Mor l’exintendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt

Helga Schmidt

Helga Schmidt | Twitter

 

La que fora intendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt, ha mort als 78 anys. La defunció es va produir el passat 25 de setembre en el seu domicili de Piemont (Itàlia), segons han confirmat fonts del seu entorn.

 

L’austríaca Helga Schmidt (Viena, 1941), coneguda pel seu caràcter ‘de ferro’, va arribar a València de la mà de l’expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps, (llavors conseller de Cultura en l’executiu d’Eduardo Zaplana) que la va portar perquè fora l’ànima del projecte del coliseu avalada per la seua carrera en importants entitats musicals, com el Covent Garden.

 

El seu camí professional va començar com a assistent del director general del Festival de Viena, Egon Hilbert, quan Schmidt comptava amb 21 anys d’edat. Dos anys després, quan en 1963 Hilbert va ser nomenat intendent de l’Òpera de Viena, i Herbert von Karajan director artístic i musical, tots dos van contractar a Schmidt per a este teatre, on va treballar deu anys al costat de Karajan.

 

Assessora artística de multitud d’institucions i orquestres de primer rang, entre elles la del Concertgebouw d’Amsterdam i la Simfònica de Londres, a la fi dels anys noranta es va deixar fascinar pel projecte que la Generalitat estava preparant amb la idea d’obrir un gran teatre d’òpera en València.

 

 

 

  

Llums i ombres

Des de l’any 2000 va treballar amb plena dedicació en el teatre valencià, que es va inaugurar finalment en 2005. La seua etapa al capdavant de la institució cultural va estar plena de llums i ombres. Entre les primeres, va aconseguir posicionar-ho internacionalment amb el fitxatge de primeres figures del star-system líric, com els directors Lorin Maazel i Zubin Mehta, entre molts altres. A més, va posar en marxa l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i el Centre de Perfeccionament ‘Plácido Domingo’.

 

Al juny de 2012 va ser distingida pel President d’Àustria amb la Gran Cruz d’Honor de Primera Classe de Ciències i Arts, la màxima condecoració que concedeix la república austríaca.

 

En el capítol d’ombres, va ser rellevada del seu càrrec en Les Arts per l’anomenat ‘cas Palau’, pel que anava a declarar en el juí, al costat d’altres quatre persones, acusada de delictes de prevaricació, malversació i falsedat en la captació de patrocinadors del coliseu.

 

Precisament, el passat 8 de gener es va haver de suspendre el juí per la recent incorporació d’un nou lletrat a la defensa d’Helga Schmidt i per un episodi cerebral que va patir, ja que la seua salut era delicada des de feia anys. La declaració estava prevista per al pròxim 4 de novembre.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.