Detenen a nou persones per estafar més de 230.000 euros després de simular ser caps d’empreses

Agents de la Policia Nacional han detingut en diferents municipis de la província de València a nou persones, cinc homes i quatre dones d’entre 21 i 44 anys; d’orígens espanyol, búlgar i colombià, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal, després de defraudar més de 230.000 euros a través del ciberfraude conegut com CEO. En esta modalitat delictiva, els estafadors simulen tenir càrrecs rellevants en les empreses per a enganyar els empleats i que així autoritzen operacions financeres.

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any passat, quan els agents van conéixer que un total de deu empreses situades en diferents zones del territori espanyol podrien ser víctimes d’una possible ciberestafa. Durant les perquisicions, els policies van esbrinar que els presumptes responsables del fet delictiu operaven des de la província de València, per la qual cosa es van iniciar les gestions oportunes per a la seua localització.

Els arrestats estaven situats en diferents punts de la província de València

A més, els agents van poder saber que els sospitosos formaven part d’una organització criminal creada per a estafar a empreses a través d’Internet. Així mateix, van comprovar que el frau pertanyia a una nova modalitat delictiva que rep la denominació de CEO, en la qual un empleat amb poder i accés als recursos econòmics de l’empresa rebia un correu electrònic, en el qual els estafadors simulaven ser l’administrador del negoci i d’esta manera autoritzaven operacions financeres. Amb este mètode, els defraudadors van estafar més de 230.000 euros.

L’organització va obrir més de 35 comptes bancaris per a ocultar els diners obtinguts de manera fraudulenta

A conseqüència de les indagacions es van detectar més de 35 comptes bancaris oberts pels sospitosos, utilitzades per a ingressar el muntant estafat i ocultar l’origen il·lícit dels diners.

Finalment, els agents han detingut en diferents municipis de València a nou persones, a algunes d’elles ja li constaven antecedents policials per fets similars, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal.

Nova modalitat d’estafa

En esta mena de ciberfraude l’atacant selecciona i estudia prèviament a la possible víctima. Els estafadors trien a empleats amb poder i accés als recursos econòmics perquè autoritzen transferències bancàries amb destinació als comptes en les quals els titulars són els responsables de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.