Denuncien la mala seguretat del Metro de Madrid després que un home es passejara amb el que semblava una escopeta

 

 

  

Els nervis estan a flor de pell; des del passat estiu la situació social i política espanyola no fa més que complicar-se: un atemptat terrorista a Barcelona, un intent a Cambrils, i els últims esdeveniments amb l'independentisme català han deixat a la població molt nerviosa i a la mercè d'un profund sentiment d'incertesa.

 

 

La cosa es complica encara més després que circulen imatges com la qual vos anem mostrar: en la fotografia, publicada en Twitter, es veu a un home portant el que sembla una escopeta. L'home es troba pujant tranquil·lament les escales mecàniques del Metro de Madrid i, si bé l'arma no es veu, pot intuir-se a través de la funda que, freqüentment, s'utilitza per a transportar-les. La imatge ha causat molta incomoditat i són molts els que es pregunten com és possible després de com està tot i enmig d'un preocupant estat d'alerta 4.

 

L'estat d'alerta 4 és un dels més restrictius i preocupants

cal destacar, com informàvem fa alguns mesos, que l'estat d'alerta 4 consisteix en:

— Augment de la presència policial.

— Els cossos policials estan millor armats, poden portar armes tàctiques com a escopetes o subfusilsi, fins i tot, blindatges. Les patrulles són més nombroses.

— Edificis clau, tals com a hospitals, escoles, estacions, monuments, edificis polítics i, eventualment, algunes personalitats polítiques tenen major vigilància.

— Registres i recerques sobre potencials sospitosos més intenses.

— Alerta i difusió ciutadana.

En estes condicions els ciutadans esperarien que, tenint en compte que el Metro de Madrid és una de les infraestructures més concorregudes, importants i crítiques de la capital, també fora una de les més vigilades. Cosa que, encara que hauria de complir-se, sembla haver-se posat en evidència amb esrte succés.

 

Podrien haver excepcions

La veritat és que els fets deixen moltes preguntes obertes i els responsables de l'estació encara no han comentat sobre este tema, però de confirmar-se podria ser una de les fallades de seguretat més greus i perilloses vistes en molt temps. cal destacar, no obstant açò, que en la imatge no s'aprecia l'arma amb nitidesa i si bé els agents de seguretat no haurien de córrer el risc i haurien de comprovar-ho, podria ser que no es tractara d'un arma en realitat.

D'altra banda, encara sent-ho, podrien existir certes excepcionalitats no només per a la tinença si no per a portar este tipus d'armament en públic. Una de les opcions podria ser que l'arma siga en realitat material esportiu, així, com a eina per a exercir pràctiques de tir al plat, tir esportiu o qualsevol altra modalitat lúdic-esportiva, podrien concedir-se permisos que permeten la seua mobilitat.

 

Cal destacar que este tipus d'armes no són només armes i encara que poden fer molt dany, solen adaptar-se a les necessitats de la competició i solen transportar-se descarregades. També poden portar-se en casos excepcionals si el portador compta amb la llicencia B d'armes, extremadament difícil d'aconseguir, i que acredita una necessitat imperiosa d'estar armat amb finalitats defensives.

 

En este cas, no obstant açò, la llicència es restringeix a armament de curt abast i xicotet calibre com a pistoles o revòlvers. Siga com siga, la veritat és que, com es comentava prèviament, este tipus de coses han de comprovar-se per les forces de seguretat ja que, de no fer-ho, podrien arribar a desembocar en un tiroteig.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.

Detinguts dos hòmens pel robatori de dos tones de carril ferroviari a Silla

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens acusats de sostraure dos tones de carril ferroviari en les vies del tren de Silla, mentres seguix la busca d'un tercer implicat.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua gestió, l’aforament de Mazón i l’impacte en l’ocupació

El president de la Generalitat compareixerà en el ple de Les Corts per a valorar els seus primers cinc mesos de govern, respondre per l'aforament de Carlos Mazón i analitzar l'efecte de les polítiques estatals en l'ocupació valenciana.

La Fiscalia demana 4 anys de presó a un empresari per quedar-se 350.000 euros d’un inversor

La Fiscalia d'Alacant sol·licita quatre anys de presó per a un empresari acusat d'apropiar-se de 350.000 euros transferits per un inversor per a projectes d'instal·lacions fotovoltaiques.

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.