Busquen a un pastor evangèlic fugit de la justícia per abusar d’una menor en València

Interior d'una església

Interior d’una església | Pixabay

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha ordenat este dimecres la busca i detenció d’Alberto R. M., un pastor evangèlic d’una església de València, pels presumptes abusos sexuals a una menor de quinze anys.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dilluns se celebrava el juí en el que la Fiscalia demanava fins a sis anys de presó, però l’acusat, de 58 anys i nacionalitat nicaragüenca, està desaparegut després de no presentar-se a la vista oral.

 

Pel que pareix, l’home està acusat d’aproximar-se a una menor, que anava moltes voltes a les misses «amb ànim libidinós», segons el Ministeri Públic. A demés, li deia que «estava molt guapa i que ja tenia edat per a tindre nóvio».

 

Però els fets se centren, sobretot, en el mes de gener de 2018, quan el retor, en saber que la menor i el seu iaio havien d’acudir a visitar a un familiar que estava en un hospital, el pastor, «amb el pretext de visitar a la seua esposa ingressada en este mateix centre hospitalari», els va acompanyar en el cotxe.

 

Ja dins del vehicle i, segons relata la Fiscalia, l’home li hauria ficat la mà dins dels pantalons de la víctima, tot i que ella ho va impedir. Però dins del centre mèdic i mentres estaven a soles, van continuar les intencions del processat, amb frases com: «que bonica eres i que celles més boniques tens». Després, va intentar agarrar-la per a besar-la en els llavis, fet que va tornar a rebutjar la menor.

 

Per si fóra poc, el religiós va continuar insistint fins que va conseguir besar-la. I tot i que va intentar ficar-li la llengua, la menor li ho va impedir «en tancar fortament els llavis». La víctima, que se sentia acosada per la situació, els va explicar tot el que havia passat als seus familiars. 

 

L’home, cabrejat per la situació, va amenaçar a l’adolescent en acudir per sorpresa a sa casa i li va dir que «això no quedarà així, sabràs qui soc jo». La menor va haver de demanar ajuda a alguns dels seus amics per a que l’acompanyaren a casa per si apareixia de nou.

 

El ministeri fiscal sol·licita sis anys de presó i set més de llibertat vigilada per un delicte continuat d’abús sexual a menor de 16 anys i una multa de 900 euros per un delicte lleu d’amenaces. A demés, també es demanen set anys i mig d’allunyament perquè no s’aproxime a menys de 300 metres de la seua víctima.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.