Una banda juvenil d'assetjadors ha sigut desarticulada per la Guàrdia Civil de Crevillent, al Baix Vinalopó. La banda estava formada per deu menors, d'entre catorze i quinze anys i estava organitzada i jerarquitzada. Els menors es dedicaven a amenaçar i agredir a altres menors als quals feien xantatge. Per tant, escollien víctimes «més vulnerables i manipulables» normalment menors en risc d'exclusió social o que sofrien bulling. Una de les seues víctimes fins i tot va patir un episodi d'autolesió, la qual cosa va portar a accelerar l'actuació de la Guàrdia Civil. Dos xiques dels deu menors, una d'elles era la líder i una altra una integrant, han sigut detingudes i després de passar a disposició de la Fiscalia de Menors han quedat en llibertat provisional amb càrrecs.
Últimes notícies
Local
La Plaça de l’Ajuntament de València es redefinix amb una el·lipse com a ‘catedral de la pólvora’
L'avantprojecte de reurbanització, valorat en 11,4 milions i dividit en quatre fases, prioritza al vianant i crea una el·lipse que identifica la zona de mascletaes. La proposta duplica arbrat, augmenta sòls drenants i reorganitza Sant Vicent i Marqués de Sotelo.
Successos
La jutgessa de la DANA cita de nou a l’excap de gabinet de Mazón per a declarar este divendres
La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha tornat a citar a José Manuel Cuenca per a este divendres després dels WhatsApp de Pradas. S'obri peça per un mort i se suspén una altra testifical.
Successos
PSPV demana reobrir la comissió de la DANA en la Diputació de València i aclarir la ingerència de Mompó
El PSPV va registrar una moció per a reobrir la comissió de la DANA en la Diputació de València i exigix a Vicent Mompó que explique el seu paper en el text del Es-Alert. L'avís es va retardar per canvis de redacció i dubtes sobre el seu abast, segons la causa judicial.
Política
Compromís demana a les Corts l’expulsió de Mazón i retirar els seus privilegis de expresident
Compromís registrarà en Les Corts una PNL perquè Carlos Mazón deixe el seu escó i una altra per a suprimir els seus privilegis de expresident, després de conéixer-se missatges de la DANA.
Esports
El Vila-real es juga continuar viu en la Champions davant el Copenhaguen
El Vila-real rep al Copenhaguen amb l'obligació de guanyar per a mantindre opcions en la Lliga de Campions. Els danesos arriben en crisis i amb baixes sensibles.
Comunitat Valenciana
Pérez Llorca demanarà a Sánchez coordinació per a la reconstrucció postdana
El president ha avançat que exigirà coordinació per a accelerar la reconstrucció després de la DANA de 2024 i ha reclamat infraestructures, finançament i regularitat del FLA.
Esports
El Eldense rep a la Reial Societat en Copa i el Vila-real visita al Racing
El sorteig de setzens de la Copa del Rei aparella al Eldense amb la Reial Societat i al Vila-real amb el Racing. València, Elx i Llevant jugaran fora.
Successos
La jutgessa de la DANA cita de nou a declarar a l’excap de gabinet de Mazón este divendres
La instructora de la causa penal de la DANA ha citat este divendres a José Manuel Cuenca després dels WhatsApp aportats per Salomé Pradas. La compareixença obliga a suspendre una altra testifical.



