La Guàrdia Civil deté a 18 persones per desvalisar màquines recreatives a Múrcia i Alacant

L'operació 'Coin' va concloure amb 28.000 euros en robatoris i 18.000 en danys

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Archena a dèsset homes i una dona, veïns de Múrcia, Archena, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Molina, Abarán, Alacant i Torrevella, especialitzats en robatoris en màquines recreatives i de canvi de moneda que haurien comés a la zona de Múrcia i la província d'Alacant.

 

Als detinguts, amb edats compreses entre els 20 i els 30 anys, se'ls acusa d'un delicte continuat de robatori amb força i pertinença a organització criminal i fins al moment se'ls atribueixen 32 robatoris en establiments d'hostaleria d'Archena, Ojós, Molina de Segura, Alguazas i a la província d'Alacant. L'operació 'Coin' va concloure descobrint robatoris per 28.000 euros als quals se sumen 18.000 euros en danys.

 

Com explica el 'Diario Información', la investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va rebre la denúncia del responsable d'un establiment del municipi murcià de Cieza sobre la sostracció de 650 euros del caixetí d'una màquina de canvi de moneda. La Guàrdia Civil va demanar testimonis i imatges de les càmeres de vídeo de vigilància de l'establiment, on es va poder apreciar la presència de tres homes, un dels quals va mantindre entretinguda a l'empleada, un altre va seleccionar i va abordar la màquina de canvi i el tercer va recolzar l'operació mantenint qualsevol client que accedia al local allunyat de la zona de «treball».

 

 

En este primer fet, la persona que va manipular la màquina de canvi va utilitzar un dispositiu electrònic amb què va fracturar la pantalla led que es troba protegida per un panell de metacrilat. La forma de treballar, coordinada i dinàmica del grup de jóvens, va fer sospitar a la Benemèrita que no es tractava d'un fet aïllat, per la qual cosa va ampliar la investigació en altres establiments en què es van cometre robatoris semblants. Els sospitosos van ser seguits pels investigadors, la qual cosa va portar a identificar altres persones relacionades amb la trama.

 

Recentment es va procedir a la fase d'explotació de l'operació amb l'entrada i registre en el domicili del principal sospitós, situat en el municipi murcià d'Archena. En l'esmentada vivenda va ser detingut el principal sospitós i supòsit líder del grup i confiscat material informàtic i utensilis empleats en la manipulació de les màquines. En altres punts d'Archena van detindre a la resta d'implicats.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.