Marlaska, Iglesias i la directora de la Guàrdia Civil reben cartes amb bales

El plom es converteix en protagonista per un dia de la campanya electoral. Segons confirmen fonts del Ministeri de l’Interior, el ministre Fernando-Grande Marlaska, el líder de Podemos Pablo Iglesias i la directora general de la Guàrdia Civil María Gámez ha rebut durant les últimes hores una carta amenaçadora amb una bala en el seu interior.

“Tens deu dies per a dimitir. El temps de riure’t de nosaltres s’ha acabat. Policia Nacional. Guàrdia Civil. El temps el tens en contra per als trets”, resava la carta anònima amb matasegells del 19 d’abril dirigida a Grande-Marlaska. Les proves estan en mans de la policia científica, que s’ha fet càrrec de la investigació.

María Gámez va rebre una carta de puny i lletra d’un anònim un dia abans que el mateix ministre de l’Interior. El sobre, també amb una nota amenaçadora sense signar, contenia un cartutx del calibre 7,62 mm.

Dos bales de Cetme
L’exvicepresident del Govern i secretari general de Podemos també ha rebut una carta en les últimes hores amb una amenaça de mort. Dins hi havia dos bales del fusell tipus Cetme (un fusell que usava fa dècades l’exèrcit espanyol), segons confirmen en fonts del seu partit.

Segons s’ha pogut saber, durant les últimes setmanes el Ministeri de l’Interior va reforçar la seguretat entorn de Pablo Iglesias, sobretot durant els seus actes de campanya i precampanya, en percebre que hi havia més riscos per al líder d’Unides Podem.

Reaccions

 

L’anunci d’estes amenaces ja ha rebut les condemnes de diversos líders polítics; entre ells, la d’Ángel Gabilondo, que a través de Twitter ha assenyalat que “el discurs de l’odi i la divisió té conseqüències molt greus per a la nostra democràcia”. En el seu missatge, el candidat socialista al Govern madrileny ha demanat evitar “units esta escalada de barbàrie” i ha enviat una abraçada “molt forta” a Pablo Iglesias i Marlaska.
 

Vídeo amb trets
 

Al juny de l’any passat ja va ser detingut un exmilitar que apareixia en un vídeo que es va difondre ràpidament per les xarxes socials. Li ho veu disparant amb escopeta contra fotografies de Pedro Sánchez, Pablo Iglesias, Fernando Grande-Marlaska, Irene Montero i Pablo Echenique. El vídeo simulava un judici i quan una persona cridava “sentència” es veia a l’exmilitar disparant. En acabar els tirs se sentia una sonora riallada. Però el cas ha quedat en molt poca cosa. El febrer passat, el jutge de l’Audiència Nacional va arxivar provisionalment en no veure delicte d’amenaces i, per petició del fiscal, el va remetre als jutjats de Màlaga per si hi haguera un delicte d’odi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.