Declarat un gran incendi forestal a Requena

 

Un incendi forestal està calcinant l’entorn del balneari de Fuentepodrida, al costat del riu Xúquer, en el terme municipal de Requena tal com ha informat el 112 a través del seu perfil de Twitter. El foc s’ha declarat a les 15.00 hores d’este divendres i fins al lloc s’han desplaçat 2 dotacions de Bombers, cinc mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals, així com dos autobombes.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Ara mateix treballen en l’extinció del foc dos dotacions de Bombers Forestals de la Generalitat, dos de Bombers de València, dos brigades dels bombers de la Diputació de València, els bombers voluntaris de Cofrentes, dos autobombes, un capatàs, una unitat de prevenció i cinc mitjans aeris de la Generalitat.

A més, des de Castilla-La Macha s’han mobilitzat dos unitats de bombers forestals més i efectius de la Guàrdia Civil i Bombers de Casas Ibáñez.

Un incendi forestal ocorre quan el foc es propaga sense control sobre el terreny forestal, i afecta la vegetació que no estava destinada a cremar-se. 

En un bosc hi ha diferents tipus de combustibles. Segons el tipus de combustible la reacció pot ser més violenta i espontània a temperatura ambient.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Qué fer davant un incendi?

Si et trobes en una casa a la muntanya i el foc s’hi acosta i impedix la teua fugida:

  • Si tens mànegues, deixa-les obertes i dirigides cap a la teulada.
  • Tanca les portes, finestres i persianes. Despenja les cortines.
  • Roman a la casa, és el lloc més segur, si et veus obligat a eixir-ne cobrix-te la major part de la pell per a protegir-te de la calor radiant. Posa’t roba de cotó i que cobrisca tota la superfície del cos. Mulla la roba amb aigua.
  • Desconnecta qualsevol subministrament de combustible (gas, gasoil,…)
  • Roman atent a les recomanacions de les autoritats, recorda que pot fallar la llum, disposa d’algun mitjà per a mantindre’t comunicat i rebre informació (ràdio, telèfon).

Si et trobes en un cotxe i et veus rodejat pel foc:

  • No conduïsques a cegues a través del fum dens, encén els fars i els intermitents.
  • Si et veus obligat a parar, busca un lloc per a detindre’t on el sòl estiga net de vegetació i para el motor.
  • Tanca les finestretes i els punts de ventilació i tira’t al terra del cotxe.
  • Si has d’eixir-ne, procura que la major part de la teua pell estiga coberta.

Si camines a peu per la muntanya i hi ha un incendi en les proximitats:

  • Intenta allunyar-te de l’incendi, tracta de passar a zona ja cremada pels laterals, aparta’t  de la zona per on avança el foc, busca vessant avall  la cua de l’incendi.
  • Si el foc et rodeja, tracta de romandre en terreny sense vegetació o ja cremat.
  • No córregues vessant amunt llevat que sàpies que hi ha un lloc segur.
  • No intentes creuar les flames, llevat que veges clarament el que hi ha darrere d’elles.
  • Si et veus rodejat  intenta protegir-te de la radiació, tira’t a terra darrere d’una gran roca, un tronc o una depressió, cobrix-te amb terra o arena; refugia’t en clots o rierols; evita depòsits elevats d’aigua que es calfaran per l’incendi.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.