Denuncien la mala seguretat del Metro de Madrid després que un home es passejara amb el que semblava una escopeta

 

 

  

Els nervis estan a flor de pell; des del passat estiu la situació social i política espanyola no fa més que complicar-se: un atemptat terrorista a Barcelona, un intent a Cambrils, i els últims esdeveniments amb l'independentisme català han deixat a la població molt nerviosa i a la mercè d'un profund sentiment d'incertesa.

 

 

La cosa es complica encara més després que circulen imatges com la qual vos anem mostrar: en la fotografia, publicada en Twitter, es veu a un home portant el que sembla una escopeta. L'home es troba pujant tranquil·lament les escales mecàniques del Metro de Madrid i, si bé l'arma no es veu, pot intuir-se a través de la funda que, freqüentment, s'utilitza per a transportar-les. La imatge ha causat molta incomoditat i són molts els que es pregunten com és possible després de com està tot i enmig d'un preocupant estat d'alerta 4.

 

L'estat d'alerta 4 és un dels més restrictius i preocupants

cal destacar, com informàvem fa alguns mesos, que l'estat d'alerta 4 consisteix en:

— Augment de la presència policial.

— Els cossos policials estan millor armats, poden portar armes tàctiques com a escopetes o subfusilsi, fins i tot, blindatges. Les patrulles són més nombroses.

— Edificis clau, tals com a hospitals, escoles, estacions, monuments, edificis polítics i, eventualment, algunes personalitats polítiques tenen major vigilància.

— Registres i recerques sobre potencials sospitosos més intenses.

— Alerta i difusió ciutadana.

En estes condicions els ciutadans esperarien que, tenint en compte que el Metro de Madrid és una de les infraestructures més concorregudes, importants i crítiques de la capital, també fora una de les més vigilades. Cosa que, encara que hauria de complir-se, sembla haver-se posat en evidència amb esrte succés.

 

Podrien haver excepcions

La veritat és que els fets deixen moltes preguntes obertes i els responsables de l'estació encara no han comentat sobre este tema, però de confirmar-se podria ser una de les fallades de seguretat més greus i perilloses vistes en molt temps. cal destacar, no obstant açò, que en la imatge no s'aprecia l'arma amb nitidesa i si bé els agents de seguretat no haurien de córrer el risc i haurien de comprovar-ho, podria ser que no es tractara d'un arma en realitat.

D'altra banda, encara sent-ho, podrien existir certes excepcionalitats no només per a la tinença si no per a portar este tipus d'armament en públic. Una de les opcions podria ser que l'arma siga en realitat material esportiu, així, com a eina per a exercir pràctiques de tir al plat, tir esportiu o qualsevol altra modalitat lúdic-esportiva, podrien concedir-se permisos que permeten la seua mobilitat.

 

Cal destacar que este tipus d'armes no són només armes i encara que poden fer molt dany, solen adaptar-se a les necessitats de la competició i solen transportar-se descarregades. També poden portar-se en casos excepcionals si el portador compta amb la llicencia B d'armes, extremadament difícil d'aconseguir, i que acredita una necessitat imperiosa d'estar armat amb finalitats defensives.

 

En este cas, no obstant açò, la llicència es restringeix a armament de curt abast i xicotet calibre com a pistoles o revòlvers. Siga com siga, la veritat és que, com es comentava prèviament, este tipus de coses han de comprovar-se per les forces de seguretat ja que, de no fer-ho, podrien arribar a desembocar en un tiroteig.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.