Detenen a nou persones per estafar més de 230.000 euros després de simular ser caps d’empreses

Agents de la Policia Nacional han detingut en diferents municipis de la província de València a nou persones, cinc homes i quatre dones d’entre 21 i 44 anys; d’orígens espanyol, búlgar i colombià, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal, després de defraudar més de 230.000 euros a través del ciberfraude conegut com CEO. En esta modalitat delictiva, els estafadors simulen tenir càrrecs rellevants en les empreses per a enganyar els empleats i que així autoritzen operacions financeres.

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any passat, quan els agents van conéixer que un total de deu empreses situades en diferents zones del territori espanyol podrien ser víctimes d’una possible ciberestafa. Durant les perquisicions, els policies van esbrinar que els presumptes responsables del fet delictiu operaven des de la província de València, per la qual cosa es van iniciar les gestions oportunes per a la seua localització.

Els arrestats estaven situats en diferents punts de la província de València

A més, els agents van poder saber que els sospitosos formaven part d’una organització criminal creada per a estafar a empreses a través d’Internet. Així mateix, van comprovar que el frau pertanyia a una nova modalitat delictiva que rep la denominació de CEO, en la qual un empleat amb poder i accés als recursos econòmics de l’empresa rebia un correu electrònic, en el qual els estafadors simulaven ser l’administrador del negoci i d’esta manera autoritzaven operacions financeres. Amb este mètode, els defraudadors van estafar més de 230.000 euros.

L’organització va obrir més de 35 comptes bancaris per a ocultar els diners obtinguts de manera fraudulenta

A conseqüència de les indagacions es van detectar més de 35 comptes bancaris oberts pels sospitosos, utilitzades per a ingressar el muntant estafat i ocultar l’origen il·lícit dels diners.

Finalment, els agents han detingut en diferents municipis de València a nou persones, a algunes d’elles ja li constaven antecedents policials per fets similars, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal.

Nova modalitat d’estafa

En esta mena de ciberfraude l’atacant selecciona i estudia prèviament a la possible víctima. Els estafadors trien a empleats amb poder i accés als recursos econòmics perquè autoritzen transferències bancàries amb destinació als comptes en les quals els titulars són els responsables de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.