Denuncien la mala seguretat del Metro de Madrid després que un home es passejara amb el que semblava una escopeta

 

 

  

Els nervis estan a flor de pell; des del passat estiu la situació social i política espanyola no fa més que complicar-se: un atemptat terrorista a Barcelona, un intent a Cambrils, i els últims esdeveniments amb l'independentisme català han deixat a la població molt nerviosa i a la mercè d'un profund sentiment d'incertesa.

 

 

La cosa es complica encara més després que circulen imatges com la qual vos anem mostrar: en la fotografia, publicada en Twitter, es veu a un home portant el que sembla una escopeta. L'home es troba pujant tranquil·lament les escales mecàniques del Metro de Madrid i, si bé l'arma no es veu, pot intuir-se a través de la funda que, freqüentment, s'utilitza per a transportar-les. La imatge ha causat molta incomoditat i són molts els que es pregunten com és possible després de com està tot i enmig d'un preocupant estat d'alerta 4.

 

L'estat d'alerta 4 és un dels més restrictius i preocupants

cal destacar, com informàvem fa alguns mesos, que l'estat d'alerta 4 consisteix en:

— Augment de la presència policial.

— Els cossos policials estan millor armats, poden portar armes tàctiques com a escopetes o subfusilsi, fins i tot, blindatges. Les patrulles són més nombroses.

— Edificis clau, tals com a hospitals, escoles, estacions, monuments, edificis polítics i, eventualment, algunes personalitats polítiques tenen major vigilància.

— Registres i recerques sobre potencials sospitosos més intenses.

— Alerta i difusió ciutadana.

En estes condicions els ciutadans esperarien que, tenint en compte que el Metro de Madrid és una de les infraestructures més concorregudes, importants i crítiques de la capital, també fora una de les més vigilades. Cosa que, encara que hauria de complir-se, sembla haver-se posat en evidència amb esrte succés.

 

Podrien haver excepcions

La veritat és que els fets deixen moltes preguntes obertes i els responsables de l'estació encara no han comentat sobre este tema, però de confirmar-se podria ser una de les fallades de seguretat més greus i perilloses vistes en molt temps. cal destacar, no obstant açò, que en la imatge no s'aprecia l'arma amb nitidesa i si bé els agents de seguretat no haurien de córrer el risc i haurien de comprovar-ho, podria ser que no es tractara d'un arma en realitat.

D'altra banda, encara sent-ho, podrien existir certes excepcionalitats no només per a la tinença si no per a portar este tipus d'armament en públic. Una de les opcions podria ser que l'arma siga en realitat material esportiu, així, com a eina per a exercir pràctiques de tir al plat, tir esportiu o qualsevol altra modalitat lúdic-esportiva, podrien concedir-se permisos que permeten la seua mobilitat.

 

Cal destacar que este tipus d'armes no són només armes i encara que poden fer molt dany, solen adaptar-se a les necessitats de la competició i solen transportar-se descarregades. També poden portar-se en casos excepcionals si el portador compta amb la llicencia B d'armes, extremadament difícil d'aconseguir, i que acredita una necessitat imperiosa d'estar armat amb finalitats defensives.

 

En este cas, no obstant açò, la llicència es restringeix a armament de curt abast i xicotet calibre com a pistoles o revòlvers. Siga com siga, la veritat és que, com es comentava prèviament, este tipus de coses han de comprovar-se per les forces de seguretat ja que, de no fer-ho, podrien arribar a desembocar en un tiroteig.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.