Ix a la llum el resultat de l’autòpsia de Maradona: ningú s’ho esperava

 

Des de què va morir l’astre argentí Diego Armando Maradona són moltes les incògnites que envoltaven el seu cas. En un primer moment es va dictaminar que el futbolista de 60 anys havia mort per una parada cardíaca.

 

Entre les sospites que hi havia es comentava la possibilitat que els seus metges no l’ajudareb a temps, fet pel que Maradona encara podria estar amb vida. El seu metge Leopoldo Luque va ser imputat el passat 29 de novembre a causa de la investigació liderada per la Fiscalia de San Isidro. Els càrrecs que se li imputen són una presumpta negligència mèdica que podria haver comportat en la defunció de Maradona i, com a conseqüència, se’l tractaria com a delicte d’homicidi culpós. 

 

No hi havia cap classe d’alcohol ni droga en el cos de Maradona quan va morir

Ara, i després de fer les corresponents autòpsies que determinen la vertadera raó per la que va morir Maradona, s’ha confirmat que no hi havia drogues al seu organisme. No s’ha trobat alcohol, marihuana ni cap altra droga dura que poguera fer confiar en què estes havien estat part de la raó per la que va morir el ’10’ argentí.

 

Tot i no trobar cap droga, en la sang de l’argentí sí van trobar psicofàrmacs que ell prenia per a intentar millorar els seus problemes psicològics. El seu psquiatre també es troba en investigació, ja que era ell qui li proporcionava les pastilles per a medicar-se i, a demés, es trobava allà en el moment de la defunció.

 

Segons comenten alguns mitjans argentins com l’agència Telam, les pastilles que han trobat en la seua sang són molt comunes per a tractar-se trastorns psicològics: venlafaxina, quetiapina, levetiracetam i naltrexona.

 

Tal com recalca la mencionada agència, estos medicaments s’sen per depressió greu i addiccions. La venlafaxina és una droga antidepressiva que s’usa per als trastorns d’ansietat; la quetiapina és un antipsicòtic que s’usa per a la depressió i quadres greus d’addiccions; el levetiracetam es tracta d’un antiepilèptic que actua sobre el sistema nerviós central i alguns dels efectes secundaris són la somnolència i la disminució de capacitat de reacció; i la naltrexona s’usa per a evitar l’abstinència a l’alcohol i bloqueja l’efecte dels medicaments opiacis. 

 

La filla de Maradona parla sobre l’autòpsia de son pare

Amb tot això, no s’ha trobat cap resta d’alcohol o altra classe de droga que haja pogut complicar la situació de l’argentí i l’haja causat la mort. Sobre este tema ha volgut comentar una de les filles del futbolista, Gianinna Maradona, qui ha usat Twitter per a lamentar totes aquelles persones que esperaven trobar drogues i altres excessos en l’autòpsia de Diego Armando.

 

«Tots els fills de p*ta esperant que l’autòpsia del meu pare tinga droga, marihuana i alcohol. No sóc doctora i el veia molt inflat. La veu robòtica. No era la seua veu. Estava passant i jo era la boja desballestada», escrivia en el seu compte de Twitter. Alguns usuaris han recalcat que no li feia pràcticament cas a son pare i que està parlant d’ell més ara que és mort que quan estava amb vida. 

Gianinna Maradona no s’ha fet esperar i ha explicat les situacions que va haver de viure amb son pare: «No havia de passar cap altra persona a donar-li la medicació que no fora la infermera, però tenia por. I vaig anar jo. Em va obrir la boca per a que confirmara que l’havia pres. El vaig incorporar soleta. No tens ni idea de com parlava. Com a filla jo sé molt bé qui i com vaig ser. I ell també», assegura en Twitter. Estes seran les primeres festes de Nadal sense Maradona per a la família del ‘crack’ argentí, i el seu record encara perdura un mes després d’haver perdut la vida per una parada cardíaca. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.