Foment aprova l’ampliació del bypass de València que costarà 288,5 milions

Imatge d'arxiu d'un tram del bypass de València

Imatge d’arxiu d’un tram del bypass de València | Cedida

 

El Ministeri de Foment ha aprovat definitivament l’expedient d’informació pública i els projectes de traçat que desenvolupen les actuacions corresponents a la millora funcional i de la seguretat viària amb integració ambiental de l’autovia A-7, en el tram de l’enllaç de la CV-32 (carretera de la Gombalda) amb l’A-3, a la província de València. El pressupost estimat de les obres ascendix a 288,55 milions d’euros.

   

En 2002, Foment va posar en servei les obres corresponents a l’augment de capacitat de l’Autovia del Mediterrani en el nord de la circumval·lació de València, tram que suporta el major volum de trànsit, mitjançant la construcció d’un tercer carril per cada calçada. Posteriorment, al llarg de 2011 va procedir a posar també en servei l’augment de capacitat en el tram sud.

«Al voltant dels 100.000 vehicles al dia»

  

No obstant això, el Ministeri explica en un comunicat que l’absència d’altres vies transversals alternatives en l’àrea metropolitana nord «genera una no desitjable mescla de trànsits de llarg recorregut amb uns altres de caràcter eminentment metropolità de molt diferent comportament».

  

Aquesta situació, unida a la intensitat del trànsit, «al voltant dels 100.000 vehicles al dia», i a l’elevada proporció de vehicles pesats, entre el 20 i el 25%, porta a la via a «veure minvada la seua funcionalitat, seguretat i qualitat de servei», al que se suma «l’escassa distància entre enllaços consecutius».

   

Aquestes circumstàncies són «especialment significatives en el tram comprés entre l’enllaç amb la CV-32, carretera de la Gombalda, i l’enllaç amb l’autovia A-3». Al llarg del traçat també hi ha àrees «especialment sensibles que, a causa de les altes intensitats de trànsit i la proximitat de nuclis urbans consolidats, patixen un impacte mediambiental que cal reduir aplicant les mesures correctores que resulten necessàries, especialment per a disminuir els impactes visual i acústic de la carretera».

 

Construcció de calçades laterals adossades al traçat actual

  

Per tot això, el departament que dirigix el ministre valencià José Luis Ábalos redacta els projectes de construcció que contemplen les actuacions necessàries per a aconseguir una millora funcional i de la seguretat viària en el tram, mitjançant la construcció d’una sèrie de calçades laterals adossades al traçat actual.

  

Aquestes calçades connectaran entre sí els enllaços i permetran separar el trànsit d’agitació del trànsit de llarg i mitjà recorregut. També s’inclouran mesures per a millorar i minimitzar tant l’impacte mediambiental actual com els que es puguen generar com a conseqüència de l’actuació.

   

En concret, l’actuació s’ha dividit en els següents subtrams: enllaç amb la CV-32 i enllaç amb la CV-35, amb un pressupost de 101,82 milions d’euros; enllaç amb la CV-35 i enllaç amb la CV-370, per 142,42 milions, i enllaç amb la CV-370 i enllaç amb l’A-3, quantificat en 44,31 milions.

  

Abans de l’aprovació de l’actuació s’ha emés la declaració d’impacte ambiental favorable, de manera que les prescripcions contemplades seran incloses en els projectes constructius en redacció. Les mesures ambientals estaran destinades a la protecció contra l’impacte acústic i lumínic, de la hidrologia i qualitat de les aigües, de la vegetació, paisatge, fauna, espais protegits i el patrimoni cultural, així com al manteniment de la permeabilitat territorial i continuïtat dels serveis.

 

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.