10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Apareix mort el tripulant indi desaparegut després de la bolcada d’un vaixell a Castelló

La tragèdia del port de Castelló s’ha confirmat este dissabte a la tarda en aparéixer el cos sense vida del tripulant de nacionalitat índia i 22 anys del vaixell mercant Nazmuye Ana, que va bolcar este divendres en el Moll del Centenari. Sembla que, el mariner asiàtic es trobava enganxat en una escala. L’ampli dispositiu continua buscant, sense descans, a l’estibador de Castelló, de 36 anys, que va desaparéixer després de l’accident marítim.

Este dissabte s’han sumat dos robots submarins, un pertanyent a la Universitat Jaume I i altre, procedent de A Coruña. També s’han incorporat a les labors de rescat bussos de Cartagena i Barcelona.

Un altre treballador de l’estiba que també va resultar ferit el divendres a la tarda en la bolcada del mercant es manté ingressat en l’UCI de l’Hospital General de Castelló, amb pronòstic reservat, però estable. Així mateix, un altre estibador es recupera ja a la seua casa després de rebre l’alta hospitalària en Urgències.

Compareixença del president de Port Castelló

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha atés este dissabte al migdia als mitjans davant la gravetat de l’ocorregut. “El port tancat i l’única prioritat és la cerca de les dos persones desaparegudes. Estem gastant tots els esforços i recursos per a això”, deia Simó fa escasses hores, reconeixent que estaven sent moments “molt complicats“.

Quan es puga es determinarà la causa. S’estan fent recerques i no em manifestaré amb hipòtesis, però sí que puc dir que és un accident inusual pel que diuen els experts“, ha incidit el president del port, preguntat per les possibles causes de l’ocorregut.

Ha agraït també Simó el suport de totes les autoritats competents, així com el desplegament d’efectius des de primera hora després d’activar-se el pertinent protocol per a fets com este: “Hem demostrat que estem preparats per a fets com este en un operatiu que és complicat, perquè els bussos han de treballar amb uns certs temps d’espera, i hi ha càrrega enganxada, una altra en celler i una altra escampada ja pel llit marí“.

Les causes que van provocar l’accident estan encara per esclarir. Alguns testimonis del contratemps asseguren que tot va ser molt ràpid i que la bolcada de l’embarcació es va produir en el moment de carregar l’últim contenidor.

L’Autoritat Portuària de Castelló va activar la fase blava del seu pla interior marítim, desplegant barreres anticontaminació, en previsió que hi haja un abocament de combustible a la mar, encara que Simó ha confirmat este dissabte que no existeix perill sobre este tema.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.