La Guàrdia Civil deté a 18 persones per desvalisar màquines recreatives a Múrcia i Alacant

L'operació 'Coin' va concloure amb 28.000 euros en robatoris i 18.000 en danys

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a Archena a dèsset homes i una dona, veïns de Múrcia, Archena, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Molina, Abarán, Alacant i Torrevella, especialitzats en robatoris en màquines recreatives i de canvi de moneda que haurien comés a la zona de Múrcia i la província d'Alacant.

 

Als detinguts, amb edats compreses entre els 20 i els 30 anys, se'ls acusa d'un delicte continuat de robatori amb força i pertinença a organització criminal i fins al moment se'ls atribueixen 32 robatoris en establiments d'hostaleria d'Archena, Ojós, Molina de Segura, Alguazas i a la província d'Alacant. L'operació 'Coin' va concloure descobrint robatoris per 28.000 euros als quals se sumen 18.000 euros en danys.

 

Com explica el 'Diario Información', la investigació es va iniciar quan la Guàrdia Civil va rebre la denúncia del responsable d'un establiment del municipi murcià de Cieza sobre la sostracció de 650 euros del caixetí d'una màquina de canvi de moneda. La Guàrdia Civil va demanar testimonis i imatges de les càmeres de vídeo de vigilància de l'establiment, on es va poder apreciar la presència de tres homes, un dels quals va mantindre entretinguda a l'empleada, un altre va seleccionar i va abordar la màquina de canvi i el tercer va recolzar l'operació mantenint qualsevol client que accedia al local allunyat de la zona de «treball».

 

 

En este primer fet, la persona que va manipular la màquina de canvi va utilitzar un dispositiu electrònic amb què va fracturar la pantalla led que es troba protegida per un panell de metacrilat. La forma de treballar, coordinada i dinàmica del grup de jóvens, va fer sospitar a la Benemèrita que no es tractava d'un fet aïllat, per la qual cosa va ampliar la investigació en altres establiments en què es van cometre robatoris semblants. Els sospitosos van ser seguits pels investigadors, la qual cosa va portar a identificar altres persones relacionades amb la trama.

 

Recentment es va procedir a la fase d'explotació de l'operació amb l'entrada i registre en el domicili del principal sospitós, situat en el municipi murcià d'Archena. En l'esmentada vivenda va ser detingut el principal sospitós i supòsit líder del grup i confiscat material informàtic i utensilis empleats en la manipulació de les màquines. En altres punts d'Archena van detindre a la resta d'implicats.

Últimes notícies

Evacuada la segona planta de l’Hospital de Torrevieja per un incendi sense ferits

Un incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha obligat a desallotjar la zona. El foc continua actiu i no s'han registrat ferits.

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.