Apareix mort el tripulant indi desaparegut després de la bolcada d’un vaixell a Castelló

La tragèdia del port de Castelló s’ha confirmat este dissabte a la tarda en aparéixer el cos sense vida del tripulant de nacionalitat índia i 22 anys del vaixell mercant Nazmuye Ana, que va bolcar este divendres en el Moll del Centenari. Sembla que, el mariner asiàtic es trobava enganxat en una escala. L’ampli dispositiu continua buscant, sense descans, a l’estibador de Castelló, de 36 anys, que va desaparéixer després de l’accident marítim.

Este dissabte s’han sumat dos robots submarins, un pertanyent a la Universitat Jaume I i altre, procedent de A Coruña. També s’han incorporat a les labors de rescat bussos de Cartagena i Barcelona.

Un altre treballador de l’estiba que també va resultar ferit el divendres a la tarda en la bolcada del mercant es manté ingressat en l’UCI de l’Hospital General de Castelló, amb pronòstic reservat, però estable. Així mateix, un altre estibador es recupera ja a la seua casa després de rebre l’alta hospitalària en Urgències.

Compareixença del president de Port Castelló

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha atés este dissabte al migdia als mitjans davant la gravetat de l’ocorregut. “El port tancat i l’única prioritat és la cerca de les dos persones desaparegudes. Estem gastant tots els esforços i recursos per a això”, deia Simó fa escasses hores, reconeixent que estaven sent moments “molt complicats“.

Quan es puga es determinarà la causa. S’estan fent recerques i no em manifestaré amb hipòtesis, però sí que puc dir que és un accident inusual pel que diuen els experts“, ha incidit el president del port, preguntat per les possibles causes de l’ocorregut.

Ha agraït també Simó el suport de totes les autoritats competents, així com el desplegament d’efectius des de primera hora després d’activar-se el pertinent protocol per a fets com este: “Hem demostrat que estem preparats per a fets com este en un operatiu que és complicat, perquè els bussos han de treballar amb uns certs temps d’espera, i hi ha càrrega enganxada, una altra en celler i una altra escampada ja pel llit marí“.

Les causes que van provocar l’accident estan encara per esclarir. Alguns testimonis del contratemps asseguren que tot va ser molt ràpid i que la bolcada de l’embarcació es va produir en el moment de carregar l’últim contenidor.

L’Autoritat Portuària de Castelló va activar la fase blava del seu pla interior marítim, desplegant barreres anticontaminació, en previsió que hi haja un abocament de combustible a la mar, encara que Simó ha confirmat este dissabte que no existeix perill sobre este tema.

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.