Foment aprova l’ampliació del bypass de València que costarà 288,5 milions

Imatge d'arxiu d'un tram del bypass de València

Imatge d’arxiu d’un tram del bypass de València | Cedida

 

El Ministeri de Foment ha aprovat definitivament l’expedient d’informació pública i els projectes de traçat que desenvolupen les actuacions corresponents a la millora funcional i de la seguretat viària amb integració ambiental de l’autovia A-7, en el tram de l’enllaç de la CV-32 (carretera de la Gombalda) amb l’A-3, a la província de València. El pressupost estimat de les obres ascendix a 288,55 milions d’euros.

   

En 2002, Foment va posar en servei les obres corresponents a l’augment de capacitat de l’Autovia del Mediterrani en el nord de la circumval·lació de València, tram que suporta el major volum de trànsit, mitjançant la construcció d’un tercer carril per cada calçada. Posteriorment, al llarg de 2011 va procedir a posar també en servei l’augment de capacitat en el tram sud.

«Al voltant dels 100.000 vehicles al dia»

  

No obstant això, el Ministeri explica en un comunicat que l’absència d’altres vies transversals alternatives en l’àrea metropolitana nord «genera una no desitjable mescla de trànsits de llarg recorregut amb uns altres de caràcter eminentment metropolità de molt diferent comportament».

  

Aquesta situació, unida a la intensitat del trànsit, «al voltant dels 100.000 vehicles al dia», i a l’elevada proporció de vehicles pesats, entre el 20 i el 25%, porta a la via a «veure minvada la seua funcionalitat, seguretat i qualitat de servei», al que se suma «l’escassa distància entre enllaços consecutius».

   

Aquestes circumstàncies són «especialment significatives en el tram comprés entre l’enllaç amb la CV-32, carretera de la Gombalda, i l’enllaç amb l’autovia A-3». Al llarg del traçat també hi ha àrees «especialment sensibles que, a causa de les altes intensitats de trànsit i la proximitat de nuclis urbans consolidats, patixen un impacte mediambiental que cal reduir aplicant les mesures correctores que resulten necessàries, especialment per a disminuir els impactes visual i acústic de la carretera».

 

Construcció de calçades laterals adossades al traçat actual

  

Per tot això, el departament que dirigix el ministre valencià José Luis Ábalos redacta els projectes de construcció que contemplen les actuacions necessàries per a aconseguir una millora funcional i de la seguretat viària en el tram, mitjançant la construcció d’una sèrie de calçades laterals adossades al traçat actual.

  

Aquestes calçades connectaran entre sí els enllaços i permetran separar el trànsit d’agitació del trànsit de llarg i mitjà recorregut. També s’inclouran mesures per a millorar i minimitzar tant l’impacte mediambiental actual com els que es puguen generar com a conseqüència de l’actuació.

   

En concret, l’actuació s’ha dividit en els següents subtrams: enllaç amb la CV-32 i enllaç amb la CV-35, amb un pressupost de 101,82 milions d’euros; enllaç amb la CV-35 i enllaç amb la CV-370, per 142,42 milions, i enllaç amb la CV-370 i enllaç amb l’A-3, quantificat en 44,31 milions.

  

Abans de l’aprovació de l’actuació s’ha emés la declaració d’impacte ambiental favorable, de manera que les prescripcions contemplades seran incloses en els projectes constructius en redacció. Les mesures ambientals estaran destinades a la protecció contra l’impacte acústic i lumínic, de la hidrologia i qualitat de les aigües, de la vegetació, paisatge, fauna, espais protegits i el patrimoni cultural, així com al manteniment de la permeabilitat territorial i continuïtat dels serveis.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.