L’Audiència ordena reobrir la investigació per la mort d’un home que fugia de la Policia en Peníscola

Vista del castell de Peníscola des de la platja

Castell de Peníscola | Wikipedia

 

La Secció Segona de l’Audiència de Castelló ha decretat la reobertura de la investigació per la mort d’un home quan era perseguit per la Policia Local, el 3 de febrer de 2018 en Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), després de caure des de la muralla del castell de la localitat en rebre tirs de dards efectuats amb una pistola paralitzant.

 

El tribunal ha estimat un recurs de l’acusació particular i ha revocat el sobreseïment provisional del procediment que va ser acordat el març del 2019 per un jutjat de Vinaròs, en la mateixa comarca, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

La Sala entén que s’ha de completar la instrucció amb la pràctica de diferents diligències: un informe del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil sobre l’arma elèctrica gastada pel policia local investigat, el requeriment de documentació i la declaració d’un testimoni.

 

Va morir en pegar-se un cop en el cap

La causa es va iniciar per un possible delicte d’homicidi imprudent per la defunció d’un home quan era perseguit per una dotació de la Policia Local de Peníscola en la zona de la fortalesa del casc vell sobre les 03.00 hores la matinada com a sospitós de participar en diferents delictes de robatori amb força que s’acabaven de cometre i pel que els agents havien sigut alertats.

 

La mort es va produir quan l’home es va trobar acorralat en una plataforma pegada a una muralla fortificada en què hi ha un fortí, en la zona denominada ‘el bufador’, i va caure des d’una altura de 8,35 metres, colpejant-se violentament contra el terra, pel que va patir un greu traumatisme cranioencefàlic que li va originar la mort poc després a pesar de les atencions mèdiques rebudes.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.