Ix a la llum el resultat de l’autòpsia de Maradona: ningú s’ho esperava

 

Des de què va morir l’astre argentí Diego Armando Maradona són moltes les incògnites que envoltaven el seu cas. En un primer moment es va dictaminar que el futbolista de 60 anys havia mort per una parada cardíaca.

 

Entre les sospites que hi havia es comentava la possibilitat que els seus metges no l’ajudareb a temps, fet pel que Maradona encara podria estar amb vida. El seu metge Leopoldo Luque va ser imputat el passat 29 de novembre a causa de la investigació liderada per la Fiscalia de San Isidro. Els càrrecs que se li imputen són una presumpta negligència mèdica que podria haver comportat en la defunció de Maradona i, com a conseqüència, se’l tractaria com a delicte d’homicidi culpós. 

 

No hi havia cap classe d’alcohol ni droga en el cos de Maradona quan va morir

Ara, i després de fer les corresponents autòpsies que determinen la vertadera raó per la que va morir Maradona, s’ha confirmat que no hi havia drogues al seu organisme. No s’ha trobat alcohol, marihuana ni cap altra droga dura que poguera fer confiar en què estes havien estat part de la raó per la que va morir el ’10’ argentí.

 

Tot i no trobar cap droga, en la sang de l’argentí sí van trobar psicofàrmacs que ell prenia per a intentar millorar els seus problemes psicològics. El seu psquiatre també es troba en investigació, ja que era ell qui li proporcionava les pastilles per a medicar-se i, a demés, es trobava allà en el moment de la defunció.

 

Segons comenten alguns mitjans argentins com l’agència Telam, les pastilles que han trobat en la seua sang són molt comunes per a tractar-se trastorns psicològics: venlafaxina, quetiapina, levetiracetam i naltrexona.

 

Tal com recalca la mencionada agència, estos medicaments s’sen per depressió greu i addiccions. La venlafaxina és una droga antidepressiva que s’usa per als trastorns d’ansietat; la quetiapina és un antipsicòtic que s’usa per a la depressió i quadres greus d’addiccions; el levetiracetam es tracta d’un antiepilèptic que actua sobre el sistema nerviós central i alguns dels efectes secundaris són la somnolència i la disminució de capacitat de reacció; i la naltrexona s’usa per a evitar l’abstinència a l’alcohol i bloqueja l’efecte dels medicaments opiacis. 

 

La filla de Maradona parla sobre l’autòpsia de son pare

Amb tot això, no s’ha trobat cap resta d’alcohol o altra classe de droga que haja pogut complicar la situació de l’argentí i l’haja causat la mort. Sobre este tema ha volgut comentar una de les filles del futbolista, Gianinna Maradona, qui ha usat Twitter per a lamentar totes aquelles persones que esperaven trobar drogues i altres excessos en l’autòpsia de Diego Armando.

 

«Tots els fills de p*ta esperant que l’autòpsia del meu pare tinga droga, marihuana i alcohol. No sóc doctora i el veia molt inflat. La veu robòtica. No era la seua veu. Estava passant i jo era la boja desballestada», escrivia en el seu compte de Twitter. Alguns usuaris han recalcat que no li feia pràcticament cas a son pare i que està parlant d’ell més ara que és mort que quan estava amb vida. 

Gianinna Maradona no s’ha fet esperar i ha explicat les situacions que va haver de viure amb son pare: «No havia de passar cap altra persona a donar-li la medicació que no fora la infermera, però tenia por. I vaig anar jo. Em va obrir la boca per a que confirmara que l’havia pres. El vaig incorporar soleta. No tens ni idea de com parlava. Com a filla jo sé molt bé qui i com vaig ser. I ell també», assegura en Twitter. Estes seran les primeres festes de Nadal sense Maradona per a la família del ‘crack’ argentí, i el seu record encara perdura un mes després d’haver perdut la vida per una parada cardíaca. 

Últimes notícies

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.