Igualtat crearà 2.502 noves places per a persones majors en residències en 2021

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha afirmat que el pressupost del seu departament per a 2021 garanteix la creació de 2.502 places més en centres residencials de persones majors en la Comunitat en el marc de l’aplicació i desenvolupament de la Llei de serveis socials inclusius.

Oltra ha explicat que des de la conselleria ja s’està treballant en la creació de noves places i recursos per a millorar l’atenció dels serveis socials, especialment en l’àmbit de les persones majors «tenint en compte que és un dels més afectats per la pandèmia i que requereix una atenció especial per part de tots».

Així, ha explicat que, d’una banda, s’està treballant per a traure a licitació un nou contracte de posada a la disposició de places públiques que milloren «el finançament i les prestacions de les actuals» i que, a més, incorpore «1.525 noves places» a la xarxa residencial del sistema públic valencià de serveis socials.

D’altra banda, també està prevista la incorporació d’altres 977 places a través de les ampliacions del concert social i del contracte programa, que en este últim cas permetrà comptar amb 85 noves places en la residència de Vinaròs.

Oltra ha precisat que en el cas del concert amb entitats del tercer sector, una fórmula posada en marxa pel Consell i que dota de major estabilitat la gestió d’estos centres, es posaran en marxa 892 noves places a partir del mes de juliol, de les quals 333 seran a la província d’Alacant, 123 en la de Castelló, i 436 en la de València.

«Estem parlant de 2.502 noves places que suposa un avanç important en el compromís del Consell de seguir incrementat els recursos residencials disponibles per a la ciutadania», en l’àmbit de l’aplicació i el desenvolupament de la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, ha afirmat.

Altres actuacions en centres residencials

La vicepresidenta ha precisat que al costat de la concertació de noves places els pressupostos d’enguany també contemplen una partida de 80 milions d’euros per a l’adaptació, funcionament, manteniment i construcció de dotacions per a persones majors en situació de dependència.

Així mateix, ha recordat que els pressupostos per a este exercici contemplen una partida econòmica de 21 milions d’euros per a noves infraestructures, dels quals 4,5 milions es destinaran a centres nous de la Generalitat i 17 a centres públics de titularitat municipal.

Oltra ha insistit en la col·laboració, «des de fa anys», amb les diputacions i ajuntaments «per a la construcció de recursos residencials i de dia en tot el territori de la Comunitat», amb la cessió del solar per part dels ajuntaments, la construcció a càrrec de les diputacions i l’equipament, posada en marxa i gestió del personal per part de la conselleria.

Pla d’infraestructures

La vicepresidenta ha defensat esta manera de treballar entre institucions «per a millorar la vida de les persones i dotar d’infraestructures i recursos a totes les persones de la Comunitat visquen on visquen», de manera que ha assegurat 500 noves places més en centres de nova construcció.

Així mateix, ha indicat que la posada en marxa d’estos nous recursos s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures que compta amb una dotació prevista de 544 milions d’euros, 279 dels quals es destinaran a la construcció de noves infraestructures per a persones majors en situació de dependència, en un termini d’execució entre 2021 i 2025.

Respecte a les persones treballadores en l’àmbit dels centres de persones majors, la vicepresidenta ha indicat també que es destinaran 4 milions d’euros per a millorar les seues condicions laborals i les ràtios d’estos recursos.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.