Anuncios

El 80% dels ingressos no financers de la Comunitat van destinats a sanitat, educació i serveis

La Conselleria d'Hisenda i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) han publicat el segon número de 'Papers de Finançament', un document d'anàlisi que arreplega que la Generalitat Valenciana destina el 79,8% dels seus ingressos no financers a sanitat, educació i serveis socials «en detriment d'altres àrees», perquè el sistema de finançament autonòmic «no proporciona recursos suficients per a prestar els serveis públics fonamentals». L'anàlisi conclou que esta situació d'insuficiència «es veu accentuada a la Comunitat Valenciana», que destina a estes àrees sis punts per damunt de la mitjana de les autonomies, «en detriment d'altres com l'impuls de l'economia, les infraestructures o la cultura», segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Per açò, l'informe veu necessari que la futura reforma del sistema de finançament proporcione un nou acord sobre «quin volum de recursos es considera suficient per a garantir la prestació de serveis de l'Estat del Benestar», a més de per a cobrir les necessitats de despesa de les comunitats autònomes en serveis públics fonamentals.

  

  

 

 

En eixe sentit, la recerca assenyala que, durant els anys de la crisi, les comunitats autònomes «van haver de reduir la seua despesa real per càpita en sanitat, educació i serveis socials un 15%». No obstant açò, en el mateix període, les administracions centrals, Govern i Seguretat Social, van incrementar la seua despesa real per habitant en serveis públics fonamentals.Respecte a la despesa per càpita en comparació a altres autonomies, la Comunitat, «malgrat ser la tercera que major esforç realitza», es troba per baix de la mitjana entre 2009 i 2015. En concret, gasta un 4% menys que les comunitats de règim comú i un 27% menys que les forals.

Anuncios

 

Segons les xifres de la Conselleria, «açò es traduïx en 140 euros menys que la mitjana de les autonomies i més de 800 euros per sota de les comunitats forals». La secretària autonòmica de Model Econòmic i Finançament, María José Mira, ha destacat que esta és «una mostra més que el sistema de finançament és insuficient». «La bretxa entre els ingressos que rebem per a donar cobertura a l'Estat del Benestar i la despesa real per a satisfer les necessitats dels valencians i valencianes en matèria de sanitat, educació i dependència és cada vegada major», ha recalcat. També ha assenyalat que el nou sistema de finançament autonòmic «ha d'assegurar la suficiència perquè tots els espanyols siguen tractats per igual», però, al mateix temps, «garantir d'alguna manera algun Fons de Reserva de la despesa social que permeta actuar davant fluctuacions de l'economia que són lògiques».

Des de la Conselleria d'Hisenda subratllen que «la insuficiència global de les comunitats s'ha traduït en la necessitat d'estes de dedicar un major percentatge dels seus recursos als serveis públics fonamentals, en detriment de la resta de funcions». La recerca del IVIE assenyala com a exemple que, en 2015, les comunitats van haver de dedicar el 73,9% dels seus ingressos no financers a estes funcions, mentre que abans de la crisi l'esforç en estos serveis era del 68%.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios