9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Una dona patix cremades durant una cesària en Sant Joan d’Alacant

Imatge d’arxiu d’un bebé | Rolloid

 

El Consell Jurídic Consultiu ha demanat a la Conselleria de Sanitat que indemnitze amb 22.670 euros a una dona que va patir cremades durant una cesària a conseqüència de la deflagració fortuïta que es va produir en usar un bisturí elèctric per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant en l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant).

 

Segons la sentència, els fets van passar el 25 de febrer del 2016, quan la dona tenia programada una cesària per a donar a llum al seu fill. Quan l’equip mèdic estava gastant el bisturí elèctric per a fer una incisió es va produir una deflagració, el que va provocar la interrupció temporal de la intervenció per a curar l’abdomen. 

 

Després, la dona va ser derivada al servici de dermatologia per a rebre tractament per una cremada de segon grau en la zona dreta de l’esquena i el lumbar. Set dies després va rebre l’alta mèdica i en els següents mesos va haver de curar-se periòdicament en la unitat de cremades. A demés, van haver d’anar a la unitat de cirurgia plàstica. 

 

El resultat de l’accident va ser una cicatriu principal de 20 centímetres entre l’esquena i la lumbar, junt a d’altres més xicotetes. Segons conta l’afectada, va patir una neurosi d’ansietat i un trastorn depressiu que li ha impedit la lactància al seu fill. A demés, la dona va haver de deixar de treballar temporalment i després va perdre el seu lloc de treball, segons explica, per no poder anar a la faena a conseqüència de la irregularitat del seu estat d’ànim. El seu home va haver de demanar-se una baixa per a fer-se càrrec d’ella i del fill.

 

Demanen una indemnització de 22.670 euros

La víctima va presentar davant el CJC un informe en el que s’avaluen els danys i a on el doctor responsable reconeix que «les cremades van ser tan greus que condicionaren la vida posterior a la cesària». I que este fet, junt amb la medicació, van fer que la lactància no prosperara. 

 

Per altra part, l’informe del perit de l’Administració apunta a que «hi ha indicis suficients per a reconéixer una indemnització» a la pacient perque «les cicatrius tenen la causa en una deflagració produïda durant l’operació per cesària per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant». El CJC considera que hi ha una relació de causalitat directa i demana una indemnització de 22.670 euros, enfront dels 75.000 euros que sol·licitava l’afectada. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.