10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Joan Carles, aliè a la polèmica: Se’n va de vacacions a pesar de la situació de la família

Joan Carles I

Joan Carles I | ACN

 

Després de saber-se la notícia de què el rei Felip VI estava preparant l’exili per a Joan Carles, el rei emèrit va viatjar a Sanxenxo (Pontevedra) a passar uns dies al costat del seu amic Pedro Campos, el nebot de Calvo Sotelo. Joan Carles I va passar el confinament tancat en la Zarzuela, i pareix que ha conseguit un poc de distracció i confort amb la seua escapada a Galícia. 

 

Felip VI seguix buscant solucions

Joan Carles I necessitava d’urgència esta escapada per a recuperar-se de tot el que li ha passat al llarg d’estos mesos: el rebuig de l’herència per part del seu fill, el descobriment dels seus negocis poc transparents i el seu notable deteriorament físic.

 

No obstant això, la seua visita a Sanxenxo ha durat pocs dies, ja que el rei emèrit havia d’acudir a les sessions de fisioteràpia i rehabilitació per a poder recuperar la seua mobilitat com més prompte millor. Mentres, la reina Sofia està a punt de volar cap a Mallorca, com fa tots els estius. Si el coronavirus ho permet, la reina espera disfrutar de les vacacions en l’illa amb els seus néts.

 

D’altra banda, Felip VI continua buscant solucions per a acabar amb la crisi institucional del país i millorar la imatge de la corona, que s’ha vist greument perjudicada després de tots els escàndols de Joan Carles I. Una persona molt pròxima a Felip confessava que «la idea és que no es faja res més. Ells estan treballant moltíssim per a la recuperació del país i en això estan centrats. Li ha retirat l’assignació i ja no tenen cap relació. L’altre queda en l’àmbit privat. Felip no pot llevar-li el títol de Rei perquè li concedix la Constitució en el seu article 57». 

 

Tot i estar de nou en la Zarzuela, la intenció de Joan Carles és tornar com més prompte millor a Sanxenxo i poder disfrutar del mar. D’eixa manera, mentres son pare està entre metges i Galícia, i sa mare disfruta de Mallorca amb la família, Felip VI intenta solucionar tot l’embolic que s’ha format gràcies al seu progenitor.

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.