15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Busquen a un pastor evangèlic fugit de la justícia per abusar d’una menor en València

Interior d'una església

Interior d’una església | Pixabay

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de València ha ordenat este dimecres la busca i detenció d’Alberto R. M., un pastor evangèlic d’una església de València, pels presumptes abusos sexuals a una menor de quinze anys.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dilluns se celebrava el juí en el que la Fiscalia demanava fins a sis anys de presó, però l’acusat, de 58 anys i nacionalitat nicaragüenca, està desaparegut després de no presentar-se a la vista oral.

 

Pel que pareix, l’home està acusat d’aproximar-se a una menor, que anava moltes voltes a les misses «amb ànim libidinós», segons el Ministeri Públic. A demés, li deia que «estava molt guapa i que ja tenia edat per a tindre nóvio».

 

Però els fets se centren, sobretot, en el mes de gener de 2018, quan el retor, en saber que la menor i el seu iaio havien d’acudir a visitar a un familiar que estava en un hospital, el pastor, «amb el pretext de visitar a la seua esposa ingressada en este mateix centre hospitalari», els va acompanyar en el cotxe.

 

Ja dins del vehicle i, segons relata la Fiscalia, l’home li hauria ficat la mà dins dels pantalons de la víctima, tot i que ella ho va impedir. Però dins del centre mèdic i mentres estaven a soles, van continuar les intencions del processat, amb frases com: «que bonica eres i que celles més boniques tens». Després, va intentar agarrar-la per a besar-la en els llavis, fet que va tornar a rebutjar la menor.

 

Per si fóra poc, el religiós va continuar insistint fins que va conseguir besar-la. I tot i que va intentar ficar-li la llengua, la menor li ho va impedir «en tancar fortament els llavis». La víctima, que se sentia acosada per la situació, els va explicar tot el que havia passat als seus familiars. 

 

L’home, cabrejat per la situació, va amenaçar a l’adolescent en acudir per sorpresa a sa casa i li va dir que «això no quedarà així, sabràs qui soc jo». La menor va haver de demanar ajuda a alguns dels seus amics per a que l’acompanyaren a casa per si apareixia de nou.

 

El ministeri fiscal sol·licita sis anys de presó i set més de llibertat vigilada per un delicte continuat d’abús sexual a menor de 16 anys i una multa de 900 euros per un delicte lleu d’amenaces. A demés, també es demanen set anys i mig d’allunyament perquè no s’aproxime a menys de 300 metres de la seua víctima.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.

El València Basket posa a prova la seua reacció en un nou dol davant Saragossa

València Basket es mesura el diumenge a Casademont Zaragoza en la Lliga Femenina Endesa després del colp europeu. Arriba amb la baixa de Raquel Carrera i el possible debut de lliga de Nia Coffey.

El Vila-real arriba llançat davant un Llevant cuer en el Ciutat

El Vila-real encadena sis victòries en LaLiga i visita a un Llevant cuer i sense triomfs a casa. El dol mesura inèrcia positiva enfront d'urgència per reaccionar.

Del Moral apel·la a l’empenyiment del Ciutat i confia a tallar la ratxa davant el Vila-real

Álvaro del Moral dirigirà el seu segon partit en Lliga davant el Vila-real i va subratllar que han eixit de situacions pitjors. El Llevant busca frenar cinc derrotes.