18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Igualtat crearà 2.502 noves places per a persones majors en residències en 2021

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha afirmat que el pressupost del seu departament per a 2021 garanteix la creació de 2.502 places més en centres residencials de persones majors en la Comunitat en el marc de l’aplicació i desenvolupament de la Llei de serveis socials inclusius.

Oltra ha explicat que des de la conselleria ja s’està treballant en la creació de noves places i recursos per a millorar l’atenció dels serveis socials, especialment en l’àmbit de les persones majors “tenint en compte que és un dels més afectats per la pandèmia i que requereix una atenció especial per part de tots”.

Així, ha explicat que, d’una banda, s’està treballant per a traure a licitació un nou contracte de posada a la disposició de places públiques que milloren “el finançament i les prestacions de les actuals” i que, a més, incorpore “1.525 noves places” a la xarxa residencial del sistema públic valencià de serveis socials.

D’altra banda, també està prevista la incorporació d’altres 977 places a través de les ampliacions del concert social i del contracte programa, que en este últim cas permetrà comptar amb 85 noves places en la residència de Vinaròs.

Oltra ha precisat que en el cas del concert amb entitats del tercer sector, una fórmula posada en marxa pel Consell i que dota de major estabilitat la gestió d’estos centres, es posaran en marxa 892 noves places a partir del mes de juliol, de les quals 333 seran a la província d’Alacant, 123 en la de Castelló, i 436 en la de València.

“Estem parlant de 2.502 noves places que suposa un avanç important en el compromís del Consell de seguir incrementat els recursos residencials disponibles per a la ciutadania”, en l’àmbit de l’aplicació i el desenvolupament de la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, ha afirmat.

Altres actuacions en centres residencials

La vicepresidenta ha precisat que al costat de la concertació de noves places els pressupostos d’enguany també contemplen una partida de 80 milions d’euros per a l’adaptació, funcionament, manteniment i construcció de dotacions per a persones majors en situació de dependència.

Així mateix, ha recordat que els pressupostos per a este exercici contemplen una partida econòmica de 21 milions d’euros per a noves infraestructures, dels quals 4,5 milions es destinaran a centres nous de la Generalitat i 17 a centres públics de titularitat municipal.

Oltra ha insistit en la col·laboració, “des de fa anys”, amb les diputacions i ajuntaments “per a la construcció de recursos residencials i de dia en tot el territori de la Comunitat”, amb la cessió del solar per part dels ajuntaments, la construcció a càrrec de les diputacions i l’equipament, posada en marxa i gestió del personal per part de la conselleria.

Pla d’infraestructures

La vicepresidenta ha defensat esta manera de treballar entre institucions “per a millorar la vida de les persones i dotar d’infraestructures i recursos a totes les persones de la Comunitat visquen on visquen”, de manera que ha assegurat 500 noves places més en centres de nova construcció.

Així mateix, ha indicat que la posada en marxa d’estos nous recursos s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures que compta amb una dotació prevista de 544 milions d’euros, 279 dels quals es destinaran a la construcció de noves infraestructures per a persones majors en situació de dependència, en un termini d’execució entre 2021 i 2025.

Respecte a les persones treballadores en l’àmbit dels centres de persones majors, la vicepresidenta ha indicat també que es destinaran 4 milions d’euros per a millorar les seues condicions laborals i les ràtios d’estos recursos.

Últimes notícies

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.

Guido Rodríguez: hauria firmat més de sis mesos, però hi ha temps per a tot

El migcampista argentí, presentat com a nou jugador del València, va explicar que l'acord per sis mesos va respondre a la falta de temps en el mercat i va deixar oberta la seua continuïtat. Va assegurar ambició per a ajudar a mirar cap amunt en la classificació.

Compromís denuncia abandó i degradació del Jardí del Túria de València

Compromís ha denunciat la deterioració del Jardí del Túria i acusa el govern municipal d'ajornar el manteniment a 2027 i de privatitzar-lo amb un contracte de 35 milions.

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.