Una dona patix cremades durant una cesària en Sant Joan d’Alacant

Imatge d’arxiu d’un bebé | Rolloid

 

El Consell Jurídic Consultiu ha demanat a la Conselleria de Sanitat que indemnitze amb 22.670 euros a una dona que va patir cremades durant una cesària a conseqüència de la deflagració fortuïta que es va produir en usar un bisturí elèctric per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant en l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant).

 

Segons la sentència, els fets van passar el 25 de febrer del 2016, quan la dona tenia programada una cesària per a donar a llum al seu fill. Quan l’equip mèdic estava gastant el bisturí elèctric per a fer una incisió es va produir una deflagració, el que va provocar la interrupció temporal de la intervenció per a curar l’abdomen. 

 

Després, la dona va ser derivada al servici de dermatologia per a rebre tractament per una cremada de segon grau en la zona dreta de l’esquena i el lumbar. Set dies després va rebre l’alta mèdica i en els següents mesos va haver de curar-se periòdicament en la unitat de cremades. A demés, van haver d’anar a la unitat de cirurgia plàstica. 

 

El resultat de l’accident va ser una cicatriu principal de 20 centímetres entre l’esquena i la lumbar, junt a d’altres més xicotetes. Segons conta l’afectada, va patir una neurosi d’ansietat i un trastorn depressiu que li ha impedit la lactància al seu fill. A demés, la dona va haver de deixar de treballar temporalment i després va perdre el seu lloc de treball, segons explica, per no poder anar a la faena a conseqüència de la irregularitat del seu estat d’ànim. El seu home va haver de demanar-se una baixa per a fer-se càrrec d’ella i del fill.

 

Demanen una indemnització de 22.670 euros

La víctima va presentar davant el CJC un informe en el que s’avaluen els danys i a on el doctor responsable reconeix que «les cremades van ser tan greus que condicionaren la vida posterior a la cesària». I que este fet, junt amb la medicació, van fer que la lactància no prosperara. 

 

Per altra part, l’informe del perit de l’Administració apunta a que «hi ha indicis suficients per a reconéixer una indemnització» a la pacient perque «les cicatrius tenen la causa en una deflagració produïda durant l’operació per cesària per la inflamació d’alcohol utilitzat com a esterilitzant». El CJC considera que hi ha una relació de causalitat directa i demana una indemnització de 22.670 euros, enfront dels 75.000 euros que sol·licitava l’afectada. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.