19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

3 membres d’una fundació benèfica contra el càncer infantil estafen prop d’1 milió d’euros

Tres membres de la direcció executiva de la fundació benèfica contra el càncer infantil CIBI han estat detinguts per presumptament estafar prop d’un milió d’euros des de 2017. Els Mossos d’Esquadra han detingut a l’actual presidenta, la secretària i un dels vocals de la Fundació CIBI. Tots són membres de la mateixa família.

Els investigadors

Els investigadors han pogut determinar que des de 2017 fins a 2020 la fundació hauria recaptat més d’un milió d’euros en donacions i aportacions, dels quals tan sols uns 4.000 s’haurien destinat a obra social, una xifra que representa el 0,47% de les aportacions rebudes.

Segons revela ‘El Mundo’, la recerca es va iniciar arran de diverses denúncies de fundacions dedicades a l’ajuda a xiquets malalts de càncer. Esta fundació tenia repartides unes 12.300 guardioles per a recollir donatius en comerços col·laboradors en tota Espanya. També realitzaven actes solidaris, mercats ambulants benèfics i rifes.

La magistrada titular del Jutjat d’Instrucció 20 de Barcelona i la Fiscalia de Barcelona han decretat mesures cautelars sobre el patrimoni de la fundació, han bloquejat els seus comptes corrents i han suspés les seues activitats “fins que es puguen valorar tots els indicis aportats pels investigadors”. A més, la magistrada ha decretat llibertat amb fiança per als tres detinguts i prohibició de sortir de l’Estat espanyol.

Què faig si sospite que una fundació o organització caritativa és fraudulenta?

Si sospites d’una organització o pensa que ha estat mata d’una estafa per part d’un grup fraudulent posant com a organització de beneficència pública, existeixen agències i llocs web que l’ajudaran a investigar a estes organitzacions.

Existeixen fonts públiques dissenyades per a investigar si un grup o organització està degudament constituïda i registrada amb les agències estatals i federals encarregades de regular al sector sense fins de lucre. Estes fonts proveeixen informació sobre la designació fiscal de les organitzacions, els seus informes anuals financers, i altres detalls importants.

Per a localitzar estes fonts d’informació, utilitze esta pregunta i resposta, Com amb si informació sobre una organització de beneficència pública?
 

La Comissió Federal de Comerç (Federal Trade Commission, FTC) ofereix en línia una alerta per a consumidors, Abans de fer donacions, amb consells útils per a ajudar-ho a determinar si una organització és legítima o no.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial

Sarabia confia a aconseguir la primera victòria fora en San Mamés

El tècnic de l'Elx va afirmar que l'equip està preparat per a assaltar San Mamés i va demanar equilibri, fortalesa mental i focus en el dia a dia.

Athletic i Elx es creuen en San Mamés amb ratxes oposades

L'Athletic arriba amb 7 de 9 punts i marge sobre el descens; l'Elx encadena set jornades sense guanyar i no ha vençut fora. Baixes i dubtes marquen el xoc.

Llevant identifica a l’aficionat que va llançar una botella a Cömert després del derbi

El Llevant ha identificat a l'aficionat que va llançar una botella que va impactar en Eray Cömert després del derbi davant el València. LaLiga ja va denunciar els incidents i el club decidirà mesures en les pròximes hores.

Treballadora de la guarderia d’Algemesí declara com investigada després del tancament per maltractament

Una empleada del centre, segona investigada en la causa, ha declarat en els jutjats d'Alzira. La guarderia va ser tancada després de la detenció de la directora.

Copete: L’equip està capacitat per a guanyar en La Ceràmica

José Copete, central del València, va assegurar que van pels tres punts en La Ceràmica malgrat la dificultat del rival. Torna després de sanció i subratlla la millora defensiva de l'equip.

Thierry i Danjuma completen l’entrenament amb el València i miren a la Ceràmica

Thierry Rendall i Arnaut Danjuma es van entrenar amb normalitat per primera vegada en la setmana després de les seues molèsties i després de perdre's el dol davant el Llevant. Diego López va seguir al marge per un esquinç del lligament lateral intern i es va unir a les baixes de Diakhaby, Julen Agirrezabala, Dimitri Foulquier i Rubo Iranzo.