Foment aprova l’ampliació del bypass de València que costarà 288,5 milions

Imatge d'arxiu d'un tram del bypass de València

Imatge d’arxiu d’un tram del bypass de València | Cedida

 

El Ministeri de Foment ha aprovat definitivament l’expedient d’informació pública i els projectes de traçat que desenvolupen les actuacions corresponents a la millora funcional i de la seguretat viària amb integració ambiental de l’autovia A-7, en el tram de l’enllaç de la CV-32 (carretera de la Gombalda) amb l’A-3, a la província de València. El pressupost estimat de les obres ascendix a 288,55 milions d’euros.

   

En 2002, Foment va posar en servei les obres corresponents a l’augment de capacitat de l’Autovia del Mediterrani en el nord de la circumval·lació de València, tram que suporta el major volum de trànsit, mitjançant la construcció d’un tercer carril per cada calçada. Posteriorment, al llarg de 2011 va procedir a posar també en servei l’augment de capacitat en el tram sud.

«Al voltant dels 100.000 vehicles al dia»

  

No obstant això, el Ministeri explica en un comunicat que l’absència d’altres vies transversals alternatives en l’àrea metropolitana nord «genera una no desitjable mescla de trànsits de llarg recorregut amb uns altres de caràcter eminentment metropolità de molt diferent comportament».

  

Aquesta situació, unida a la intensitat del trànsit, «al voltant dels 100.000 vehicles al dia», i a l’elevada proporció de vehicles pesats, entre el 20 i el 25%, porta a la via a «veure minvada la seua funcionalitat, seguretat i qualitat de servei», al que se suma «l’escassa distància entre enllaços consecutius».

   

Aquestes circumstàncies són «especialment significatives en el tram comprés entre l’enllaç amb la CV-32, carretera de la Gombalda, i l’enllaç amb l’autovia A-3». Al llarg del traçat també hi ha àrees «especialment sensibles que, a causa de les altes intensitats de trànsit i la proximitat de nuclis urbans consolidats, patixen un impacte mediambiental que cal reduir aplicant les mesures correctores que resulten necessàries, especialment per a disminuir els impactes visual i acústic de la carretera».

 

Construcció de calçades laterals adossades al traçat actual

  

Per tot això, el departament que dirigix el ministre valencià José Luis Ábalos redacta els projectes de construcció que contemplen les actuacions necessàries per a aconseguir una millora funcional i de la seguretat viària en el tram, mitjançant la construcció d’una sèrie de calçades laterals adossades al traçat actual.

  

Aquestes calçades connectaran entre sí els enllaços i permetran separar el trànsit d’agitació del trànsit de llarg i mitjà recorregut. També s’inclouran mesures per a millorar i minimitzar tant l’impacte mediambiental actual com els que es puguen generar com a conseqüència de l’actuació.

   

En concret, l’actuació s’ha dividit en els següents subtrams: enllaç amb la CV-32 i enllaç amb la CV-35, amb un pressupost de 101,82 milions d’euros; enllaç amb la CV-35 i enllaç amb la CV-370, per 142,42 milions, i enllaç amb la CV-370 i enllaç amb l’A-3, quantificat en 44,31 milions.

  

Abans de l’aprovació de l’actuació s’ha emés la declaració d’impacte ambiental favorable, de manera que les prescripcions contemplades seran incloses en els projectes constructius en redacció. Les mesures ambientals estaran destinades a la protecció contra l’impacte acústic i lumínic, de la hidrologia i qualitat de les aigües, de la vegetació, paisatge, fauna, espais protegits i el patrimoni cultural, així com al manteniment de la permeabilitat territorial i continuïtat dels serveis.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.