14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Igualtat crearà 2.502 noves places per a persones majors en residències en 2021

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha afirmat que el pressupost del seu departament per a 2021 garanteix la creació de 2.502 places més en centres residencials de persones majors en la Comunitat en el marc de l’aplicació i desenvolupament de la Llei de serveis socials inclusius.

Oltra ha explicat que des de la conselleria ja s’està treballant en la creació de noves places i recursos per a millorar l’atenció dels serveis socials, especialment en l’àmbit de les persones majors “tenint en compte que és un dels més afectats per la pandèmia i que requereix una atenció especial per part de tots”.

Així, ha explicat que, d’una banda, s’està treballant per a traure a licitació un nou contracte de posada a la disposició de places públiques que milloren “el finançament i les prestacions de les actuals” i que, a més, incorpore “1.525 noves places” a la xarxa residencial del sistema públic valencià de serveis socials.

D’altra banda, també està prevista la incorporació d’altres 977 places a través de les ampliacions del concert social i del contracte programa, que en este últim cas permetrà comptar amb 85 noves places en la residència de Vinaròs.

Oltra ha precisat que en el cas del concert amb entitats del tercer sector, una fórmula posada en marxa pel Consell i que dota de major estabilitat la gestió d’estos centres, es posaran en marxa 892 noves places a partir del mes de juliol, de les quals 333 seran a la província d’Alacant, 123 en la de Castelló, i 436 en la de València.

“Estem parlant de 2.502 noves places que suposa un avanç important en el compromís del Consell de seguir incrementat els recursos residencials disponibles per a la ciutadania”, en l’àmbit de l’aplicació i el desenvolupament de la Llei de Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, ha afirmat.

Altres actuacions en centres residencials

La vicepresidenta ha precisat que al costat de la concertació de noves places els pressupostos d’enguany també contemplen una partida de 80 milions d’euros per a l’adaptació, funcionament, manteniment i construcció de dotacions per a persones majors en situació de dependència.

Així mateix, ha recordat que els pressupostos per a este exercici contemplen una partida econòmica de 21 milions d’euros per a noves infraestructures, dels quals 4,5 milions es destinaran a centres nous de la Generalitat i 17 a centres públics de titularitat municipal.

Oltra ha insistit en la col·laboració, “des de fa anys”, amb les diputacions i ajuntaments “per a la construcció de recursos residencials i de dia en tot el territori de la Comunitat”, amb la cessió del solar per part dels ajuntaments, la construcció a càrrec de les diputacions i l’equipament, posada en marxa i gestió del personal per part de la conselleria.

Pla d’infraestructures

La vicepresidenta ha defensat esta manera de treballar entre institucions “per a millorar la vida de les persones i dotar d’infraestructures i recursos a totes les persones de la Comunitat visquen on visquen”, de manera que ha assegurat 500 noves places més en centres de nova construcció.

Així mateix, ha indicat que la posada en marxa d’estos nous recursos s’emmarquen en el Pla d’Infraestructures que compta amb una dotació prevista de 544 milions d’euros, 279 dels quals es destinaran a la construcció de noves infraestructures per a persones majors en situació de dependència, en un termini d’execució entre 2021 i 2025.

Respecte a les persones treballadores en l’àmbit dels centres de persones majors, la vicepresidenta ha indicat també que es destinaran 4 milions d’euros per a millorar les seues condicions laborals i les ràtios d’estos recursos.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.