El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria

Ana Julia Quezada

El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat | Europa Press

 

La vesprada d’este dijous, 19 de setembre, el jurat popular a càrrec del juí d’Ana Julia Quezada, autora confessa de la mort violenta de Gabriel Cruz, ha fet la lectura del veredicte a l’acusada, anunciant que la considera culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria. A més, es considera culpable de delictes contra la integritat moral dels pares, per la seua actitud durant els dies de la busca del menor desaparegut, i descarta qualsevol alleujant per haver acabat confessant el crim.

 

La magistrada-presidenta del tribunal, Alejandra Dodero, havia instat este dimecres a les set dones i dos hòmens que componen el jurat popular a «valorar les proves, deixant de banda tot tipo de sentiment», a l’hora de decidir si Ana Julia Quezada va assassinar amb traïdoria, amb traïdoria i acarnissament o si, per contra, tan sols va cometre un homicidi sobre un menor de 16 anys.

 

Ana Julia Quezada

Ana Julia Quezada havia confessat el crim | Europa Press

 

Assassinat amb traïdoria

Els elements clau sobre els que ha discernit el tribunal són cinc esdeveniments que es van produir entre el 27 de febrer i l’11 de març de 2018; determinant com es va produir la mort del Gabriel, si Ana Julia Quezada tenia «intenció» intrínseca de matar al xiquet, a més de si ho va fer augmentant de manera infrahumana el seu patiment.

 

D’altra banda, s’ha valorat si el comportament de l’acusada, que va acabar confessant els fets, era motiu d’atenuant del delicte i si es consideraven provades les presumptes lesions psíquiques i els danys morals que l’acusada hauria infligit als pares al llarg dels onze dies que va durar el dispositiu de busca del Gabriel.

 

Finalment, el veredicte del jurat popular ha estipulat unànimement que Ana Julia Quezada és culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, després provar que va fer pujar al menor a un vehicle i el va traslladar a la finca a on es va cometre el crim, aprofitant la confiança que li tenia; una volta allà, va llançar al menor «contra el terra o la paret» de manera «intencionada» i, sent conscient de la seua «superioritat» per diferència d’edat i complexió física, el va acabar asfixiant tapant-li la boca.

 

El jurat també ha considerat provat el delicte de lesions psíquiques i danys morals contra els pares de Gabriel, si bé ha descartat per falta d’unanimitat l’agreujant d’acarnissament.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.