Apareix mort el tripulant indi desaparegut després de la bolcada d’un vaixell a Castelló

La tragèdia del port de Castelló s’ha confirmat este dissabte a la tarda en aparéixer el cos sense vida del tripulant de nacionalitat índia i 22 anys del vaixell mercant Nazmuye Ana, que va bolcar este divendres en el Moll del Centenari. Sembla que, el mariner asiàtic es trobava enganxat en una escala. L’ampli dispositiu continua buscant, sense descans, a l’estibador de Castelló, de 36 anys, que va desaparéixer després de l’accident marítim.

Este dissabte s’han sumat dos robots submarins, un pertanyent a la Universitat Jaume I i altre, procedent de A Coruña. També s’han incorporat a les labors de rescat bussos de Cartagena i Barcelona.

Un altre treballador de l’estiba que també va resultar ferit el divendres a la tarda en la bolcada del mercant es manté ingressat en l’UCI de l’Hospital General de Castelló, amb pronòstic reservat, però estable. Així mateix, un altre estibador es recupera ja a la seua casa després de rebre l’alta hospitalària en Urgències.

Compareixença del president de Port Castelló

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha atés este dissabte al migdia als mitjans davant la gravetat de l’ocorregut. “El port tancat i l’única prioritat és la cerca de les dos persones desaparegudes. Estem gastant tots els esforços i recursos per a això”, deia Simó fa escasses hores, reconeixent que estaven sent moments “molt complicats“.

Quan es puga es determinarà la causa. S’estan fent recerques i no em manifestaré amb hipòtesis, però sí que puc dir que és un accident inusual pel que diuen els experts“, ha incidit el president del port, preguntat per les possibles causes de l’ocorregut.

Ha agraït també Simó el suport de totes les autoritats competents, així com el desplegament d’efectius des de primera hora després d’activar-se el pertinent protocol per a fets com este: “Hem demostrat que estem preparats per a fets com este en un operatiu que és complicat, perquè els bussos han de treballar amb uns certs temps d’espera, i hi ha càrrega enganxada, una altra en celler i una altra escampada ja pel llit marí“.

Les causes que van provocar l’accident estan encara per esclarir. Alguns testimonis del contratemps asseguren que tot va ser molt ràpid i que la bolcada de l’embarcació es va produir en el moment de carregar l’últim contenidor.

L’Autoritat Portuària de Castelló va activar la fase blava del seu pla interior marítim, desplegant barreres anticontaminació, en previsió que hi haja un abocament de combustible a la mar, encara que Simó ha confirmat este dissabte que no existeix perill sobre este tema.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.