La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal que tenia un negoci d’habitatges usurpats

La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal | Guàrdia Civil Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a 10 homes d’edats compreses entre els 17 i els 57 anys, i a una dona de 56, com a presumptes autors dels delictes d’usurpació d’habitatge, defraudació de fluid elèctric, contra la salut pública i pertinença a organització criminal.

Presó comunicada i sense fiança

Dels 11 detinguts, 9 han ingressat a la presó comunicada i sense fiança, 1 ha quedat en llibertat amb càrrecs i l’últim, menor d’edat, ha quedat en custòdia dels seus familiars.

Agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Torrevieja han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament a la usurpació d’habitatges, al robatori amb força i al tràfic i cultiu de drogues.

Modus operandi

El seu modus operandi consistia en el fet que el líder, un home de 25 anys, triava els habitatges a usurpar i una vegada ocupades les destinava bé a la venda per un preu ínfim (se sospita entre 500 i 1000 euros, encara que no s’ha pogut confirmar), o bé les reconvertia en un punt de venda de drogues.

Objectiu clar

Si les anava a vendre, abans de fer-ho, treia els objectes de valor i els emmagatzemava a casa dels seus pares a l’espera d’obtenir beneficis amb la seua venda posterior. Per a condicionar-les i deixar-les aptes per a viure sense necessitat de pagar llum o aigua, una persona de la seua confiança manipulava les instal·lacions elèctriques i les d’aigua i les enganxava il·legalment.

Si triava l’opció d’establir un punt de venda de substàncies estupefaents (marihuana i haixix principalment, encara que també cocaïna), primer s’assegurava l’autoproveïment, creant la seua pròpia plantació de marihuana, i després manava als seus subordinats a treballar, sota un estricte horari, amb jornades de prop de 24 hores. Entre estos homes hi havia un menor d’edat, fill al seu torn d’un altre venedor.

Important dada a significar és que diversos punts de venda se situaven en els voltants d’un col·legi d’educació infantil i primària, on realitzaven amb regularitat les transaccions de les substàncies.

Les recerques van finalitzar amb l’entrada i registre de 6 domicilis, de manera simultània, en els quals es van aprehendre 120 grams d’haixix, 130 grams de marihuana, diverses postures d’haixix, diverses dosis de cocaïna, 188 tests preparats per al cultiu, uns 1500 euros en efectiu, 10 rellotges procedents de possibles robatoris en habitatge, 1 caixa de telèfon mòbil el qual figura com sostret i altres efectes necessaris per al cultiu de la marihuana. En un dels punts de venda es va trobar un matxet de grans dimensions, emprat possiblement per a defensar-se de qualsevol altercat que pogués sorgir amb els compradors.

Total de detinguts

El total de detinguts van ser 11, 10 homes i 1 dona, com a presumptes autors dels delictes d’usurpació d’habitatge, defraudació de fluid elèctric, contra la salut pública i pertinença a organització criminal.

El Jutjat d’Instrucció núm. 2 dels de Torrevieja ha decretat la presó provisional comunicada i sense fiança de 9 dels 10 detinguts, mentre que la Fiscalia de Menors d’Alacant va decretar la posada en llibertat del menor d’edat en llibertat, sota custòdia de la seua mare.

La Guàrdia Civil deté a Torrevieja a un grup criminal | Guàrdia Civil

Les recerques continuen obertes i no es descarten noves detencions.

En l’explotació de l’operació, els agents de l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Torrevieja han comptat amb el suport d’agents de l’Àrea de Prevenció de la delinqüència del mateix Lloc, de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) de Torrevieja, així com del Servei Cinológico de la Comandància d’Alacant (ca detector de substàncies estupefaents).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.

El València Basket busca recuperar sensacions davant Jairis abans del play off

El València Basket visita a Hozono Global Jairis en l'última jornada de la Lliga Femenina Endesa amb el tercer lloc assegurat però amb la urgència de millorar el seu joc i arribar en la millor forma possible al play off pel títol.

La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d'Alacant retarda al 13 de maig la compareixença de Carlos Baño en la comissió que investiga els bons consum de 2022 i 2023, després d'atendre una petició interna de canvi de data.