Mor l’exintendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt

Helga Schmidt

Helga Schmidt | Twitter

 

La que fora intendent del Palau de les Arts de València, Helga Schmidt, ha mort als 78 anys. La defunció es va produir el passat 25 de setembre en el seu domicili de Piemont (Itàlia), segons han confirmat fonts del seu entorn.

 

L’austríaca Helga Schmidt (Viena, 1941), coneguda pel seu caràcter ‘de ferro’, va arribar a València de la mà de l’expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps, (llavors conseller de Cultura en l’executiu d’Eduardo Zaplana) que la va portar perquè fora l’ànima del projecte del coliseu avalada per la seua carrera en importants entitats musicals, com el Covent Garden.

 

El seu camí professional va començar com a assistent del director general del Festival de Viena, Egon Hilbert, quan Schmidt comptava amb 21 anys d’edat. Dos anys després, quan en 1963 Hilbert va ser nomenat intendent de l’Òpera de Viena, i Herbert von Karajan director artístic i musical, tots dos van contractar a Schmidt per a este teatre, on va treballar deu anys al costat de Karajan.

 

Assessora artística de multitud d’institucions i orquestres de primer rang, entre elles la del Concertgebouw d’Amsterdam i la Simfònica de Londres, a la fi dels anys noranta es va deixar fascinar pel projecte que la Generalitat estava preparant amb la idea d’obrir un gran teatre d’òpera en València.

 

 

 

  

Llums i ombres

Des de l’any 2000 va treballar amb plena dedicació en el teatre valencià, que es va inaugurar finalment en 2005. La seua etapa al capdavant de la institució cultural va estar plena de llums i ombres. Entre les primeres, va aconseguir posicionar-ho internacionalment amb el fitxatge de primeres figures del star-system líric, com els directors Lorin Maazel i Zubin Mehta, entre molts altres. A més, va posar en marxa l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i el Centre de Perfeccionament ‘Plácido Domingo’.

 

Al juny de 2012 va ser distingida pel President d’Àustria amb la Gran Cruz d’Honor de Primera Classe de Ciències i Arts, la màxima condecoració que concedeix la república austríaca.

 

En el capítol d’ombres, va ser rellevada del seu càrrec en Les Arts per l’anomenat ‘cas Palau’, pel que anava a declarar en el juí, al costat d’altres quatre persones, acusada de delictes de prevaricació, malversació i falsedat en la captació de patrocinadors del coliseu.

 

Precisament, el passat 8 de gener es va haver de suspendre el juí per la recent incorporació d’un nou lletrat a la defensa d’Helga Schmidt i per un episodi cerebral que va patir, ja que la seua salut era delicada des de feia anys. La declaració estava prevista per al pròxim 4 de novembre.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.