15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Denuncien la mala seguretat del Metro de Madrid després que un home es passejara amb el que semblava una escopeta

 

 

  

Els nervis estan a flor de pell; des del passat estiu la situació social i política espanyola no fa més que complicar-se: un atemptat terrorista a Barcelona, un intent a Cambrils, i els últims esdeveniments amb l'independentisme català han deixat a la població molt nerviosa i a la mercè d'un profund sentiment d'incertesa.

 

 

La cosa es complica encara més després que circulen imatges com la qual vos anem mostrar: en la fotografia, publicada en Twitter, es veu a un home portant el que sembla una escopeta. L'home es troba pujant tranquil·lament les escales mecàniques del Metro de Madrid i, si bé l'arma no es veu, pot intuir-se a través de la funda que, freqüentment, s'utilitza per a transportar-les. La imatge ha causat molta incomoditat i són molts els que es pregunten com és possible després de com està tot i enmig d'un preocupant estat d'alerta 4.

 

L'estat d'alerta 4 és un dels més restrictius i preocupants

cal destacar, com informàvem fa alguns mesos, que l'estat d'alerta 4 consisteix en:

— Augment de la presència policial.

— Els cossos policials estan millor armats, poden portar armes tàctiques com a escopetes o subfusilsi, fins i tot, blindatges. Les patrulles són més nombroses.

— Edificis clau, tals com a hospitals, escoles, estacions, monuments, edificis polítics i, eventualment, algunes personalitats polítiques tenen major vigilància.

— Registres i recerques sobre potencials sospitosos més intenses.

— Alerta i difusió ciutadana.

En estes condicions els ciutadans esperarien que, tenint en compte que el Metro de Madrid és una de les infraestructures més concorregudes, importants i crítiques de la capital, també fora una de les més vigilades. Cosa que, encara que hauria de complir-se, sembla haver-se posat en evidència amb esrte succés.

 

Podrien haver excepcions

La veritat és que els fets deixen moltes preguntes obertes i els responsables de l'estació encara no han comentat sobre este tema, però de confirmar-se podria ser una de les fallades de seguretat més greus i perilloses vistes en molt temps. cal destacar, no obstant açò, que en la imatge no s'aprecia l'arma amb nitidesa i si bé els agents de seguretat no haurien de córrer el risc i haurien de comprovar-ho, podria ser que no es tractara d'un arma en realitat.

D'altra banda, encara sent-ho, podrien existir certes excepcionalitats no només per a la tinença si no per a portar este tipus d'armament en públic. Una de les opcions podria ser que l'arma siga en realitat material esportiu, així, com a eina per a exercir pràctiques de tir al plat, tir esportiu o qualsevol altra modalitat lúdic-esportiva, podrien concedir-se permisos que permeten la seua mobilitat.

 

Cal destacar que este tipus d'armes no són només armes i encara que poden fer molt dany, solen adaptar-se a les necessitats de la competició i solen transportar-se descarregades. També poden portar-se en casos excepcionals si el portador compta amb la llicencia B d'armes, extremadament difícil d'aconseguir, i que acredita una necessitat imperiosa d'estar armat amb finalitats defensives.

 

En este cas, no obstant açò, la llicència es restringeix a armament de curt abast i xicotet calibre com a pistoles o revòlvers. Siga com siga, la veritat és que, com es comentava prèviament, este tipus de coses han de comprovar-se per les forces de seguretat ja que, de no fer-ho, podrien arribar a desembocar en un tiroteig.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.