11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Guàrdia Civil deté a 18 persones per desvalisar màquines recreatives a Múrcia i Alacant

L'operació 'Coin' va concloure amb 28.000 euros en robatoris i 18.000 en danys

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Archena a dèsset homes i una dona, veïns de Múrcia, Archena, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Molina, Abarán, Alacant i Torrevella, especialitzats en robatoris en màquines recreatives i de canvi de moneda que haurien comés a la zona de Múrcia i la província d'Alacant.

 

Als detinguts, amb edats compreses entre els 20 i els 30 anys, se'ls acusa d'un delicte continuat de robatori amb força i pertinença a organització criminal i fins al moment se'ls atribueixen 32 robatoris en establiments d'hostaleria d'Archena, Ojós, Molina de Segura, Alguazas i a la província d'Alacant. L'operació 'Coin' va concloure descobrint robatoris per 28.000 euros als quals se sumen 18.000 euros en danys.

 

Com explica el 'Diario Información', la investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va rebre la denúncia del responsable d'un establiment del municipi murcià de Cieza sobre la sostracció de 650 euros del caixetí d'una màquina de canvi de moneda. La Guàrdia Civil va demanar testimonis i imatges de les càmeres de vídeo de vigilància de l'establiment, on es va poder apreciar la presència de tres homes, un dels quals va mantindre entretinguda a l'empleada, un altre va seleccionar i va abordar la màquina de canvi i el tercer va recolzar l'operació mantenint qualsevol client que accedia al local allunyat de la zona de «treball».

 

 

En este primer fet, la persona que va manipular la màquina de canvi va utilitzar un dispositiu electrònic amb què va fracturar la pantalla led que es troba protegida per un panell de metacrilat. La forma de treballar, coordinada i dinàmica del grup de jóvens, va fer sospitar a la Benemèrita que no es tractava d'un fet aïllat, per la qual cosa va ampliar la investigació en altres establiments en què es van cometre robatoris semblants. Els sospitosos van ser seguits pels investigadors, la qual cosa va portar a identificar altres persones relacionades amb la trama.

 

Recentment es va procedir a la fase d'explotació de l'operació amb l'entrada i registre en el domicili del principal sospitós, situat en el municipi murcià d'Archena. En l'esmentada vivenda va ser detingut el principal sospitós i supòsit líder del grup i confiscat material informàtic i utensilis empleats en la manipulació de les màquines. En altres punts d'Archena van detindre a la resta d'implicats.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.