10.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Apareix mort el tripulant indi desaparegut després de la bolcada d’un vaixell a Castelló

La tragèdia del port de Castelló s’ha confirmat este dissabte a la tarda en aparéixer el cos sense vida del tripulant de nacionalitat índia i 22 anys del vaixell mercant Nazmuye Ana, que va bolcar este divendres en el Moll del Centenari. Sembla que, el mariner asiàtic es trobava enganxat en una escala. L’ampli dispositiu continua buscant, sense descans, a l’estibador de Castelló, de 36 anys, que va desaparéixer després de l’accident marítim.

Este dissabte s’han sumat dos robots submarins, un pertanyent a la Universitat Jaume I i altre, procedent de A Coruña. També s’han incorporat a les labors de rescat bussos de Cartagena i Barcelona.

Un altre treballador de l’estiba que també va resultar ferit el divendres a la tarda en la bolcada del mercant es manté ingressat en l’UCI de l’Hospital General de Castelló, amb pronòstic reservat, però estable. Així mateix, un altre estibador es recupera ja a la seua casa després de rebre l’alta hospitalària en Urgències.

Compareixença del president de Port Castelló

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha atés este dissabte al migdia als mitjans davant la gravetat de l’ocorregut. “El port tancat i l’única prioritat és la cerca de les dos persones desaparegudes. Estem gastant tots els esforços i recursos per a això”, deia Simó fa escasses hores, reconeixent que estaven sent moments “molt complicats“.

Quan es puga es determinarà la causa. S’estan fent recerques i no em manifestaré amb hipòtesis, però sí que puc dir que és un accident inusual pel que diuen els experts“, ha incidit el president del port, preguntat per les possibles causes de l’ocorregut.

Ha agraït també Simó el suport de totes les autoritats competents, així com el desplegament d’efectius des de primera hora després d’activar-se el pertinent protocol per a fets com este: “Hem demostrat que estem preparats per a fets com este en un operatiu que és complicat, perquè els bussos han de treballar amb uns certs temps d’espera, i hi ha càrrega enganxada, una altra en celler i una altra escampada ja pel llit marí“.

Les causes que van provocar l’accident estan encara per esclarir. Alguns testimonis del contratemps asseguren que tot va ser molt ràpid i que la bolcada de l’embarcació es va produir en el moment de carregar l’últim contenidor.

L’Autoritat Portuària de Castelló va activar la fase blava del seu pla interior marítim, desplegant barreres anticontaminació, en previsió que hi haja un abocament de combustible a la mar, encara que Simó ha confirmat este dissabte que no existeix perill sobre este tema.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.