Igualtat crearà 2.502 noves places per a persones majors en residències en 2021

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha afirmat que el pressupost del seu departament per a 2021 garanteix la creació de 2.502 places més en centres residencials de persones majors en la Comunitat en el marc de l’aplicació i desenvolupament de la Llei de serveis socials inclusius.

Oltra ha explicat que des de la conselleria ja s’està treballant en la creació de noves places i recursos per a millorar l’atenció dels serveis socials, especialment en l’àmbit de les persones majors “tenint en compte que és un dels més afectats per la pandèmia i que requereix una atenció especial per part de tots”.

Així, ha explicat que, d’una banda, s’està treballant per a traure a licitació un nou contracte de posada a la disposició de places públiques que milloren “el finançament i les prestacions de les actuals” i que, a més, incorpore “1.525 noves places” a la xarxa residencial del sistema públic valencià de serveis socials.

D’altra banda, també està prevista la incorporació d’altres 977 places a través de les ampliacions del concert social i del contracte programa, que en este últim cas permetrà comptar amb 85 noves places en la residència de Vinaròs.

Oltra ha precisat que en el cas del concert amb entitats del tercer sector, una fórmula posada en marxa pel Consell i que dota de major estabilitat la gestió d’estos centres, es posaran en marxa 892 noves places a partir del mes de juliol, de les quals 333 seran a la província d’Alacant, 123 en la de Castelló, i 436 en la de València.

“Estem parlant de 2.502 noves places que suposa un avanç important en el compromís del Consell de seguir incrementat els recursos residencials disponibles per a la ciutadania”, en l’àmbit de l’aplicació i el desenvolupament de la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, ha afirmat.

Altres actuacions en centres residencials

La vicepresidenta ha precisat que al costat de la concertació de noves places els pressupostos d’enguany també contemplen una partida de 80 milions d’euros per a l’adaptació, funcionament, manteniment i construcció de dotacions per a persones majors en situació de dependència.

Així mateix, ha recordat que els pressupostos per a este exercici contemplen una partida econòmica de 21 milions d’euros per a noves infraestructures, dels quals 4,5 milions es destinaran a centres nous de la Generalitat i 17 a centres públics de titularitat municipal.

Oltra ha insistit en la col·laboració, “des de fa anys”, amb les diputacions i ajuntaments “per a la construcció de recursos residencials i de dia en tot el territori de la Comunitat”, amb la cessió del solar per part dels ajuntaments, la construcció a càrrec de les diputacions i l’equipament, posada en marxa i gestió del personal per part de la conselleria.

Pla d’infraestructures

La vicepresidenta ha defensat esta manera de treballar entre institucions “per a millorar la vida de les persones i dotar d’infraestructures i recursos a totes les persones de la Comunitat visquen on visquen”, de manera que ha assegurat 500 noves places més en centres de nova construcció.

Així mateix, ha indicat que la posada en marxa d’estos nous recursos s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures que compta amb una dotació prevista de 544 milions d’euros, 279 dels quals es destinaran a la construcció de noves infraestructures per a persones majors en situació de dependència, en un termini d’execució entre 2021 i 2025.

Respecte a les persones treballadores en l’àmbit dels centres de persones majors, la vicepresidenta ha indicat també que es destinaran 4 milions d’euros per a millorar les seues condicions laborals i les ràtios d’estos recursos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut pel robatori de 112 bucs valorats en 10.000 euros a València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per sostraure 112 bucs en diversos municipis de València, valorades en uns 10.000 euros. Es van recuperar 67 després de trobar una explotació clandestina a Picassent

Potries aspira a Capital Europea de la Cultura 2031 amb un model rural i participatiu

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 i la defendrà l'11 de març davant el Ministeri. Amb fort suport institucional, situa la cultura en el centre del seu desenrotllament.

Mor un motorista atropellat per diversos vehicles en l’A-70 d’Alacant

Un home de 35 anys ha mort en l'A-70 d'Alacant després de caure de la moto i ser atropellat per diversos vehicles entre els km 19 i 20. Els sanitaris només han pogut confirmar el decés.

María José San Román obri La Barra del Gurmet a l’Esplanada amb concepte de barra

La xef inaugura La Barra del Gurmet a l'Esplanada d'Espanya amb un format de barra, disseny inspirat en el mosaic del passeig i servicis de desdejuni, cocteleria, menjars i sopars.

Ruixats localment forts i tempesta en el litoral de Castelló i puja la cota de neu a 1.600 m

Cel nuvolós este diumenge amb precipitacions irregulars i tempestes de matinada en el litoral de Castelló. La cota de neu ascendix de 1.200-1.400 m a 1.600 m.

Detinguts huit membres d’una xarxa que robava i extorquia a empresaris asiàtics i planejava un segrest a València

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat una xarxa assentada a Madrid que atacava a empresaris d'Àsia oriental. Se'ls atribuïx un robatori amb violència a Cantàbria i la planificació d'un segrest a València.

Morant ha defés que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i la ciència ho avala

Diana Morant ha sostingut que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i que la ciència ho recolza. En el 8M ha demanat mantindre la mobilització per la igualtat i combatre el negacionismo, recordant tres assassinats a la província de Castelló.

Pérez Llorca advoca per la igualtat més enllà de pancartes en la Romeria dels Canyes

El president ha cridat a treballar per la igualtat més enllà d'eslògans en la Romeria dels Canyes i ha reivindicat la cooperació entre institucions.