Una dona patix cremades durant una cesària en Sant Joan d’Alacant

Imatge d’arxiu d’un bebé | Rolloid

 

El Consell Jurídic Consultiu ha demanat a la Conselleria de Sanitat que indemnitze amb 22.670 euros a una dona que va patir cremades durant una cesària a conseqüència de la deflagració fortuïta que es va produir en usar un bisturí elèctric per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant en l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant).

 

Segons la sentència, els fets van passar el 25 de febrer del 2016, quan la dona tenia programada una cesària per a donar a llum al seu fill. Quan l’equip mèdic estava gastant el bisturí elèctric per a fer una incisió es va produir una deflagració, el que va provocar la interrupció temporal de la intervenció per a curar l’abdomen. 

 

Després, la dona va ser derivada al servici de dermatologia per a rebre tractament per una cremada de segon grau en la zona dreta de l’esquena i el lumbar. Set dies després va rebre l’alta mèdica i en els següents mesos va haver de curar-se periòdicament en la unitat de cremades. A demés, van haver d’anar a la unitat de cirurgia plàstica. 

 

El resultat de l’accident va ser una cicatriu principal de 20 centímetres entre l’esquena i la lumbar, junt a d’altres més xicotetes. Segons conta l’afectada, va patir una neurosi d’ansietat i un trastorn depressiu que li ha impedit la lactància al seu fill. A demés, la dona va haver de deixar de treballar temporalment i després va perdre el seu lloc de treball, segons explica, per no poder anar a la faena a conseqüència de la irregularitat del seu estat d’ànim. El seu home va haver de demanar-se una baixa per a fer-se càrrec d’ella i del fill.

 

Demanen una indemnització de 22.670 euros

La víctima va presentar davant el CJC un informe en el que s’avaluen els danys i a on el doctor responsable reconeix que «les cremades van ser tan greus que condicionaren la vida posterior a la cesària». I que este fet, junt amb la medicació, van fer que la lactància no prosperara. 

 

Per altra part, l’informe del perit de l’Administració apunta a que «hi ha indicis suficients per a reconéixer una indemnització» a la pacient perque «les cicatrius tenen la causa en una deflagració produïda durant l’operació per cesària per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant». El CJC considera que hi ha una relació de causalitat directa i demana una indemnització de 22.670 euros, enfront dels 75.000 euros que sol·licitava l’afectada. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.