La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal que tenia un negoci d’habitatges usurpats

La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal | Guàrdia Civil Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a 10 homes d’edats compreses entre els 17 i els 57 anys, i a una dona de 56, com a presumptes autors dels delictes d’usurpació d’habitatge, defraudació de fluid elèctric, contra la salut pública i pertinença a organització criminal.

Presó comunicada i sense fiança

Dels 11 detinguts, 9 han ingressat a la presó comunicada i sense fiança, 1 ha quedat en llibertat amb càrrecs i l’últim, menor d’edat, ha quedat en custòdia dels seus familiars.

Agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Torrevieja han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament a la usurpació d’habitatges, al robatori amb força i al tràfic i cultiu de drogues.

Modus operandi

El seu modus operandi consistia en el fet que el líder, un home de 25 anys, triava els habitatges a usurpar i una vegada ocupades les destinava bé a la venda per un preu ínfim (se sospita entre 500 i 1000 euros, encara que no s’ha pogut confirmar), o bé les reconvertia en un punt de venda de drogues.

Objectiu clar

Si les anava a vendre, abans de fer-ho, treia els objectes de valor i els emmagatzemava a casa dels seus pares a l’espera d’obtenir beneficis amb la seua venda posterior. Per a condicionar-les i deixar-les aptes per a viure sense necessitat de pagar llum o aigua, una persona de la seua confiança manipulava les instal·lacions elèctriques i les d’aigua i les enganxava il·legalment.

Si triava l’opció d’establir un punt de venda de substàncies estupefaents (marihuana i haixix principalment, encara que també cocaïna), primer s’assegurava l’autoproveïment, creant la seua pròpia plantació de marihuana, i després manava als seus subordinats a treballar, sota un estricte horari, amb jornades de prop de 24 hores. Entre estos homes hi havia un menor d’edat, fill al seu torn d’un altre venedor.

Important dada a significar és que diversos punts de venda se situaven en els voltants d’un col·legi d’educació infantil i primària, on realitzaven amb regularitat les transaccions de les substàncies.

Les recerques van finalitzar amb l’entrada i registre de 6 domicilis, de manera simultània, en els quals es van aprehendre 120 grams d’haixix, 130 grams de marihuana, diverses postures d’haixix, diverses dosis de cocaïna, 188 tests preparats per al cultiu, uns 1500 euros en efectiu, 10 rellotges procedents de possibles robatoris en habitatge, 1 caixa de telèfon mòbil el qual figura com sostret i altres efectes necessaris per al cultiu de la marihuana. En un dels punts de venda es va trobar un matxet de grans dimensions, emprat possiblement per a defensar-se de qualsevol altercat que pogués sorgir amb els compradors.

Total de detinguts

El total de detinguts van ser 11, 10 homes i 1 dona, com a presumptes autors dels delictes d’usurpació d’habitatge, defraudació de fluid elèctric, contra la salut pública i pertinença a organització criminal.

El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja ha decretat la presó provisional comunicada i sense fiança de 9 dels 10 detinguts, mentre que la Fiscalia de Menors d’Alacant va decretar la posada en llibertat del menor d’edat en llibertat, sota custòdia de la seua mare.

La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal | Guàrdia Civil

Les recerques continuen obertes i no es descarten noves detencions.

En l’explotació de l’operació, els agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Torrevieja han comptat amb el suport d’agents de l’Àrea de Prevenció de la delinqüència del mateix Lloc, de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja, així com del Servei Cinológico de la Comandància d’Alacant (ca detector de substàncies estupefaents).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.