Alfredo, ‘el Picasso gallec’, trobat mort i devorat pels seus gossos en la seua finca de Lugo

Labajjo

El pintor ha aparegut mort en la seua finca en Lugo | EFE

 

El pintor Alfredo Rodríguez Labajjo va aparéixer mort este dilluns, 7 d’octubre, en la seua finca de Friol (Lugo). L’home, conegut com a ‘El Picasso gallec’, va ser trobat cap a les 13.30 hores i diferents indicis científics determinen que feia dies que havia mort. El cadàver presentava signes de violència provocats per molts mossos dels seus gossos, que vivien en la mateixa finca. 

 

Un taxista —que la víctima contractava una volta a la setmana— va donar la veu d’alarma en denotar absència de l’artista, ja que feia setmanes que no el veia. Igualment, la policia va poder comprovar que al cos del pintor li faltava un braç; a més, segons relata el personal veterinari que es va desplaçar al lloc dels fets, un dels gossos presentava una actitud agressiva. 

 

No obstant això, es desconeixen les causes exactes de la mort i, de moment, no es descarta la possibilitat d’un infart a l’espera de fer-li l’autòpsia. 

 

La seua trajectòria artística

L’any 1951, Rodríguez Labajjo es va iniciar en el món de la pintura, a pesar d’haver estudiat Enginyeria Tècnica Industrial durant la seua joventut. Va aprendre en mans de Tino Grandío, qui ja era pintor i, a més, era el seu cosí. Poc després, es va convertir en l’alumne de Pedro Mozos, qui va intentar que ‘El Picasso gallec’ ingressara en l’Escola Superior de Belles Arts. No obstant això, rebel, Rodríguez Labajjo no va acceptar l’oferta al·legant que no li agradava acatar ordres i que pintava el que volia

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU