16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Boicotegen una xarrada sobre violència masclista en Sant Vicent del Raspeig i amenacen a les participants

 

Una xarrada organitzada per la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), sobre violència de gènere ha patit un ‘hackeig‘ durant el que s’ha amenaçat i insultat a les participants de l’acte telemàtic, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

L’activitat, que va tindre lloc durant la vesprada del dimecres, es va vore interrompuda per música en el moment en el que una víctima començava a comptar la seua experiència a la resta d’integrants. Les persones que es trobaven en la sessió van pensar que es tractava d’un problema tècnic amb el so, no obstant això, una veu va entrar en la xarrada per a amenaçar a les participants: «Morireu totes».

 

Paral·lelament, en el xat van començar a aparéixer missatges en els termes de «bruta», «puta», al costat de frases com «torna a la cuina», el que va obligar al cessament immediat de l’activitat per part de l’empresa contractada. L’Ajuntament ha informat que les ponents es troben bé i que interposaran una denúncia davant de la Guàrdia Civil. A demés, el vídeo de la xarrada serà editat i penjat en xarxes socials perquè els usuaris puguen accedir al seu visionat.

 

Per part seua, l’alcalde, Jesús Villar, ha condemnat l’«atac masclista» que va patir la jove durant la xarrada que va organitzar l’Ajuntament sobre violència de gènere. «És incomprensible que es continuen donant esta classe de successos i existisquen persones que es dediquen a manifestar el seu odi en xarrades amb temes tan sensibles», ha indicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.