Declarat un gran incendi forestal a Requena

 

Un incendi forestal està calcinant l’entorn del balneari de Fuentepodrida, al costat del riu Xúquer, en el terme municipal de Requena tal com ha informat el 112 a través del seu perfil de Twitter. El foc s’ha declarat a les 15.00 hores d’este divendres i fins al lloc s’han desplaçat 2 dotacions de Bombers, cinc mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals, així com dos autobombes.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Ara mateix treballen en l’extinció del foc dos dotacions de Bombers Forestals de la Generalitat, dos de Bombers de València, dos brigades dels bombers de la Diputació de València, els bombers voluntaris de Cofrentes, dos autobombes, un capatàs, una unitat de prevenció i cinc mitjans aeris de la Generalitat.

A més, des de Castilla-La Macha s’han mobilitzat dos unitats de bombers forestals més i efectius de la Guàrdia Civil i Bombers de Casas Ibáñez.

Un incendi forestal ocorre quan el foc es propaga sense control sobre el terreny forestal, i afecta la vegetació que no estava destinada a cremar-se. 

En un bosc hi ha diferents tipus de combustibles. Segons el tipus de combustible la reacció pot ser més violenta i espontània a temperatura ambient.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Qué fer davant un incendi?

Si et trobes en una casa a la muntanya i el foc s’hi acosta i impedix la teua fugida:

  • Si tens mànegues, deixa-les obertes i dirigides cap a la teulada.
  • Tanca les portes, finestres i persianes. Despenja les cortines.
  • Roman a la casa, és el lloc més segur, si et veus obligat a eixir-ne cobrix-te la major part de la pell per a protegir-te de la calor radiant. Posa’t roba de cotó i que cobrisca tota la superfície del cos. Mulla la roba amb aigua.
  • Desconnecta qualsevol subministrament de combustible (gas, gasoil,…)
  • Roman atent a les recomanacions de les autoritats, recorda que pot fallar la llum, disposa d’algun mitjà per a mantindre’t comunicat i rebre informació (ràdio, telèfon).

Si et trobes en un cotxe i et veus rodejat pel foc:

  • No conduïsques a cegues a través del fum dens, encén els fars i els intermitents.
  • Si et veus obligat a parar, busca un lloc per a detindre’t on el sòl estiga net de vegetació i para el motor.
  • Tanca les finestretes i els punts de ventilació i tira’t al terra del cotxe.
  • Si has d’eixir-ne, procura que la major part de la teua pell estiga coberta.

Si camines a peu per la muntanya i hi ha un incendi en les proximitats:

  • Intenta allunyar-te de l’incendi, tracta de passar a zona ja cremada pels laterals, aparta’t  de la zona per on avança el foc, busca vessant avall  la cua de l’incendi.
  • Si el foc et rodeja, tracta de romandre en terreny sense vegetació o ja cremat.
  • No córregues vessant amunt llevat que sàpies que hi ha un lloc segur.
  • No intentes creuar les flames, llevat que veges clarament el que hi ha darrere d’elles.
  • Si et veus rodejat  intenta protegir-te de la radiació, tira’t a terra darrere d’una gran roca, un tronc o una depressió, cobrix-te amb terra o arena; refugia’t en clots o rierols; evita depòsits elevats d’aigua que es calfaran per l’incendi.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.