13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Alfredo, ‘el Picasso gallec’, trobat mort i devorat pels seus gossos en la seua finca de Lugo

Labajjo

El pintor ha aparegut mort en la seua finca en Lugo | EFE

 

El pintor Alfredo Rodríguez Labajjo va aparéixer mort este dilluns, 7 d’octubre, en la seua finca de Friol (Lugo). L’home, conegut com a ‘El Picasso gallec’, va ser trobat cap a les 13.30 hores i diferents indicis científics determinen que feia dies que havia mort. El cadàver presentava signes de violència provocats per molts mossos dels seus gossos, que vivien en la mateixa finca. 

 

Un taxista —que la víctima contractava una volta a la setmana— va donar la veu d’alarma en denotar absència de l’artista, ja que feia setmanes que no el veia. Igualment, la policia va poder comprovar que al cos del pintor li faltava un braç; a més, segons relata el personal veterinari que es va desplaçar al lloc dels fets, un dels gossos presentava una actitud agressiva. 

 

No obstant això, es desconeixen les causes exactes de la mort i, de moment, no es descarta la possibilitat d’un infart a l’espera de fer-li l’autòpsia. 

 

La seua trajectòria artística

L’any 1951, Rodríguez Labajjo es va iniciar en el món de la pintura, a pesar d’haver estudiat Enginyeria Tècnica Industrial durant la seua joventut. Va aprendre en mans de Tino Grandío, qui ja era pintor i, a més, era el seu cosí. Poc després, es va convertir en l’alumne de Pedro Mozos, qui va intentar que ‘El Picasso gallec’ ingressara en l’Escola Superior de Belles Arts. No obstant això, rebel, Rodríguez Labajjo no va acceptar l’oferta al·legant que no li agradava acatar ordres i que pintava el que volia

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.