15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Busquen a un pastor evangèlic fugit de la justícia per abusar d’una menor en València

Interior d'una església

Interior d’una església | Pixabay

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha ordenat este dimecres la busca i detenció d’Alberto R. M., un pastor evangèlic d’una església de València, pels presumptes abusos sexuals a una menor de quinze anys.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dilluns se celebrava el juí en el que la Fiscalia demanava fins a sis anys de presó, però l’acusat, de 58 anys i nacionalitat nicaragüenca, està desaparegut després de no presentar-se a la vista oral.

 

Pel que pareix, l’home està acusat d’aproximar-se a una menor, que anava moltes voltes a les misses «amb ànim libidinós», segons el Ministeri Públic. A demés, li deia que «estava molt guapa i que ja tenia edat per a tindre nóvio».

 

Però els fets se centren, sobretot, en el mes de gener de 2018, quan el retor, en saber que la menor i el seu iaio havien d’acudir a visitar a un familiar que estava en un hospital, el pastor, «amb el pretext de visitar a la seua esposa ingressada en este mateix centre hospitalari», els va acompanyar en el cotxe.

 

Ja dins del vehicle i, segons relata la Fiscalia, l’home li hauria ficat la mà dins dels pantalons de la víctima, tot i que ella ho va impedir. Però dins del centre mèdic i mentres estaven a soles, van continuar les intencions del processat, amb frases com: «que bonica eres i que celles més boniques tens». Després, va intentar agarrar-la per a besar-la en els llavis, fet que va tornar a rebutjar la menor.

 

Per si fóra poc, el religiós va continuar insistint fins que va conseguir besar-la. I tot i que va intentar ficar-li la llengua, la menor li ho va impedir «en tancar fortament els llavis». La víctima, que se sentia acosada per la situació, els va explicar tot el que havia passat als seus familiars. 

 

L’home, cabrejat per la situació, va amenaçar a l’adolescent en acudir per sorpresa a sa casa i li va dir que «això no quedarà així, sabràs qui soc jo». La menor va haver de demanar ajuda a alguns dels seus amics per a que l’acompanyaren a casa per si apareixia de nou.

 

El ministeri fiscal sol·licita sis anys de presó i set més de llibertat vigilada per un delicte continuat d’abús sexual a menor de 16 anys i una multa de 900 euros per un delicte lleu d’amenaces. A demés, també es demanen set anys i mig d’allunyament perquè no s’aproxime a menys de 300 metres de la seua víctima.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.

La criminalitat puja un 2,3% en el tercer trimestre en la Comunitat Valenciana

La criminalitat ha pujat un 2,3% en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Baixen diversos robatoris i homicidis consumats, però la cibercriminalidad creix amb força.

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.

Quasi 6.000 persones visiten els Sants Joans en el primer cap de setmana després de la seua reobertura

Més de 5.800 persones han passat per l'església dels Sants Joans en el seu primer cap de setmana després de reobrir, amb cues i entrades en línia esgotades. La restauració, finançada per la Fundació Hortensia Herrero, recupera el monument i incorpora l'experiència 'Barroc Immersive'.

Calero, convençut que salvaria al Llevant, s’acomiada sense retrets

El tècnic es va acomiadar de la banqueta després de la seua destitució reafirmant que hauria salvat al Llevant. Va agrair al club i va assumir la decisió sense retrets.