Declarat un gran incendi forestal a Requena

 

Un incendi forestal està calcinant l’entorn del balneari de Fuentepodrida, al costat del riu Xúquer, en el terme municipal de Requena tal com ha informat el 112 a través del seu perfil de Twitter. El foc s’ha declarat a les 15.00 hores d’este divendres i fins al lloc s’han desplaçat 2 dotacions de Bombers, cinc mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals, així com dos autobombes.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Ara mateix treballen en l’extinció del foc dos dotacions de Bombers Forestals de la Generalitat, dos de Bombers de València, dos brigades dels bombers de la Diputació de València, els bombers voluntaris de Cofrentes, dos autobombes, un capatàs, una unitat de prevenció i cinc mitjans aeris de la Generalitat.

A més, des de Castilla-La Macha s’han mobilitzat dos unitats de bombers forestals més i efectius de la Guàrdia Civil i Bombers de Casas Ibáñez.

Un incendi forestal ocorre quan el foc es propaga sense control sobre el terreny forestal, i afecta la vegetació que no estava destinada a cremar-se. 

En un bosc hi ha diferents tipus de combustibles. Segons el tipus de combustible la reacció pot ser més violenta i espontània a temperatura ambient.

Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Qué fer davant un incendi?

Si et trobes en una casa a la muntanya i el foc s’hi acosta i impedix la teua fugida:

  • Si tens mànegues, deixa-les obertes i dirigides cap a la teulada.
  • Tanca les portes, finestres i persianes. Despenja les cortines.
  • Roman a la casa, és el lloc més segur, si et veus obligat a eixir-ne cobrix-te la major part de la pell per a protegir-te de la calor radiant. Posa’t roba de cotó i que cobrisca tota la superfície del cos. Mulla la roba amb aigua.
  • Desconnecta qualsevol subministrament de combustible (gas, gasoil,…)
  • Roman atent a les recomanacions de les autoritats, recorda que pot fallar la llum, disposa d’algun mitjà per a mantindre’t comunicat i rebre informació (ràdio, telèfon).

Si et trobes en un cotxe i et veus rodejat pel foc:

  • No conduïsques a cegues a través del fum dens, encén els fars i els intermitents.
  • Si et veus obligat a parar, busca un lloc per a detindre’t on el sòl estiga net de vegetació i para el motor.
  • Tanca les finestretes i els punts de ventilació i tira’t al terra del cotxe.
  • Si has d’eixir-ne, procura que la major part de la teua pell estiga coberta.

Si camines a peu per la muntanya i hi ha un incendi en les proximitats:

  • Intenta allunyar-te de l’incendi, tracta de passar a zona ja cremada pels laterals, aparta’t  de la zona per on avança el foc, busca vessant avall  la cua de l’incendi.
  • Si el foc et rodeja, tracta de romandre en terreny sense vegetació o ja cremat.
  • No córregues vessant amunt llevat que sàpies que hi ha un lloc segur.
  • No intentes creuar les flames, llevat que veges clarament el que hi ha darrere d’elles.
  • Si et veus rodejat  intenta protegir-te de la radiació, tira’t a terra darrere d’una gran roca, un tronc o una depressió, cobrix-te amb terra o arena; refugia’t en clots o rierols; evita depòsits elevats d’aigua que es calfaran per l’incendi.

Últimes notícies

Dos veïns d’Alacant rebran 12.000 euros per les molèsties d’una discoteca

El Tribunal de Instancia d’Alacant ha condemnat l’Ajuntament a pagar 12.000 euros per danys morals a dos veïns afectats durant anys pel soroll d’una discoteca situada en el soterrani del seu edifici.

Corberán es reforça abans de visitar el Sevilla: Estic sencer, amb forces i il·lusió

Carlos Corberán assegura que es troba sencer, amb forces, il·lusió i ganes per a revertir la mala arrancada del València CF abans de visitar el Sevilla, després d’haver sumat només un punt en quatre jornades.

Arresten un home per incendiar una vivenda a Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d'Alba un home de 49 anys acusat d'entrar en una vivenda i provocar un incendi, que va obligar a desallotjar alguns veïns però no va causar ferits.

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.