Denuncien la mala seguretat del Metro de Madrid després que un home es passejara amb el que semblava una escopeta

 

 

  

Els nervis estan a flor de pell; des del passat estiu la situació social i política espanyola no fa més que complicar-se: un atemptat terrorista a Barcelona, un intent a Cambrils, i els últims esdeveniments amb l'independentisme català han deixat a la població molt nerviosa i a la mercè d'un profund sentiment d'incertesa.

 

 

La cosa es complica encara més després que circulen imatges com la qual vos anem mostrar: en la fotografia, publicada en Twitter, es veu a un home portant el que sembla una escopeta. L'home es troba pujant tranquil·lament les escales mecàniques del Metro de Madrid i, si bé l'arma no es veu, pot intuir-se a través de la funda que, freqüentment, s'utilitza per a transportar-les. La imatge ha causat molta incomoditat i són molts els que es pregunten com és possible després de com està tot i enmig d'un preocupant estat d'alerta 4.

 

L'estat d'alerta 4 és un dels més restrictius i preocupants

cal destacar, com informàvem fa alguns mesos, que l'estat d'alerta 4 consisteix en:

— Augment de la presència policial.

— Els cossos policials estan millor armats, poden portar armes tàctiques com a escopetes o subfusilsi, fins i tot, blindatges. Les patrulles són més nombroses.

— Edificis clau, tals com a hospitals, escoles, estacions, monuments, edificis polítics i, eventualment, algunes personalitats polítiques tenen major vigilància.

— Registres i recerques sobre potencials sospitosos més intenses.

— Alerta i difusió ciutadana.

En estes condicions els ciutadans esperarien que, tenint en compte que el Metro de Madrid és una de les infraestructures més concorregudes, importants i crítiques de la capital, també fora una de les més vigilades. Cosa que, encara que hauria de complir-se, sembla haver-se posat en evidència amb esrte succés.

 

Podrien haver excepcions

La veritat és que els fets deixen moltes preguntes obertes i els responsables de l'estació encara no han comentat sobre este tema, però de confirmar-se podria ser una de les fallades de seguretat més greus i perilloses vistes en molt temps. cal destacar, no obstant açò, que en la imatge no s'aprecia l'arma amb nitidesa i si bé els agents de seguretat no haurien de córrer el risc i haurien de comprovar-ho, podria ser que no es tractara d'un arma en realitat.

D'altra banda, encara sent-ho, podrien existir certes excepcionalitats no només per a la tinença si no per a portar este tipus d'armament en públic. Una de les opcions podria ser que l'arma siga en realitat material esportiu, així, com a eina per a exercir pràctiques de tir al plat, tir esportiu o qualsevol altra modalitat lúdic-esportiva, podrien concedir-se permisos que permeten la seua mobilitat.

 

Cal destacar que este tipus d'armes no són només armes i encara que poden fer molt dany, solen adaptar-se a les necessitats de la competició i solen transportar-se descarregades. També poden portar-se en casos excepcionals si el portador compta amb la llicencia B d'armes, extremadament difícil d'aconseguir, i que acredita una necessitat imperiosa d'estar armat amb finalitats defensives.

 

En este cas, no obstant açò, la llicència es restringeix a armament de curt abast i xicotet calibre com a pistoles o revòlvers. Siga com siga, la veritat és que, com es comentava prèviament, este tipus de coses han de comprovar-se per les forces de seguretat ja que, de no fer-ho, podrien arribar a desembocar en un tiroteig.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.