Busquen a un pastor evangèlic fugit de la justícia per abusar d’una menor en València

Interior d'una església

Interior d’una església | Pixabay

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha ordenat este dimecres la busca i detenció d’Alberto R. M., un pastor evangèlic d’una església de València, pels presumptes abusos sexuals a una menor de quinze anys.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dilluns se celebrava el juí en el que la Fiscalia demanava fins a sis anys de presó, però l’acusat, de 58 anys i nacionalitat nicaragüenca, està desaparegut després de no presentar-se a la vista oral.

 

Pel que pareix, l’home està acusat d’aproximar-se a una menor, que anava moltes voltes a les misses «amb ànim libidinós», segons el Ministeri Públic. A demés, li deia que «estava molt guapa i que ja tenia edat per a tindre nóvio».

 

Però els fets se centren, sobretot, en el mes de gener de 2018, quan el retor, en saber que la menor i el seu iaio havien d’acudir a visitar a un familiar que estava en un hospital, el pastor, «amb el pretext de visitar a la seua esposa ingressada en este mateix centre hospitalari», els va acompanyar en el cotxe.

 

Ja dins del vehicle i, segons relata la Fiscalia, l’home li hauria ficat la mà dins dels pantalons de la víctima, tot i que ella ho va impedir. Però dins del centre mèdic i mentres estaven a soles, van continuar les intencions del processat, amb frases com: «que bonica eres i que celles més boniques tens». Després, va intentar agarrar-la per a besar-la en els llavis, fet que va tornar a rebutjar la menor.

 

Per si fóra poc, el religiós va continuar insistint fins que va conseguir besar-la. I tot i que va intentar ficar-li la llengua, la menor li ho va impedir «en tancar fortament els llavis». La víctima, que se sentia acosada per la situació, els va explicar tot el que havia passat als seus familiars. 

 

L’home, cabrejat per la situació, va amenaçar a l’adolescent en acudir per sorpresa a sa casa i li va dir que «això no quedarà així, sabràs qui soc jo». La menor va haver de demanar ajuda a alguns dels seus amics per a que l’acompanyaren a casa per si apareixia de nou.

 

El ministeri fiscal sol·licita sis anys de presó i set més de llibertat vigilada per un delicte continuat d’abús sexual a menor de 16 anys i una multa de 900 euros per un delicte lleu d’amenaces. A demés, també es demanen set anys i mig d’allunyament perquè no s’aproxime a menys de 300 metres de la seua víctima.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.