15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Boicotegen una xarrada sobre violència masclista en Sant Vicent del Raspeig i amenacen a les participants

 

Una xarrada organitzada per la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), sobre violència de gènere ha patit un ‘hackeig‘ durant el que s’ha amenaçat i insultat a les participants de l’acte telemàtic, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

L’activitat, que va tindre lloc durant la vesprada del dimecres, es va vore interrompuda per música en el moment en el que una víctima començava a comptar la seua experiència a la resta d’integrants. Les persones que es trobaven en la sessió van pensar que es tractava d’un problema tècnic amb el so, no obstant això, una veu va entrar en la xarrada per a amenaçar a les participants: «Morireu totes».

 

Paral·lelament, en el xat van començar a aparéixer missatges en els termes de «bruta», «puta», al costat de frases com «torna a la cuina», el que va obligar al cessament immediat de l’activitat per part de l’empresa contractada. L’Ajuntament ha informat que les ponents es troben bé i que interposaran una denúncia davant de la Guàrdia Civil. A demés, el vídeo de la xarrada serà editat i penjat en xarxes socials perquè els usuaris puguen accedir al seu visionat.

 

Per part seua, l’alcalde, Jesús Villar, ha condemnat l’«atac masclista» que va patir la jove durant la xarrada que va organitzar l’Ajuntament sobre violència de gènere. «És incomprensible que es continuen donant esta classe de successos i existisquen persones que es dediquen a manifestar el seu odi en xarrades amb temes tan sensibles», ha indicat.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.