La Guàrdia Civil deté a 18 persones per desvalisar màquines recreatives a Múrcia i Alacant

L'operació 'Coin' va concloure amb 28.000 euros en robatoris i 18.000 en danys

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Archena a dèsset homes i una dona, veïns de Múrcia, Archena, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Molina, Abarán, Alacant i Torrevella, especialitzats en robatoris en màquines recreatives i de canvi de moneda que haurien comés a la zona de Múrcia i la província d'Alacant.

 

Als detinguts, amb edats compreses entre els 20 i els 30 anys, se'ls acusa d'un delicte continuat de robatori amb força i pertinença a organització criminal i fins al moment se'ls atribueixen 32 robatoris en establiments d'hostaleria d'Archena, Ojós, Molina de Segura, Alguazas i a la província d'Alacant. L'operació 'Coin' va concloure descobrint robatoris per 28.000 euros als quals se sumen 18.000 euros en danys.

 

Com explica el 'Diario Información', la investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va rebre la denúncia del responsable d'un establiment del municipi murcià de Cieza sobre la sostracció de 650 euros del caixetí d'una màquina de canvi de moneda. La Guàrdia Civil va demanar testimonis i imatges de les càmeres de vídeo de vigilància de l'establiment, on es va poder apreciar la presència de tres homes, un dels quals va mantindre entretinguda a l'empleada, un altre va seleccionar i va abordar la màquina de canvi i el tercer va recolzar l'operació mantenint qualsevol client que accedia al local allunyat de la zona de «treball».

 

 

En este primer fet, la persona que va manipular la màquina de canvi va utilitzar un dispositiu electrònic amb què va fracturar la pantalla led que es troba protegida per un panell de metacrilat. La forma de treballar, coordinada i dinàmica del grup de jóvens, va fer sospitar a la Benemèrita que no es tractava d'un fet aïllat, per la qual cosa va ampliar la investigació en altres establiments en què es van cometre robatoris semblants. Els sospitosos van ser seguits pels investigadors, la qual cosa va portar a identificar altres persones relacionades amb la trama.

 

Recentment es va procedir a la fase d'explotació de l'operació amb l'entrada i registre en el domicili del principal sospitós, situat en el municipi murcià d'Archena. En l'esmentada vivenda va ser detingut el principal sospitós i supòsit líder del grup i confiscat material informàtic i utensilis empleats en la manipulació de les màquines. En altres punts d'Archena van detindre a la resta d'implicats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.