Arriben 32 migrants en tres pasteres este dilluns a la costa alacantina

 

Un total de 32 persones han sigut localitzades en diversos punts del litoral alacantí este dilluns després d’arribar a bord de tres pasteres.

 

La primera embarcació ha sigut localitzada cap a les 06.50 hores en el carrer del Sol Naixent, en la zona de l’Albufereta d’Alacant. En total, han sigut localitzades ja en terra 13 persones, segons han informat fonts de la Comissaria provincial i de Creu Roja Alacant.

 

Una segona embarcació, amb set persones, ha sigut localitzada a les 07.05 hores en la zona de Moncayo en Guardamar del Segura, en la comarca del Baix Segura. Els seus ocupants han sigut traslladats fins al lloc de la Guàrdia Civil de Torrevieja.

 

Finalment, en el Cap Roig en Orihuela Costa, també en el Baix Segura, s’ha localitzat una embarcació amb 12 ocupants a bord cap a les 10.00 hores.

Últimes notícies

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.
FILMOTECA D'ESTIU