Un estadounidense condenado a pagar 150.000 euros por defender a su novia en Sanfermines

 

La Sección Primera de la Audiencia de Navarra ha condenado a un año de prisión por un delito de abuso sexual a un pamplonés que agarró por la cintura e intentó besar contra su voluntad —en evidente estado de embriaguez— a una joven estadounidense el 13 de julio de 2014 en la calle Estafeta de Pamplona. 

 

La joven estaba esperando a su pareja, que había ido a correr el encierro, cuando el hombre se abalanzo sobre ella. Cuando su novio lo vio, le propinó un puñetazo en la cara, cayendo al suelo y quedando inconsciente. Como consecuencia de la agresión, el pamplonés sufrió un traumatismo craneoencefálico grave, que requirió una inicial intervención quirúrgica urgente, y otras dos en fechas posteriores, sanando a los 249 días, estando 28 de ellos hospitalizado y 221 incapacitado para sus ocupaciones habituales.

 

En la sentencia, que puede ser recurrida ante el Tribunal Supremo, la Audiencia estima que en la conducta del vecino de Pamplona, J.M.F.G., de 43 años, concurre la atenuante de embriaguez, ya que se encontraba bajo la influencia de bebidas alcohólicas que había consumido con anterioridad. Deberá indemnizar a la víctima con 3.000 euros en concepto de daño moral.

 

Por su parte, el tribunal aplica al estadounidense, Z.R.B., de 26 años, la eximente incompleta de legítima defensa por haber actuado para auxiliar a su novia de una «agresión ilegítima». Tendrá que abonar al perjudicado 91.500 euros —16.500 por las lesiones y 75.000 por las secuelas—, así como 60.430 euros al Servicio Navarro de Salud por los gastos de la asistencia médica, según ha informado el TSJN.

 

Además también ha sido condenado a 9 meses de prisión por un delito de lesiones. El agresor pamplonés por su parte, ha sido condenado a un año de prisión por abuso sexual.

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.