23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Foment aprova l’ampliació del bypass de València que costarà 288,5 milions

Imatge d'arxiu d'un tram del bypass de València

Imatge d’arxiu d’un tram del bypass de València | Cedida

 

El Ministeri de Foment ha aprovat definitivament l’expedient d’informació pública i els projectes de traçat que desenvolupen les actuacions corresponents a la millora funcional i de la seguretat viària amb integració ambiental de l’autovia A-7, en el tram de l’enllaç de la CV-32 (carretera de la Gombalda) amb l’A-3, a la província de València. El pressupost estimat de les obres ascendix a 288,55 milions d’euros.

   

En 2002, Foment va posar en servei les obres corresponents a l’augment de capacitat de l’Autovia del Mediterrani en el nord de la circumval·lació de València, tram que suporta el major volum de trànsit, mitjançant la construcció d’un tercer carril per cada calçada. Posteriorment, al llarg de 2011 va procedir a posar també en servei l’augment de capacitat en el tram sud.

«Al voltant dels 100.000 vehicles al dia»

  

No obstant això, el Ministeri explica en un comunicat que l’absència d’altres vies transversals alternatives en l’àrea metropolitana nord «genera una no desitjable mescla de trànsits de llarg recorregut amb uns altres de caràcter eminentment metropolità de molt diferent comportament».

  

Aquesta situació, unida a la intensitat del trànsit, «al voltant dels 100.000 vehicles al dia», i a l’elevada proporció de vehicles pesats, entre el 20 i el 25%, porta a la via a «veure minvada la seua funcionalitat, seguretat i qualitat de servei», al que se suma «l’escassa distància entre enllaços consecutius».

   

Aquestes circumstàncies són «especialment significatives en el tram comprés entre l’enllaç amb la CV-32, carretera de la Gombalda, i l’enllaç amb l’autovia A-3». Al llarg del traçat també hi ha àrees «especialment sensibles que, a causa de les altes intensitats de trànsit i la proximitat de nuclis urbans consolidats, patixen un impacte mediambiental que cal reduir aplicant les mesures correctores que resulten necessàries, especialment per a disminuir els impactes visual i acústic de la carretera».

 

Construcció de calçades laterals adossades al traçat actual

  

Per tot això, el departament que dirigix el ministre valencià José Luis Ábalos redacta els projectes de construcció que contemplen les actuacions necessàries per a aconseguir una millora funcional i de la seguretat viària en el tram, mitjançant la construcció d’una sèrie de calçades laterals adossades al traçat actual.

  

Aquestes calçades connectaran entre sí els enllaços i permetran separar el trànsit d’agitació del trànsit de llarg i mitjà recorregut. També s’inclouran mesures per a millorar i minimitzar tant l’impacte mediambiental actual com els que es puguen generar com a conseqüència de l’actuació.

   

En concret, l’actuació s’ha dividit en els següents subtrams: enllaç amb la CV-32 i enllaç amb la CV-35, amb un pressupost de 101,82 milions d’euros; enllaç amb la CV-35 i enllaç amb la CV-370, per 142,42 milions, i enllaç amb la CV-370 i enllaç amb l’A-3, quantificat en 44,31 milions.

  

Abans de l’aprovació de l’actuació s’ha emés la declaració d’impacte ambiental favorable, de manera que les prescripcions contemplades seran incloses en els projectes constructius en redacció. Les mesures ambientals estaran destinades a la protecció contra l’impacte acústic i lumínic, de la hidrologia i qualitat de les aigües, de la vegetació, paisatge, fauna, espais protegits i el patrimoni cultural, així com al manteniment de la permeabilitat territorial i continuïtat dels serveis.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.

L’oposició exigix enviar a Anticorrupció als dos adjudicataris que han renunciat a VPP a la Platja de Sant Joan

Els grups d'esquerra han urgit a Luis Barcala a enviar a Anticorrupció la identitat i l'expedient de dos adjudicataris que han renunciat. Reclamen aclarir com van accedir a les VPP dels Naus i els motius de la renúncia, i exigixen responsabilitats polítiques.

Luiz Castro no espera sanció al Llevant pel botellazo a Cömert

El tècnic del Llevant va assegurar que no preveu castic al club després del botellazo a Eray Cömert al final del derbi i va atribuir el caos a un gest previ del rival.