eleonora (‘Falco eleonorae’) del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana, on figura com a Vulnerable, i passarà al Llistat d’Espècies Silvestre en Règim de Protecció Especial (LESRPE).

Aquesta mesura es pren en atenció a la tendència poblacional mostrada per aquest ocell, que ha experimentat un increment dels seus efectius des de principis dels anys 90, havent-hi pràcticament duplicat el nombre de parelles reproductores cap al final del període de seguiment. En l’actualitat existeixen al voltant de 62 parelles d’aquest tipus en la Reserva Natural les Illes Columbrets, segons el cens de 2019.

La Conselleria de Transició Ecològica realitza periòdicament treballs de seguiment d’aquesta espècie. En concret, es duen a terme censos entre els mesos d’agost i setembre en recorreguts perimetrals dels illots des d’una embarcació localitzant nius i comptant exemplars en vol, i inspeccions des de terra a punts accessibles, permetent en aquest últim cas obtindre informació sobre grandària de posada i èxit reproductor. A més, es realitzen anellaments de pollastres.

El falcó d’Eleonora és un ocell rapaç migratori emblemàtic que cria a les illes i costes rocoses de la mar Mediterrània, com en la Reserva Natural de les Illes Columbrets, l’únic punt de la Comunitat Valenciana on nia. Des d’allí, inicia un dels viatges migratoris més sorprenents del món dels ocells, que els porta a illes de l’Índic com Madagascar.

Rep el seu nom de la jutgessa italiana Eleonora de Arborea (1350-1404), que va lluitar per la independència de Sardenya i va elaborar les primeres lleis a Europa que protegien els ocells rapaços.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.