Ix a la llum el resultat de l’autòpsia de Maradona: ningú s’ho esperava

 

Des de què va morir l’astre argentí Diego Armando Maradona són moltes les incògnites que envoltaven el seu cas. En un primer moment es va dictaminar que el futbolista de 60 anys havia mort per una parada cardíaca.

 

Entre les sospites que hi havia es comentava la possibilitat que els seus metges no l’ajudareb a temps, fet pel que Maradona encara podria estar amb vida. El seu metge Leopoldo Luque va ser imputat el passat 29 de novembre a causa de la investigació liderada per la Fiscalia de San Isidro. Els càrrecs que se li imputen són una presumpta negligència mèdica que podria haver comportat en la defunció de Maradona i, com a conseqüència, se’l tractaria com a delicte d’homicidi culpós. 

 

No hi havia cap classe d’alcohol ni droga en el cos de Maradona quan va morir

Ara, i després de fer les corresponents autòpsies que determinen la vertadera raó per la que va morir Maradona, s’ha confirmat que no hi havia drogues al seu organisme. No s’ha trobat alcohol, marihuana ni cap altra droga dura que poguera fer confiar en què estes havien estat part de la raó per la que va morir el ’10’ argentí.

 

Tot i no trobar cap droga, en la sang de l’argentí sí van trobar psicofàrmacs que ell prenia per a intentar millorar els seus problemes psicològics. El seu psquiatre també es troba en investigació, ja que era ell qui li proporcionava les pastilles per a medicar-se i, a demés, es trobava allà en el moment de la defunció.

 

Segons comenten alguns mitjans argentins com l’agència Telam, les pastilles que han trobat en la seua sang són molt comunes per a tractar-se trastorns psicològics: venlafaxina, quetiapina, levetiracetam i naltrexona.

 

Tal com recalca la mencionada agència, estos medicaments s’sen per depressió greu i addiccions. La venlafaxina és una droga antidepressiva que s’usa per als trastorns d’ansietat; la quetiapina és un antipsicòtic que s’usa per a la depressió i quadres greus d’addiccions; el levetiracetam es tracta d’un antiepilèptic que actua sobre el sistema nerviós central i alguns dels efectes secundaris són la somnolència i la disminució de capacitat de reacció; i la naltrexona s’usa per a evitar l’abstinència a l’alcohol i bloqueja l’efecte dels medicaments opiacis. 

 

La filla de Maradona parla sobre l’autòpsia de son pare

Amb tot això, no s’ha trobat cap resta d’alcohol o altra classe de droga que haja pogut complicar la situació de l’argentí i l’haja causat la mort. Sobre este tema ha volgut comentar una de les filles del futbolista, Gianinna Maradona, qui ha usat Twitter per a lamentar totes aquelles persones que esperaven trobar drogues i altres excessos en l’autòpsia de Diego Armando.

 

«Tots els fills de p*ta esperant que l’autòpsia del meu pare tinga droga, marihuana i alcohol. No sóc doctora i el veia molt inflat. La veu robòtica. No era la seua veu. Estava passant i jo era la boja desballestada», escrivia en el seu compte de Twitter. Alguns usuaris han recalcat que no li feia pràcticament cas a son pare i que està parlant d’ell més ara que és mort que quan estava amb vida. 

Gianinna Maradona no s’ha fet esperar i ha explicat les situacions que va haver de viure amb son pare: «No havia de passar cap altra persona a donar-li la medicació que no fora la infermera, però tenia por. I vaig anar jo. Em va obrir la boca per a que confirmara que l’havia pres. El vaig incorporar soleta. No tens ni idea de com parlava. Com a filla jo sé molt bé qui i com vaig ser. I ell també», assegura en Twitter. Estes seran les primeres festes de Nadal sense Maradona per a la família del ‘crack’ argentí, i el seu record encara perdura un mes després d’haver perdut la vida per una parada cardíaca. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellen a Elx un cultiu interior de marihuana amb més de 126 quilos de cabdells

El detingut va ser interceptat quan transportava una gran càrrega de droga en una furgoneta després d’una persecució pels carrers del municipi

La nova generació Z de l’esport espanyol irromp amb força en l’elit

Una nova generació Z d'esportistes espanyols, amb noms com Aday Mara, Lamine Yamal, Awa Fam o Laia Font, consolida el relleu en l'elit gràcies a talent precoç i a un entorn d'alt rendiment cada vegada més estructurat.

Les víctimes de la DANA reclamen al TSJCV que reòbriga la via per a investigar a Carlos Mazón

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 demana al TSJCV que admeta el seu recurs de súplica i reconsidere l'arxivament de la investigació al expresident Carlos Mazón per la gestió de l'emergència que va deixar 230 morts.

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.