7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La Guàrdia Civil deté a 18 persones per desvalisar màquines recreatives a Múrcia i Alacant

L'operació 'Coin' va concloure amb 28.000 euros en robatoris i 18.000 en danys

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Archena a dèsset homes i una dona, veïns de Múrcia, Archena, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Molina, Abarán, Alacant i Torrevella, especialitzats en robatoris en màquines recreatives i de canvi de moneda que haurien comés a la zona de Múrcia i la província d'Alacant.

 

Als detinguts, amb edats compreses entre els 20 i els 30 anys, se'ls acusa d'un delicte continuat de robatori amb força i pertinença a organització criminal i fins al moment se'ls atribueixen 32 robatoris en establiments d'hostaleria d'Archena, Ojós, Molina de Segura, Alguazas i a la província d'Alacant. L'operació 'Coin' va concloure descobrint robatoris per 28.000 euros als quals se sumen 18.000 euros en danys.

 

Com explica el 'Diario Información', la investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va rebre la denúncia del responsable d'un establiment del municipi murcià de Cieza sobre la sostracció de 650 euros del caixetí d'una màquina de canvi de moneda. La Guàrdia Civil va demanar testimonis i imatges de les càmeres de vídeo de vigilància de l'establiment, on es va poder apreciar la presència de tres homes, un dels quals va mantindre entretinguda a l'empleada, un altre va seleccionar i va abordar la màquina de canvi i el tercer va recolzar l'operació mantenint qualsevol client que accedia al local allunyat de la zona de «treball».

 

 

En este primer fet, la persona que va manipular la màquina de canvi va utilitzar un dispositiu electrònic amb què va fracturar la pantalla led que es troba protegida per un panell de metacrilat. La forma de treballar, coordinada i dinàmica del grup de jóvens, va fer sospitar a la Benemèrita que no es tractava d'un fet aïllat, per la qual cosa va ampliar la investigació en altres establiments en què es van cometre robatoris semblants. Els sospitosos van ser seguits pels investigadors, la qual cosa va portar a identificar altres persones relacionades amb la trama.

 

Recentment es va procedir a la fase d'explotació de l'operació amb l'entrada i registre en el domicili del principal sospitós, situat en el municipi murcià d'Archena. En l'esmentada vivenda va ser detingut el principal sospitós i supòsit líder del grup i confiscat material informàtic i utensilis empleats en la manipulació de les màquines. En altres punts d'Archena van detindre a la resta d'implicats.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.