La Guàrdia Civil ha desmantellat una banda que s'encarregava de transformar armes detonadores en armes susceptibles de fer foc real. S'han detingut a set persones en el marc de l'operació 'Riadas' i s'han trobat amb l'ajuda d'un georradar que ha localitzat un taller clandestí amagat en un zulo. Els arrestos s'han produït en les localitzats d'Almassora i la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa, i també en Sagunt, al Camp de Morvedre. Les set persones estan acusades de pertinença a organització criminal, fabricació i tinença il·lícita d'armes, i usurpació d'estat civil. L'operació es va iniciar a finals del passat 2016 després de decretar-se una sèrie de compres principalment online, d'armes curtes detonadores en establiments de diferents províncies de Madrid, Lleida, Girona, Barcelona i València.
Últimes notícies
Successos
Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro
Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.
Opinió
La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià
Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià
Espanya
Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere
Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.
Medi ambient
L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada
L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.
Economia
Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana
Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.
Local
Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central
Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.
Local
Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan
Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.
Medi ambient
La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua
La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.



