Detenen a un xic per saltar-se una ordre d’allunyament i a la seua nóvia per ajudar-lo a fugir en Alzira

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a un xic de 24 anys com a presumpte autor d’un delicte de trencament de condemna, atemptat contra un agent de l’autoritat i danys, després d’agredir als policies quan anaven a arrestar-lo per saltar-se una ordre d’allunyament que tenia vigent sobre la parella amb la que anava.

 

A demés, la dona de 38 anys, que es trobava en eixe moment al costat d’ell, va ser detinguda per un presumpte delicte de desobediència en obrir-li la porta del cotxe policial quan anava a ser traslladat a dependències policials perquè emprenguera la fugida. 

 

Els fets van passar cap a les 00.20 hores de la nit del diumenge, quan els agents que es trobaven fent un control per a garantir que es complia el toc de queda establit, van vore a una parella caminant per la plaça d’Alacant de la localitat. En eixe moment, els policies li van preguntar el motiu de trobar-se en via pública tot i les restriccions, manifestant que venien d’una festa d’aniversari. Per tals fets, els agents van consultar les bases de dades policials per a proposar-los per a sanció.

 

La dona el va ajudar a intentar escapar

Una volta fetes les gestions oportunes, els agents van comprovar que el xic tenia en vigor una ordre de prohibició d’aproximar-se a menys de 200 metres vigent sobre la dona que li acompanyava, pel que quan anaven a detindre’l com a presumpte autor d’un delicte de trencament de condemna, este va començar a córrer en direcció contrària als agents. 

 

A pesar d’escapar dels agents, els policies el van interceptar uns metres després i seguidament va començar a fer colps a la patrulla que li va advertir en reiterades ocasions que deposara la seua actitud, fent este cas omís i resistint-se a la detenció. 

 

Finalment, quan els policies van introduir al sospitós en el cotxe policial, este va colpejar amb puntades la finestreta de la porta posterior esquerra, conseguint desencaixar el marc. A demés, la dona va aprofitar la situació per a acostar-se al cotxe i obrir la porta per a facilitar-li la fugida a la seua parella. 

 

L’home, amb antecedents policials, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de trencament, atemptat contra un agent de l’autoritat i danys i ha passat a disposició judicial. La dona va ser arrestada per un delicte desobediència i després de ser sentida en declaració va quedar en llibertat, no sense abans ser advertida de l’obligació de comparéixer davant de l’autoritat judicial quan per a això fora requerida. 

Últimes notícies

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.