13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Apareix mort el tripulant indi desaparegut després de la bolcada d’un vaixell a Castelló

La tragèdia del port de Castelló s’ha confirmat este dissabte a la tarda en aparéixer el cos sense vida del tripulant de nacionalitat índia i 22 anys del vaixell mercant Nazmuye Ana, que va bolcar este divendres en el Moll del Centenari. Sembla que, el mariner asiàtic es trobava enganxat en una escala. L’ampli dispositiu continua buscant, sense descans, a l’estibador de Castelló, de 36 anys, que va desaparéixer després de l’accident marítim.

Este dissabte s’han sumat dos robots submarins, un pertanyent a la Universitat Jaume I i altre, procedent de A Coruña. També s’han incorporat a les labors de rescat bussos de Cartagena i Barcelona.

Un altre treballador de l’estiba que també va resultar ferit el divendres a la tarda en la bolcada del mercant es manté ingressat en l’UCI de l’Hospital General de Castelló, amb pronòstic reservat, però estable. Així mateix, un altre estibador es recupera ja a la seua casa després de rebre l’alta hospitalària en Urgències.

Compareixença del president de Port Castelló

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha atés este dissabte al migdia als mitjans davant la gravetat de l’ocorregut. “El port tancat i l’única prioritat és la cerca de les dos persones desaparegudes. Estem gastant tots els esforços i recursos per a això”, deia Simó fa escasses hores, reconeixent que estaven sent moments “molt complicats“.

Quan es puga es determinarà la causa. S’estan fent recerques i no em manifestaré amb hipòtesis, però sí que puc dir que és un accident inusual pel que diuen els experts“, ha incidit el president del port, preguntat per les possibles causes de l’ocorregut.

Ha agraït també Simó el suport de totes les autoritats competents, així com el desplegament d’efectius des de primera hora després d’activar-se el pertinent protocol per a fets com este: “Hem demostrat que estem preparats per a fets com este en un operatiu que és complicat, perquè els bussos han de treballar amb uns certs temps d’espera, i hi ha càrrega enganxada, una altra en celler i una altra escampada ja pel llit marí“.

Les causes que van provocar l’accident estan encara per esclarir. Alguns testimonis del contratemps asseguren que tot va ser molt ràpid i que la bolcada de l’embarcació es va produir en el moment de carregar l’últim contenidor.

L’Autoritat Portuària de Castelló va activar la fase blava del seu pla interior marítim, desplegant barreres anticontaminació, en previsió que hi haja un abocament de combustible a la mar, encara que Simó ha confirmat este dissabte que no existeix perill sobre este tema.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.