Alfredo, ‘el Picasso gallec’, trobat mort i devorat pels seus gossos en la seua finca de Lugo

Labajjo

El pintor ha aparegut mort en la seua finca en Lugo | EFE

 

El pintor Alfredo Rodríguez Labajjo va aparéixer mort este dilluns, 7 d’octubre, en la seua finca de Friol (Lugo). L’home, conegut com a ‘El Picasso gallec’, va ser trobat cap a les 13.30 hores i diferents indicis científics determinen que feia dies que havia mort. El cadàver presentava signes de violència provocats per molts mossos dels seus gossos, que vivien en la mateixa finca. 

 

Un taxista —que la víctima contractava una volta a la setmana— va donar la veu d’alarma en denotar absència de l’artista, ja que feia setmanes que no el veia. Igualment, la policia va poder comprovar que al cos del pintor li faltava un braç; a més, segons relata el personal veterinari que es va desplaçar al lloc dels fets, un dels gossos presentava una actitud agressiva. 

 

No obstant això, es desconeixen les causes exactes de la mort i, de moment, no es descarta la possibilitat d’un infart a l’espera de fer-li l’autòpsia. 

 

La seua trajectòria artística

L’any 1951, Rodríguez Labajjo es va iniciar en el món de la pintura, a pesar d’haver estudiat Enginyeria Tècnica Industrial durant la seua joventut. Va aprendre en mans de Tino Grandío, qui ja era pintor i, a més, era el seu cosí. Poc després, es va convertir en l’alumne de Pedro Mozos, qui va intentar que ‘El Picasso gallec’ ingressara en l’Escola Superior de Belles Arts. No obstant això, rebel, Rodríguez Labajjo no va acceptar l’oferta al·legant que no li agradava acatar ordres i que pintava el que volia

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.

La nova APP GVA+Salut incorpora SIP virtual i accés a imatges clíniques

La Conselleria de Sanitat ha renovat l'APP GVA+Salut amb targeta SIP virtual, accés a imatges clíniques i noves ferramentes digitals per a agilitzar l'atenció i donar més autonomia al pacient.

Set detinguts per usar associacions cannábicas de Torrevieja com a punts de venda de droga

La Guàrdia Civil arresta a set responsables de cinc associacions cannábicas de Torrevieja per utilitzar-les com a punts de venda de marihuana i haixix, amb un menor implicat en l'activitat.

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.

El dispositiu policial de les Falles de València 2026 salta a la sèrie documental del Ministeri de l’Interior

El desplegament especial de la Policia Nacional en les Falles de València 2026, amb 1.400 agents i més de 10.000 servicis operatius, centra un capítol de la sèrie documental 'Des de l'Interior'. La producció mostra les novetats tecnològiques i la coordinació internacional per a garantir la seguretat en les festes.

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.