L’Audiència ordena reobrir la investigació per la mort d’un home que fugia de la Policia en Peníscola

Vista del castell de Peníscola des de la platja

Castell de Peníscola | Wikipedia

 

La Secció Segona de l’Audiència de Castelló ha decretat la reobertura de la investigació per la mort d’un home quan era perseguit per la Policia Local, el 3 de febrer de 2018 en Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), després de caure des de la muralla del castell de la localitat en rebre tirs de dards efectuats amb una pistola paralitzant.

 

El tribunal ha estimat un recurs de l’acusació particular i ha revocat el sobreseïment provisional del procediment que va ser acordat el març del 2019 per un jutjat de Vinaròs, en la mateixa comarca, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

La Sala entén que s’ha de completar la instrucció amb la pràctica de diferents diligències: un informe del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil sobre l’arma elèctrica gastada pel policia local investigat, el requeriment de documentació i la declaració d’un testimoni.

 

Va morir en pegar-se un cop en el cap

La causa es va iniciar per un possible delicte d’homicidi imprudent per la defunció d’un home quan era perseguit per una dotació de la Policia Local de Peníscola en la zona de la fortalesa del casc vell sobre les 03.00 hores la matinada com a sospitós de participar en diferents delictes de robatori amb força que s’acabaven de cometre i pel que els agents havien sigut alertats.

 

La mort es va produir quan l’home es va trobar acorralat en una plataforma pegada a una muralla fortificada en què hi ha un fortí, en la zona denominada ‘el bufador’, i va caure des d’una altura de 8,35 metres, colpejant-se violentament contra el terra, pel que va patir un greu traumatisme cranioencefàlic que li va originar la mort poc després a pesar de les atencions mèdiques rebudes.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.