Alfredo, ‘el Picasso gallec’, trobat mort i devorat pels seus gossos en la seua finca de Lugo

Labajjo

El pintor ha aparegut mort en la seua finca en Lugo | EFE

 

El pintor Alfredo Rodríguez Labajjo va aparéixer mort este dilluns, 7 d’octubre, en la seua finca de Friol (Lugo). L’home, conegut com a ‘El Picasso gallec’, va ser trobat cap a les 13.30 hores i diferents indicis científics determinen que feia dies que havia mort. El cadàver presentava signes de violència provocats per molts mossos dels seus gossos, que vivien en la mateixa finca. 

 

Un taxista —que la víctima contractava una volta a la setmana— va donar la veu d’alarma en denotar absència de l’artista, ja que feia setmanes que no el veia. Igualment, la policia va poder comprovar que al cos del pintor li faltava un braç; a més, segons relata el personal veterinari que es va desplaçar al lloc dels fets, un dels gossos presentava una actitud agressiva. 

 

No obstant això, es desconeixen les causes exactes de la mort i, de moment, no es descarta la possibilitat d’un infart a l’espera de fer-li l’autòpsia. 

 

La seua trajectòria artística

L’any 1951, Rodríguez Labajjo es va iniciar en el món de la pintura, a pesar d’haver estudiat Enginyeria Tècnica Industrial durant la seua joventut. Va aprendre en mans de Tino Grandío, qui ja era pintor i, a més, era el seu cosí. Poc després, es va convertir en l’alumne de Pedro Mozos, qui va intentar que ‘El Picasso gallec’ ingressara en l’Escola Superior de Belles Arts. No obstant això, rebel, Rodríguez Labajjo no va acceptar l’oferta al·legant que no li agradava acatar ordres i que pintava el que volia

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.