Detenen a nou persones per estafar més de 230.000 euros després de simular ser caps d’empreses

Agents de la Policia Nacional han detingut en diferents municipis de la província de València a nou persones, cinc homes i quatre dones d’entre 21 i 44 anys; d’orígens espanyol, búlgar i colombià, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal, després de defraudar més de 230.000 euros a través del ciberfraude conegut com CEO. En esta modalitat delictiva, els estafadors simulen tenir càrrecs rellevants en les empreses per a enganyar els empleats i que així autoritzen operacions financeres.

Les recerques es van iniciar a la fi de l’any passat, quan els agents van conéixer que un total de deu empreses situades en diferents zones del territori espanyol podrien ser víctimes d’una possible ciberestafa. Durant les perquisicions, els policies van esbrinar que els presumptes responsables del fet delictiu operaven des de la província de València, per la qual cosa es van iniciar les gestions oportunes per a la seua localització.

Els arrestats estaven situats en diferents punts de la província de València

A més, els agents van poder saber que els sospitosos formaven part d’una organització criminal creada per a estafar a empreses a través d’Internet. Així mateix, van comprovar que el frau pertanyia a una nova modalitat delictiva que rep la denominació de CEO, en la qual un empleat amb poder i accés als recursos econòmics de l’empresa rebia un correu electrònic, en el qual els estafadors simulaven ser l’administrador del negoci i d’esta manera autoritzaven operacions financeres. Amb este mètode, els defraudadors van estafar més de 230.000 euros.

L’organització va obrir més de 35 comptes bancaris per a ocultar els diners obtinguts de manera fraudulenta

A conseqüència de les indagacions es van detectar més de 35 comptes bancaris oberts pels sospitosos, utilitzades per a ingressar el muntant estafat i ocultar l’origen il·lícit dels diners.

Finalment, els agents han detingut en diferents municipis de València a nou persones, a algunes d’elles ja li constaven antecedents policials per fets similars, com a presumptes autores d’un delicte d’estafa, blanqueig de capitals i organització criminal.

Nova modalitat d’estafa

En esta mena de ciberfraude l’atacant selecciona i estudia prèviament a la possible víctima. Els estafadors trien a empleats amb poder i accés als recursos econòmics perquè autoritzen transferències bancàries amb destinació als comptes en les quals els titulars són els responsables de l’organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.