Mastodon
24.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Un estadounidense condenado a pagar 150.000 euros por defender a su novia en Sanfermines

 

La Sección Primera de la Audiencia de Navarra ha condenado a un año de prisión por un delito de abuso sexual a un pamplonés que agarró por la cintura e intentó besar contra su voluntad —en evidente estado de embriaguez— a una joven estadounidense el 13 de julio de 2014 en la calle Estafeta de Pamplona. 

 

La joven estaba esperando a su pareja, que había ido a correr el encierro, cuando el hombre se abalanzo sobre ella. Cuando su novio lo vio, le propinó un puñetazo en la cara, cayendo al suelo y quedando inconsciente. Como consecuencia de la agresión, el pamplonés sufrió un traumatismo craneoencefálico grave, que requirió una inicial intervención quirúrgica urgente, y otras dos en fechas posteriores, sanando a los 249 días, estando 28 de ellos hospitalizado y 221 incapacitado para sus ocupaciones habituales.

 

En la sentencia, que puede ser recurrida ante el Tribunal Supremo, la Audiencia estima que en la conducta del vecino de Pamplona, J.M.F.G., de 43 años, concurre la atenuante de embriaguez, ya que se encontraba bajo la influencia de bebidas alcohólicas que había consumido con anterioridad. Deberá indemnizar a la víctima con 3.000 euros en concepto de daño moral.

 

Por su parte, el tribunal aplica al estadounidense, Z.R.B., de 26 años, la eximente incompleta de legítima defensa por haber actuado para auxiliar a su novia de una «agresión ilegítima». Tendrá que abonar al perjudicado 91.500 euros —16.500 por las lesiones y 75.000 por las secuelas—, así como 60.430 euros al Servicio Navarro de Salud por los gastos de la asistencia médica, según ha informado el TSJN.

 

Además también ha sido condenado a 9 meses de prisión por un delito de lesiones. El agresor pamplonés por su parte, ha sido condenado a un año de prisión por abuso sexual.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.