Joan Carles, aliè a la polèmica: Se’n va de vacacions a pesar de la situació de la família

Joan Carles I

Joan Carles I | ACN

 

Després de saber-se la notícia de què el rei Felip VI estava preparant l’exili per a Joan Carles, el rei emèrit va viatjar a Sanxenxo (Pontevedra) a passar uns dies al costat del seu amic Pedro Campos, el nebot de Calvo Sotelo. Joan Carles I va passar el confinament tancat en la Zarzuela, i pareix que ha conseguit un poc de distracció i confort amb la seua escapada a Galícia. 

 

Felip VI seguix buscant solucions

Joan Carles I necessitava d’urgència esta escapada per a recuperar-se de tot el que li ha passat al llarg d’estos mesos: el rebuig de l’herència per part del seu fill, el descobriment dels seus negocis poc transparents i el seu notable deteriorament físic.

 

No obstant això, la seua visita a Sanxenxo ha durat pocs dies, ja que el rei emèrit havia d’acudir a les sessions de fisioteràpia i rehabilitació per a poder recuperar la seua mobilitat com més prompte millor. Mentres, la reina Sofia està a punt de volar cap a Mallorca, com fa tots els estius. Si el coronavirus ho permet, la reina espera disfrutar de les vacacions en l’illa amb els seus néts.

 

D’altra banda, Felip VI continua buscant solucions per a acabar amb la crisi institucional del país i millorar la imatge de la corona, que s’ha vist greument perjudicada després de tots els escàndols de Joan Carles I. Una persona molt pròxima a Felip confessava que «la idea és que no es faja res més. Ells estan treballant moltíssim per a la recuperació del país i en això estan centrats. Li ha retirat l’assignació i ja no tenen cap relació. L’altre queda en l’àmbit privat. Felip no pot llevar-li el títol de Rei perquè li concedix la Constitució en el seu article 57». 

 

Tot i estar de nou en la Zarzuela, la intenció de Joan Carles és tornar com més prompte millor a Sanxenxo i poder disfrutar del mar. D’eixa manera, mentres son pare està entre metges i Galícia, i sa mare disfruta de Mallorca amb la família, Felip VI intenta solucionar tot l’embolic que s’ha format gràcies al seu progenitor.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.