El falcó d’Eleonora ix del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica traurà el falcó d’Eleonora (‘Falco eleonorae’) del Catàleg d’Espècies de Fauna Amenaçades de la Comunitat Valenciana, on figura com a Vulnerable, i passarà al Llistat d’Espècies Silvestre en Règim de Protecció Especial (LESRPE).

Aquesta mesura es pren en atenció a la tendència poblacional mostrada per aquest ocell, que ha experimentat un increment dels seus efectius des de principis dels anys 90, havent-hi pràcticament duplicat el nombre de parelles reproductores cap al final del període de seguiment. En l’actualitat existeixen al voltant de 62 parelles d’aquest tipus en la Reserva Natural les Illes Columbrets, segons el cens de 2019.

La Conselleria de Transició Ecològica realitza periòdicament treballs de seguiment d’aquesta espècie. En concret, es duen a terme censos entre els mesos d’agost i setembre en recorreguts perimetrals dels illots des d’una embarcació localitzant nius i comptant exemplars en vol, i inspeccions des de terra a punts accessibles, permetent en aquest últim cas obtindre informació sobre grandària de posada i èxit reproductor. A més, es realitzen anellaments de pollastres.

El falcó d’Eleonora és un ocell rapaç migratori emblemàtic que cria a les illes i costes rocoses de la mar Mediterrània, com en la Reserva Natural de les Illes Columbrets, l’únic punt de la Comunitat Valenciana on nia. Des d’allí, inicia un dels viatges migratoris més sorprenents del món dels ocells, que els porta a illes de l’Índic com Madagascar.

Rep el seu nom de la jutgessa italiana Eleonora de Arborea (1350-1404), que va lluitar per la independència de Sardenya i va elaborar les primeres lleis a Europa que protegien els ocells rapaços.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.