Declarat un gran incendi forestal a Requena

 

Un incendi forestal està calcinant l’entorn del balneari de Fuentepodrida, al costat del riu Xúquer, en el terme municipal de Requena tal com ha informat el 112 a través del seu perfil de Twitter. El foc s’ha declarat a les 15.00 hores d’este divendres i fins al lloc s’han desplaçat 2 dotacions de Bombers, cinc mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals, així com dos autobombes.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Ara mateix treballen en l’extinció del foc dos dotacions de Bombers Forestals de la Generalitat, dos de Bombers de València, dos brigades dels bombers de la Diputació de València, els bombers voluntaris de Cofrentes, dos autobombes, un capatàs, una unitat de prevenció i cinc mitjans aeris de la Generalitat.

A més, des de Castilla-La Macha s’han mobilitzat dos unitats de bombers forestals més i efectius de la Guàrdia Civil i Bombers de Casas Ibáñez.

Un incendi forestal ocorre quan el foc es propaga sense control sobre el terreny forestal, i afecta la vegetació que no estava destinada a cremar-se. 

En un bosc hi ha diferents tipus de combustibles. Segons el tipus de combustible la reacció pot ser més violenta i espontània a temperatura ambient.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Qué fer davant un incendi?

Si et trobes en una casa a la muntanya i el foc s’hi acosta i impedix la teua fugida:

  • Si tens mànegues, deixa-les obertes i dirigides cap a la teulada.
  • Tanca les portes, finestres i persianes. Despenja les cortines.
  • Roman a la casa, és el lloc més segur, si et veus obligat a eixir-ne cobrix-te la major part de la pell per a protegir-te de la calor radiant. Posa’t roba de cotó i que cobrisca tota la superfície del cos. Mulla la roba amb aigua.
  • Desconnecta qualsevol subministrament de combustible (gas, gasoil,…)
  • Roman atent a les recomanacions de les autoritats, recorda que pot fallar la llum, disposa d’algun mitjà per a mantindre’t comunicat i rebre informació (ràdio, telèfon).

Si et trobes en un cotxe i et veus rodejat pel foc:

  • No conduïsques a cegues a través del fum dens, encén els fars i els intermitents.
  • Si et veus obligat a parar, busca un lloc per a detindre’t on el sòl estiga net de vegetació i para el motor.
  • Tanca les finestretes i els punts de ventilació i tira’t al terra del cotxe.
  • Si has d’eixir-ne, procura que la major part de la teua pell estiga coberta.

Si camines a peu per la muntanya i hi ha un incendi en les proximitats:

  • Intenta allunyar-te de l’incendi, tracta de passar a zona ja cremada pels laterals, aparta’t  de la zona per on avança el foc, busca vessant avall  la cua de l’incendi.
  • Si el foc et rodeja, tracta de romandre en terreny sense vegetació o ja cremat.
  • No córregues vessant amunt llevat que sàpies que hi ha un lloc segur.
  • No intentes creuar les flames, llevat que veges clarament el que hi ha darrere d’elles.
  • Si et veus rodejat  intenta protegir-te de la radiació, tira’t a terra darrere d’una gran roca, un tronc o una depressió, cobrix-te amb terra o arena; refugia’t en clots o rierols; evita depòsits elevats d’aigua que es calfaran per l’incendi.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.