21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Joan Carles, aliè a la polèmica: Se’n va de vacacions a pesar de la situació de la família

Joan Carles I

Joan Carles I | ACN

 

Després de saber-se la notícia de què el rei Felip VI estava preparant l’exili per a Joan Carles, el rei emèrit va viatjar a Sanxenxo (Pontevedra) a passar uns dies al costat del seu amic Pedro Campos, el nebot de Calvo Sotelo. Joan Carles I va passar el confinament tancat en la Zarzuela, i pareix que ha conseguit un poc de distracció i confort amb la seua escapada a Galícia. 

 

Felip VI seguix buscant solucions

Joan Carles I necessitava d’urgència esta escapada per a recuperar-se de tot el que li ha passat al llarg d’estos mesos: el rebuig de l’herència per part del seu fill, el descobriment dels seus negocis poc transparents i el seu notable deteriorament físic.

 

No obstant això, la seua visita a Sanxenxo ha durat pocs dies, ja que el rei emèrit havia d’acudir a les sessions de fisioteràpia i rehabilitació per a poder recuperar la seua mobilitat com més prompte millor. Mentres, la reina Sofia està a punt de volar cap a Mallorca, com fa tots els estius. Si el coronavirus ho permet, la reina espera disfrutar de les vacacions en l’illa amb els seus néts.

 

D’altra banda, Felip VI continua buscant solucions per a acabar amb la crisi institucional del país i millorar la imatge de la corona, que s’ha vist greument perjudicada després de tots els escàndols de Joan Carles I. Una persona molt pròxima a Felip confessava que «la idea és que no es faja res més. Ells estan treballant moltíssim per a la recuperació del país i en això estan centrats. Li ha retirat l’assignació i ja no tenen cap relació. L’altre queda en l’àmbit privat. Felip no pot llevar-li el títol de Rei perquè li concedix la Constitució en el seu article 57». 

 

Tot i estar de nou en la Zarzuela, la intenció de Joan Carles és tornar com més prompte millor a Sanxenxo i poder disfrutar del mar. D’eixa manera, mentres son pare està entre metges i Galícia, i sa mare disfruta de Mallorca amb la família, Felip VI intenta solucionar tot l’embolic que s’ha format gràcies al seu progenitor.

Últimes notícies

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.