Anuncios

El falcó d’Eleonora ix del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica traurà el falcó d’Eleonora (‘Falco eleonorae’) del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana, on figura com a Vulnerable, i passarà al Llistat d’Espècies Silvestre en Règim de Protecció Especial (LESRPE).

Aquesta mesura es pren en atenció a la tendència poblacional mostrada per aquest ocell, que ha experimentat un increment dels seus efectius des de principis dels anys 90, havent-hi pràcticament duplicat el nombre de parelles reproductores cap al final del període de seguiment. En l’actualitat existeixen al voltant de 62 parelles d’aquest tipus en la Reserva Natural les Illes Columbrets, segons el cens de 2019.

Anuncios

La Conselleria de Transició Ecològica realitza periòdicament treballs de seguiment d’aquesta espècie. En concret, es duen a terme censos entre els mesos d’agost i setembre en recorreguts perimetrals dels illots des d’una embarcació localitzant nius i comptant exemplars en vol, i inspeccions des de terra a punts accessibles, permetent en aquest últim cas obtindre informació sobre grandària de posada i èxit reproductor. A més, es realitzen anellaments de pollastres.

El falcó d’Eleonora és un ocell rapaç migratori emblemàtic que cria a les illes i costes rocoses de la mar Mediterrània, com en la Reserva Natural de les Illes Columbrets, l’únic punt de la Comunitat Valenciana on nia. Des d’allí, inicia un dels viatges migratoris més sorprenents del món dels ocells, que els porta a illes de l’Índic com Madagascar.

Rep el seu nom de la jutgessa italiana Eleonora de Arborea (1350-1404), que va lluitar per la independència de Sardenya i va elaborar les primeres lleis a Europa que protegien els ocells rapaços.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.
Anuncios