Mor l’exintendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt

Helga Schmidt

Helga Schmidt | Twitter

 

La que fora intendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt, ha mort als 78 anys. La defunció es va produir el passat 25 de setembre en el seu domicili de Piemont (Itàlia), segons han confirmat fonts del seu entorn.

 

L’austríaca Helga Schmidt (Viena, 1941), coneguda pel seu caràcter ‘de ferro’, va arribar a València de la mà de l’expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps, (llavors conseller de Cultura en l’executiu d’Eduardo Zaplana) que la va portar perquè fora l’ànima del projecte del coliseu avalada per la seua carrera en importants entitats musicals, com el Covent Garden.

 

El seu camí professional va començar com a assistent del director general del Festival de Viena, Egon Hilbert, quan Schmidt comptava amb 21 anys d’edat. Dos anys després, quan en 1963 Hilbert va ser nomenat intendent de l’Òpera de Viena, i Herbert von Karajan director artístic i musical, tots dos van contractar a Schmidt per a este teatre, on va treballar deu anys al costat de Karajan.

 

Assessora artística de multitud d’institucions i orquestres de primer rang, entre elles la del Concertgebouw d’Amsterdam i la Simfònica de Londres, a la fi dels anys noranta es va deixar fascinar pel projecte que la Generalitat estava preparant amb la idea d’obrir un gran teatre d’òpera en València.

 

 

 

  

Llums i ombres

Des de l’any 2000 va treballar amb plena dedicació en el teatre valencià, que es va inaugurar finalment en 2005. La seua etapa al capdavant de la institució cultural va estar plena de llums i ombres. Entre les primeres, va aconseguir posicionar-ho internacionalment amb el fitxatge de primeres figures del star-system líric, com els directors Lorin Maazel i Zubin Mehta, entre molts altres. A més, va posar en marxa l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i el Centre de Perfeccionament ‘Plácido Domingo’.

 

Al juny de 2012 va ser distingida pel President d’Àustria amb la Gran Cruz d’Honor de Primera Classe de Ciències i Arts, la màxima condecoració que concedeix la república austríaca.

 

En el capítol d’ombres, va ser rellevada del seu càrrec en Les Arts per l’anomenat ‘cas Palau’, pel que anava a declarar en el juí, al costat d’altres quatre persones, acusada de delictes de prevaricació, malversació i falsedat en la captació de patrocinadors del coliseu.

 

Precisament, el passat 8 de gener es va haver de suspendre el juí per la recent incorporació d’un nou lletrat a la defensa d’Helga Schmidt i per un episodi cerebral que va patir, ja que la seua salut era delicada des de feia anys. La declaració estava prevista per al pròxim 4 de novembre.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.