Ix a la llum el resultat de l’autòpsia de Maradona: ningú s’ho esperava

 

Des de què va morir l’astre argentí Diego Armando Maradona són moltes les incògnites que envoltaven el seu cas. En un primer moment es va dictaminar que el futbolista de 60 anys havia mort per una parada cardíaca.

 

Entre les sospites que hi havia es comentava la possibilitat que els seus metges no l’ajudareb a temps, fet pel que Maradona encara podria estar amb vida. El seu metge Leopoldo Luque va ser imputat el passat 29 de novembre a causa de la investigació liderada per la Fiscalia de San Isidro. Els càrrecs que se li imputen són una presumpta negligència mèdica que podria haver comportat en la defunció de Maradona i, com a conseqüència, se’l tractaria com a delicte d’homicidi culpós. 

 

No hi havia cap classe d’alcohol ni droga en el cos de Maradona quan va morir

Ara, i després de fer les corresponents autòpsies que determinen la vertadera raó per la que va morir Maradona, s’ha confirmat que no hi havia drogues al seu organisme. No s’ha trobat alcohol, marihuana ni cap altra droga dura que poguera fer confiar en què estes havien estat part de la raó per la que va morir el ’10’ argentí.

 

Tot i no trobar cap droga, en la sang de l’argentí sí van trobar psicofàrmacs que ell prenia per a intentar millorar els seus problemes psicològics. El seu psquiatre també es troba en investigació, ja que era ell qui li proporcionava les pastilles per a medicar-se i, a demés, es trobava allà en el moment de la defunció.

 

Segons comenten alguns mitjans argentins com l’agència Telam, les pastilles que han trobat en la seua sang són molt comunes per a tractar-se trastorns psicològics: venlafaxina, quetiapina, levetiracetam i naltrexona.

 

Tal com recalca la mencionada agència, estos medicaments s’sen per depressió greu i addiccions. La venlafaxina és una droga antidepressiva que s’usa per als trastorns d’ansietat; la quetiapina és un antipsicòtic que s’usa per a la depressió i quadres greus d’addiccions; el levetiracetam es tracta d’un antiepilèptic que actua sobre el sistema nerviós central i alguns dels efectes secundaris són la somnolència i la disminució de capacitat de reacció; i la naltrexona s’usa per a evitar l’abstinència a l’alcohol i bloqueja l’efecte dels medicaments opiacis. 

 

La filla de Maradona parla sobre l’autòpsia de son pare

Amb tot això, no s’ha trobat cap resta d’alcohol o altra classe de droga que haja pogut complicar la situació de l’argentí i l’haja causat la mort. Sobre este tema ha volgut comentar una de les filles del futbolista, Gianinna Maradona, qui ha usat Twitter per a lamentar totes aquelles persones que esperaven trobar drogues i altres excessos en l’autòpsia de Diego Armando.

 

«Tots els fills de p*ta esperant que l’autòpsia del meu pare tinga droga, marihuana i alcohol. No sóc doctora i el veia molt inflat. La veu robòtica. No era la seua veu. Estava passant i jo era la boja desballestada», escrivia en el seu compte de Twitter. Alguns usuaris han recalcat que no li feia pràcticament cas a son pare i que està parlant d’ell més ara que és mort que quan estava amb vida. 

Gianinna Maradona no s’ha fet esperar i ha explicat les situacions que va haver de viure amb son pare: «No havia de passar cap altra persona a donar-li la medicació que no fora la infermera, però tenia por. I vaig anar jo. Em va obrir la boca per a que confirmara que l’havia pres. El vaig incorporar soleta. No tens ni idea de com parlava. Com a filla jo sé molt bé qui i com vaig ser. I ell també», assegura en Twitter. Estes seran les primeres festes de Nadal sense Maradona per a la família del ‘crack’ argentí, i el seu record encara perdura un mes després d’haver perdut la vida per una parada cardíaca. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.