10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Detenen a nou persones per estafar més de 230.000 euros després de simular ser caps d’empreses

Agents de la Policia Nacional han detingut en diferents municipis de la província de València a nou persones, cinc homes i quatre dones d’entre 21 i 44 anys; d’orígens espanyol, búlgar i colombià, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal, després de defraudar més de 230.000 euros a través del ciberfraude conegut com CEO. En esta modalitat delictiva, els estafadors simulen tenir càrrecs rellevants en les empreses per a enganyar els empleats i que així autoritzen operacions financeres.

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any passat, quan els agents van conéixer que un total de deu empreses situades en diferents zones del territori espanyol podrien ser víctimes d’una possible ciberestafa. Durant les perquisicions, els policies van esbrinar que els presumptes responsables del fet delictiu operaven des de la província de València, per la qual cosa es van iniciar les gestions oportunes per a la seua localització.

Els arrestats estaven situats en diferents punts de la província de València

A més, els agents van poder saber que els sospitosos formaven part d’una organització criminal creada per a estafar a empreses a través d’Internet. Així mateix, van comprovar que el frau pertanyia a una nova modalitat delictiva que rep la denominació de CEO, en la qual un empleat amb poder i accés als recursos econòmics de l’empresa rebia un correu electrònic, en el qual els estafadors simulaven ser l’administrador del negoci i d’esta manera autoritzaven operacions financeres. Amb este mètode, els defraudadors van estafar més de 230.000 euros.

L’organització va obrir més de 35 comptes bancaris per a ocultar els diners obtinguts de manera fraudulenta

A conseqüència de les indagacions es van detectar més de 35 comptes bancaris oberts pels sospitosos, utilitzades per a ingressar el muntant estafat i ocultar l’origen il·lícit dels diners.

Finalment, els agents han detingut en diferents municipis de València a nou persones, a algunes d’elles ja li constaven antecedents policials per fets similars, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal.

Nova modalitat d’estafa

En esta mena de ciberfraude l’atacant selecciona i estudia prèviament a la possible víctima. Els estafadors trien a empleats amb poder i accés als recursos econòmics perquè autoritzen transferències bancàries amb destinació als comptes en les quals els titulars són els responsables de l’organització.

Últimes notícies

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.