17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Detenen a un xic per saltar-se una ordre d’allunyament i a la seua nóvia per ajudar-lo a fugir en Alzira

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alzira, en la comarca de la Ribera (València), a un xic de 24 anys com a presumpte autor d’un delicte de trencament de condemna, atemptat contra un agent de l’autoritat i danys, després d’agredir als policies quan anaven a arrestar-lo per saltar-se una ordre d’allunyament que tenia vigent sobre la parella amb la que anava.

 

A demés, la dona de 38 anys, que es trobava en eixe moment al costat d’ell, va ser detinguda per un presumpte delicte de desobediència en obrir-li la porta del cotxe policial quan anava a ser traslladat a dependències policials perquè emprenguera la fugida. 

 

Els fets van passar cap a les 00.20 hores de la nit del diumenge, quan els agents que es trobaven fent un control per a garantir que es complia el toc de queda establit, van vore a una parella caminant per la plaça d’Alacant de la localitat. En eixe moment, els policies li van preguntar el motiu de trobar-se en via pública tot i les restriccions, manifestant que venien d’una festa d’aniversari. Per tals fets, els agents van consultar les bases de dades policials per a proposar-los per a sanció.

 

La dona el va ajudar a intentar escapar

Una volta fetes les gestions oportunes, els agents van comprovar que el xic tenia en vigor una ordre de prohibició d’aproximar-se a menys de 200 metres vigent sobre la dona que li acompanyava, pel que quan anaven a detindre’l com a presumpte autor d’un delicte de trencament de condemna, este va començar a córrer en direcció contrària als agents. 

 

A pesar d’escapar dels agents, els policies el van interceptar uns metres després i seguidament va començar a fer colps a la patrulla que li va advertir en reiterades ocasions que deposara la seua actitud, fent este cas omís i resistint-se a la detenció. 

 

Finalment, quan els policies van introduir al sospitós en el cotxe policial, este va colpejar amb puntades la finestreta de la porta posterior esquerra, conseguint desencaixar el marc. A demés, la dona va aprofitar la situació per a acostar-se al cotxe i obrir la porta per a facilitar-li la fugida a la seua parella. 

 

L’home, amb antecedents policials, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de trencament, atemptat contra un agent de l’autoritat i danys i ha passat a disposició judicial. La dona va ser arrestada per un delicte desobediència i després de ser sentida en declaració va quedar en llibertat, no sense abans ser advertida de l’obligació de comparéixer davant de l’autoritat judicial quan per a això fora requerida. 

Últimes notícies

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.