Igualtat crearà 2.502 noves places per a persones majors en residències en 2021

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha afirmat que el pressupost del seu departament per a 2021 garanteix la creació de 2.502 places més en centres residencials de persones majors en la Comunitat en el marc de l’aplicació i desenvolupament de la Llei de serveis socials inclusius.

Oltra ha explicat que des de la conselleria ja s’està treballant en la creació de noves places i recursos per a millorar l’atenció dels serveis socials, especialment en l’àmbit de les persones majors «tenint en compte que és un dels més afectats per la pandèmia i que requereix una atenció especial per part de tots».

Així, ha explicat que, d’una banda, s’està treballant per a traure a licitació un nou contracte de posada a la disposició de places públiques que milloren «el finançament i les prestacions de les actuals» i que, a més, incorpore «1.525 noves places» a la xarxa residencial del sistema públic valencià de serveis socials.

D’altra banda, també està prevista la incorporació d’altres 977 places a través de les ampliacions del concert social i del contracte programa, que en este últim cas permetrà comptar amb 85 noves places en la residència de Vinaròs.

Oltra ha precisat que en el cas del concert amb entitats del tercer sector, una fórmula posada en marxa pel Consell i que dota de major estabilitat la gestió d’estos centres, es posaran en marxa 892 noves places a partir del mes de juliol, de les quals 333 seran a la província d’Alacant, 123 en la de Castelló, i 436 en la de València.

«Estem parlant de 2.502 noves places que suposa un avanç important en el compromís del Consell de seguir incrementat els recursos residencials disponibles per a la ciutadania», en l’àmbit de l’aplicació i el desenvolupament de la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, ha afirmat.

Altres actuacions en centres residencials

La vicepresidenta ha precisat que al costat de la concertació de noves places els pressupostos d’enguany també contemplen una partida de 80 milions d’euros per a l’adaptació, funcionament, manteniment i construcció de dotacions per a persones majors en situació de dependència.

Així mateix, ha recordat que els pressupostos per a este exercici contemplen una partida econòmica de 21 milions d’euros per a noves infraestructures, dels quals 4,5 milions es destinaran a centres nous de la Generalitat i 17 a centres públics de titularitat municipal.

Oltra ha insistit en la col·laboració, «des de fa anys», amb les diputacions i ajuntaments «per a la construcció de recursos residencials i de dia en tot el territori de la Comunitat», amb la cessió del solar per part dels ajuntaments, la construcció a càrrec de les diputacions i l’equipament, posada en marxa i gestió del personal per part de la conselleria.

Pla d’infraestructures

La vicepresidenta ha defensat esta manera de treballar entre institucions «per a millorar la vida de les persones i dotar d’infraestructures i recursos a totes les persones de la Comunitat visquen on visquen», de manera que ha assegurat 500 noves places més en centres de nova construcció.

Així mateix, ha indicat que la posada en marxa d’estos nous recursos s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures que compta amb una dotació prevista de 544 milions d’euros, 279 dels quals es destinaran a la construcció de noves infraestructures per a persones majors en situació de dependència, en un termini d’execució entre 2021 i 2025.

Respecte a les persones treballadores en l’àmbit dels centres de persones majors, la vicepresidenta ha indicat també que es destinaran 4 milions d’euros per a millorar les seues condicions laborals i les ràtios d’estos recursos.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.