El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria

Ana Julia Quezada

El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat | Europa Press

 

La vesprada d’este dijous, 19 de setembre, el jurat popular a càrrec del juí d’Ana Julia Quezada, autora confessa de la mort violenta de Gabriel Cruz, ha fet la lectura del veredicte a l’acusada, anunciant que la considera culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria. A més, es considera culpable de delictes contra la integritat moral dels pares, per la seua actitud durant els dies de la busca del menor desaparegut, i descarta qualsevol alleujant per haver acabat confessant el crim.

 

La magistrada-presidenta del tribunal, Alejandra Dodero, havia instat este dimecres a les set dones i dos hòmens que componen el jurat popular a «valorar les proves, deixant de banda tot tipo de sentiment», a l’hora de decidir si Ana Julia Quezada va assassinar amb traïdoria, amb traïdoria i acarnissament o si, per contra, tan sols va cometre un homicidi sobre un menor de 16 anys.

 

Ana Julia Quezada

Ana Julia Quezada havia confessat el crim | Europa Press

 

Assassinat amb traïdoria

Els elements clau sobre els que ha discernit el tribunal són cinc esdeveniments que es van produir entre el 27 de febrer i l’11 de març de 2018; determinant com es va produir la mort del Gabriel, si Ana Julia Quezada tenia «intenció» intrínseca de matar al xiquet, a més de si ho va fer augmentant de manera infrahumana el seu patiment.

 

D’altra banda, s’ha valorat si el comportament de l’acusada, que va acabar confessant els fets, era motiu d’atenuant del delicte i si es consideraven provades les presumptes lesions psíquiques i els danys morals que l’acusada hauria infligit als pares al llarg dels onze dies que va durar el dispositiu de busca del Gabriel.

 

Finalment, el veredicte del jurat popular ha estipulat unànimement que Ana Julia Quezada és culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, després provar que va fer pujar al menor a un vehicle i el va traslladar a la finca a on es va cometre el crim, aprofitant la confiança que li tenia; una volta allà, va llançar al menor «contra el terra o la paret» de manera «intencionada» i, sent conscient de la seua «superioritat» per diferència d’edat i complexió física, el va acabar asfixiant tapant-li la boca.

 

El jurat també ha considerat provat el delicte de lesions psíquiques i danys morals contra els pares de Gabriel, si bé ha descartat per falta d’unanimitat l’agreujant d’acarnissament.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.