12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Boicotegen una xarrada sobre violència masclista en Sant Vicent del Raspeig i amenacen a les participants

 

Una xarrada organitzada per la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), sobre violència de gènere ha patit un ‘hackeig‘ durant el que s’ha amenaçat i insultat a les participants de l’acte telemàtic, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

L’activitat, que va tindre lloc durant la vesprada del dimecres, es va vore interrompuda per música en el moment en el que una víctima començava a comptar la seua experiència a la resta d’integrants. Les persones que es trobaven en la sessió van pensar que es tractava d’un problema tècnic amb el so, no obstant això, una veu va entrar en la xarrada per a amenaçar a les participants: «Morireu totes».

 

Paral·lelament, en el xat van començar a aparéixer missatges en els termes de «bruta», «puta», al costat de frases com «torna a la cuina», el que va obligar al cessament immediat de l’activitat per part de l’empresa contractada. L’Ajuntament ha informat que les ponents es troben bé i que interposaran una denúncia davant de la Guàrdia Civil. A demés, el vídeo de la xarrada serà editat i penjat en xarxes socials perquè els usuaris puguen accedir al seu visionat.

 

Per part seua, l’alcalde, Jesús Villar, ha condemnat l’«atac masclista» que va patir la jove durant la xarrada que va organitzar l’Ajuntament sobre violència de gènere. «És incomprensible que es continuen donant esta classe de successos i existisquen persones que es dediquen a manifestar el seu odi en xarrades amb temes tan sensibles», ha indicat.

Últimes notícies

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.