El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria

Ana Julia Quezada

El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat | Europa Press

 

La vesprada d’este dijous, 19 de setembre, el jurat popular a càrrec del juí d’Ana Julia Quezada, autora confessa de la mort violenta de Gabriel Cruz, ha fet la lectura del veredicte a l’acusada, anunciant que la considera culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria. A més, es considera culpable de delictes contra la integritat moral dels pares, per la seua actitud durant els dies de la busca del menor desaparegut, i descarta qualsevol alleujant per haver acabat confessant el crim.

 

La magistrada-presidenta del tribunal, Alejandra Dodero, havia instat este dimecres a les set dones i dos hòmens que componen el jurat popular a «valorar les proves, deixant de banda tot tipo de sentiment», a l’hora de decidir si Ana Julia Quezada va assassinar amb traïdoria, amb traïdoria i acarnissament o si, per contra, tan sols va cometre un homicidi sobre un menor de 16 anys.

 

Ana Julia Quezada

Ana Julia Quezada havia confessat el crim | Europa Press

 

Assassinat amb traïdoria

Els elements clau sobre els que ha discernit el tribunal són cinc esdeveniments que es van produir entre el 27 de febrer i l’11 de març de 2018; determinant com es va produir la mort del Gabriel, si Ana Julia Quezada tenia «intenció» intrínseca de matar al xiquet, a més de si ho va fer augmentant de manera infrahumana el seu patiment.

 

D’altra banda, s’ha valorat si el comportament de l’acusada, que va acabar confessant els fets, era motiu d’atenuant del delicte i si es consideraven provades les presumptes lesions psíquiques i els danys morals que l’acusada hauria infligit als pares al llarg dels onze dies que va durar el dispositiu de busca del Gabriel.

 

Finalment, el veredicte del jurat popular ha estipulat unànimement que Ana Julia Quezada és culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, després provar que va fer pujar al menor a un vehicle i el va traslladar a la finca a on es va cometre el crim, aprofitant la confiança que li tenia; una volta allà, va llançar al menor «contra el terra o la paret» de manera «intencionada» i, sent conscient de la seua «superioritat» per diferència d’edat i complexió física, el va acabar asfixiant tapant-li la boca.

 

El jurat també ha considerat provat el delicte de lesions psíquiques i danys morals contra els pares de Gabriel, si bé ha descartat per falta d’unanimitat l’agreujant d’acarnissament.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.