Joan Carles, aliè a la polèmica: Se’n va de vacacions a pesar de la situació de la família

Joan Carles I

Joan Carles I | ACN

 

Després de saber-se la notícia de què el rei Felip VI estava preparant l’exili per a Joan Carles, el rei emèrit va viatjar a Sanxenxo (Pontevedra) a passar uns dies al costat del seu amic Pedro Campos, el nebot de Calvo Sotelo. Joan Carles I va passar el confinament tancat en la Zarzuela, i pareix que ha conseguit un poc de distracció i confort amb la seua escapada a Galícia. 

 

Felip VI seguix buscant solucions

Joan Carles I necessitava d’urgència esta escapada per a recuperar-se de tot el que li ha passat al llarg d’estos mesos: el rebuig de l’herència per part del seu fill, el descobriment dels seus negocis poc transparents i el seu notable deteriorament físic.

 

No obstant això, la seua visita a Sanxenxo ha durat pocs dies, ja que el rei emèrit havia d’acudir a les sessions de fisioteràpia i rehabilitació per a poder recuperar la seua mobilitat com més prompte millor. Mentres, la reina Sofia està a punt de volar cap a Mallorca, com fa tots els estius. Si el coronavirus ho permet, la reina espera disfrutar de les vacacions en l’illa amb els seus néts.

 

D’altra banda, Felip VI continua buscant solucions per a acabar amb la crisi institucional del país i millorar la imatge de la corona, que s’ha vist greument perjudicada després de tots els escàndols de Joan Carles I. Una persona molt pròxima a Felip confessava que «la idea és que no es faja res més. Ells estan treballant moltíssim per a la recuperació del país i en això estan centrats. Li ha retirat l’assignació i ja no tenen cap relació. L’altre queda en l’àmbit privat. Felip no pot llevar-li el títol de Rei perquè li concedix la Constitució en el seu article 57». 

 

Tot i estar de nou en la Zarzuela, la intenció de Joan Carles és tornar com més prompte millor a Sanxenxo i poder disfrutar del mar. D’eixa manera, mentres son pare està entre metges i Galícia, i sa mare disfruta de Mallorca amb la família, Felip VI intenta solucionar tot l’embolic que s’ha format gràcies al seu progenitor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.