Declarat un gran incendi forestal a Requena

 

Un incendi forestal està calcinant l’entorn del balneari de Fuentepodrida, al costat del riu Xúquer, en el terme municipal de Requena tal com ha informat el 112 a través del seu perfil de Twitter. El foc s’ha declarat a les 15.00 hores d’este divendres i fins al lloc s’han desplaçat 2 dotacions de Bombers, cinc mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals, així com dos autobombes.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Ara mateix treballen en l’extinció del foc dos dotacions de Bombers Forestals de la Generalitat, dos de Bombers de València, dos brigades dels bombers de la Diputació de València, els bombers voluntaris de Cofrentes, dos autobombes, un capatàs, una unitat de prevenció i cinc mitjans aeris de la Generalitat.

A més, des de Castilla-La Macha s’han mobilitzat dos unitats de bombers forestals més i efectius de la Guàrdia Civil i Bombers de Casas Ibáñez.

Un incendi forestal ocorre quan el foc es propaga sense control sobre el terreny forestal, i afecta la vegetació que no estava destinada a cremar-se. 

En un bosc hi ha diferents tipus de combustibles. Segons el tipus de combustible la reacció pot ser més violenta i espontània a temperatura ambient.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Qué fer davant un incendi?

Si et trobes en una casa a la muntanya i el foc s’hi acosta i impedix la teua fugida:

  • Si tens mànegues, deixa-les obertes i dirigides cap a la teulada.
  • Tanca les portes, finestres i persianes. Despenja les cortines.
  • Roman a la casa, és el lloc més segur, si et veus obligat a eixir-ne cobrix-te la major part de la pell per a protegir-te de la calor radiant. Posa’t roba de cotó i que cobrisca tota la superfície del cos. Mulla la roba amb aigua.
  • Desconnecta qualsevol subministrament de combustible (gas, gasoil,…)
  • Roman atent a les recomanacions de les autoritats, recorda que pot fallar la llum, disposa d’algun mitjà per a mantindre’t comunicat i rebre informació (ràdio, telèfon).

Si et trobes en un cotxe i et veus rodejat pel foc:

  • No conduïsques a cegues a través del fum dens, encén els fars i els intermitents.
  • Si et veus obligat a parar, busca un lloc per a detindre’t on el sòl estiga net de vegetació i para el motor.
  • Tanca les finestretes i els punts de ventilació i tira’t al terra del cotxe.
  • Si has d’eixir-ne, procura que la major part de la teua pell estiga coberta.

Si camines a peu per la muntanya i hi ha un incendi en les proximitats:

  • Intenta allunyar-te de l’incendi, tracta de passar a zona ja cremada pels laterals, aparta’t  de la zona per on avança el foc, busca vessant avall  la cua de l’incendi.
  • Si el foc et rodeja, tracta de romandre en terreny sense vegetació o ja cremat.
  • No córregues vessant amunt llevat que sàpies que hi ha un lloc segur.
  • No intentes creuar les flames, llevat que veges clarament el que hi ha darrere d’elles.
  • Si et veus rodejat  intenta protegir-te de la radiació, tira’t a terra darrere d’una gran roca, un tronc o una depressió, cobrix-te amb terra o arena; refugia’t en clots o rierols; evita depòsits elevats d’aigua que es calfaran per l’incendi.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.