Una dona patix cremades durant una cesària en Sant Joan d’Alacant

Imatge d’arxiu d’un bebé | Rolloid

 

El Consell Jurídic Consultiu ha demanat a la Conselleria de Sanitat que indemnitze amb 22.670 euros a una dona que va patir cremades durant una cesària a conseqüència de la deflagració fortuïta que es va produir en usar un bisturí elèctric per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant en l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant).

 

Segons la sentència, els fets van passar el 25 de febrer del 2016, quan la dona tenia programada una cesària per a donar a llum al seu fill. Quan l’equip mèdic estava gastant el bisturí elèctric per a fer una incisió es va produir una deflagració, el que va provocar la interrupció temporal de la intervenció per a curar l’abdomen. 

 

Després, la dona va ser derivada al servici de dermatologia per a rebre tractament per una cremada de segon grau en la zona dreta de l’esquena i el lumbar. Set dies després va rebre l’alta mèdica i en els següents mesos va haver de curar-se periòdicament en la unitat de cremades. A demés, van haver d’anar a la unitat de cirurgia plàstica. 

 

El resultat de l’accident va ser una cicatriu principal de 20 centímetres entre l’esquena i la lumbar, junt a d’altres més xicotetes. Segons conta l’afectada, va patir una neurosi d’ansietat i un trastorn depressiu que li ha impedit la lactància al seu fill. A demés, la dona va haver de deixar de treballar temporalment i després va perdre el seu lloc de treball, segons explica, per no poder anar a la faena a conseqüència de la irregularitat del seu estat d’ànim. El seu home va haver de demanar-se una baixa per a fer-se càrrec d’ella i del fill.

 

Demanen una indemnització de 22.670 euros

La víctima va presentar davant el CJC un informe en el que s’avaluen els danys i a on el doctor responsable reconeix que «les cremades van ser tan greus que condicionaren la vida posterior a la cesària». I que este fet, junt amb la medicació, van fer que la lactància no prosperara. 

 

Per altra part, l’informe del perit de l’Administració apunta a que «hi ha indicis suficients per a reconéixer una indemnització» a la pacient perque «les cicatrius tenen la causa en una deflagració produïda durant l’operació per cesària per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant». El CJC considera que hi ha una relació de causalitat directa i demana una indemnització de 22.670 euros, enfront dels 75.000 euros que sol·licitava l’afectada. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.