Una dona patix cremades durant una cesària en Sant Joan d’Alacant

Imatge d’arxiu d’un bebé | Rolloid

 

El Consell Jurídic Consultiu ha demanat a la Conselleria de Sanitat que indemnitze amb 22.670 euros a una dona que va patir cremades durant una cesària a conseqüència de la deflagració fortuïta que es va produir en usar un bisturí elèctric per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant en l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant).

 

Segons la sentència, els fets van passar el 25 de febrer del 2016, quan la dona tenia programada una cesària per a donar a llum al seu fill. Quan l’equip mèdic estava gastant el bisturí elèctric per a fer una incisió es va produir una deflagració, el que va provocar la interrupció temporal de la intervenció per a curar l’abdomen. 

 

Després, la dona va ser derivada al servici de dermatologia per a rebre tractament per una cremada de segon grau en la zona dreta de l’esquena i el lumbar. Set dies després va rebre l’alta mèdica i en els següents mesos va haver de curar-se periòdicament en la unitat de cremades. A demés, van haver d’anar a la unitat de cirurgia plàstica. 

 

El resultat de l’accident va ser una cicatriu principal de 20 centímetres entre l’esquena i la lumbar, junt a d’altres més xicotetes. Segons conta l’afectada, va patir una neurosi d’ansietat i un trastorn depressiu que li ha impedit la lactància al seu fill. A demés, la dona va haver de deixar de treballar temporalment i després va perdre el seu lloc de treball, segons explica, per no poder anar a la faena a conseqüència de la irregularitat del seu estat d’ànim. El seu home va haver de demanar-se una baixa per a fer-se càrrec d’ella i del fill.

 

Demanen una indemnització de 22.670 euros

La víctima va presentar davant el CJC un informe en el que s’avaluen els danys i a on el doctor responsable reconeix que «les cremades van ser tan greus que condicionaren la vida posterior a la cesària». I que este fet, junt amb la medicació, van fer que la lactància no prosperara. 

 

Per altra part, l’informe del perit de l’Administració apunta a que «hi ha indicis suficients per a reconéixer una indemnització» a la pacient perque «les cicatrius tenen la causa en una deflagració produïda durant l’operació per cesària per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant». El CJC considera que hi ha una relació de causalitat directa i demana una indemnització de 22.670 euros, enfront dels 75.000 euros que sol·licitava l’afectada. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.