12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Detenen a nou persones per estafar més de 230.000 euros després de simular ser caps d’empreses

Agents de la Policia Nacional han detingut en diferents municipis de la província de València a nou persones, cinc homes i quatre dones d’entre 21 i 44 anys; d’orígens espanyol, búlgar i colombià, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal, després de defraudar més de 230.000 euros a través del ciberfraude conegut com CEO. En esta modalitat delictiva, els estafadors simulen tenir càrrecs rellevants en les empreses per a enganyar els empleats i que així autoritzen operacions financeres.

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any passat, quan els agents van conéixer que un total de deu empreses situades en diferents zones del territori espanyol podrien ser víctimes d’una possible ciberestafa. Durant les perquisicions, els policies van esbrinar que els presumptes responsables del fet delictiu operaven des de la província de València, per la qual cosa es van iniciar les gestions oportunes per a la seua localització.

Els arrestats estaven situats en diferents punts de la província de València

A més, els agents van poder saber que els sospitosos formaven part d’una organització criminal creada per a estafar a empreses a través d’Internet. Així mateix, van comprovar que el frau pertanyia a una nova modalitat delictiva que rep la denominació de CEO, en la qual un empleat amb poder i accés als recursos econòmics de l’empresa rebia un correu electrònic, en el qual els estafadors simulaven ser l’administrador del negoci i d’esta manera autoritzaven operacions financeres. Amb este mètode, els defraudadors van estafar més de 230.000 euros.

L’organització va obrir més de 35 comptes bancaris per a ocultar els diners obtinguts de manera fraudulenta

A conseqüència de les indagacions es van detectar més de 35 comptes bancaris oberts pels sospitosos, utilitzades per a ingressar el muntant estafat i ocultar l’origen il·lícit dels diners.

Finalment, els agents han detingut en diferents municipis de València a nou persones, a algunes d’elles ja li constaven antecedents policials per fets similars, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal.

Nova modalitat d’estafa

En esta mena de ciberfraude l’atacant selecciona i estudia prèviament a la possible víctima. Els estafadors trien a empleats amb poder i accés als recursos econòmics perquè autoritzen transferències bancàries amb destinació als comptes en les quals els titulars són els responsables de l’organització.

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.