El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria

Ana Julia Quezada

El jurat popular considera a Ana Julia Quezada culpable d’un delicte d’assassinat | Europa Press

 

La vesprada d’este dijous, 19 de setembre, el jurat popular a càrrec del juí d’Ana Julia Quezada, autora confessa de la mort violenta de Gabriel Cruz, ha fet la lectura del veredicte a l’acusada, anunciant que la considera culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria. A més, es considera culpable de delictes contra la integritat moral dels pares, per la seua actitud durant els dies de la busca del menor desaparegut, i descarta qualsevol alleujant per haver acabat confessant el crim.

 

La magistrada-presidenta del tribunal, Alejandra Dodero, havia instat este dimecres a les set dones i dos hòmens que componen el jurat popular a «valorar les proves, deixant de banda tot tipo de sentiment», a l’hora de decidir si Ana Julia Quezada va assassinar amb traïdoria, amb traïdoria i acarnissament o si, per contra, tan sols va cometre un homicidi sobre un menor de 16 anys.

 

Ana Julia Quezada

Ana Julia Quezada havia confessat el crim | Europa Press

 

Assassinat amb traïdoria

Els elements clau sobre els que ha discernit el tribunal són cinc esdeveniments que es van produir entre el 27 de febrer i l’11 de març de 2018; determinant com es va produir la mort del Gabriel, si Ana Julia Quezada tenia «intenció» intrínseca de matar al xiquet, a més de si ho va fer augmentant de manera infrahumana el seu patiment.

 

D’altra banda, s’ha valorat si el comportament de l’acusada, que va acabar confessant els fets, era motiu d’atenuant del delicte i si es consideraven provades les presumptes lesions psíquiques i els danys morals que l’acusada hauria infligit als pares al llarg dels onze dies que va durar el dispositiu de busca del Gabriel.

 

Finalment, el veredicte del jurat popular ha estipulat unànimement que Ana Julia Quezada és culpable d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, després provar que va fer pujar al menor a un vehicle i el va traslladar a la finca a on es va cometre el crim, aprofitant la confiança que li tenia; una volta allà, va llançar al menor «contra el terra o la paret» de manera «intencionada» i, sent conscient de la seua «superioritat» per diferència d’edat i complexió física, el va acabar asfixiant tapant-li la boca.

 

El jurat també ha considerat provat el delicte de lesions psíquiques i danys morals contra els pares de Gabriel, si bé ha descartat per falta d’unanimitat l’agreujant d’acarnissament.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.