L’acusat de matar a Marta Calvo: «Vaig trossejar el cadàver per a que no em vegueren els veïns»

Jorge Ignacio Marta Calvo

Els investigadors han trobat restes de pell en la dutxa de la casa de Jorge Ignacio en Manuel | FACEBOOK

La inspecció feta este dimarts per agents de la Guàrdia Civil en la casa de Manuel, en la Ribera (València), a on, presumptament, Jorge Ignacio P. J., l’acusat de matar a Marta Calvo, va trossejar el cos de la jove, ha permés trobar restes de pell, que ara es compararan amb l’ADN de la xica.

 

Segons han assenyalat fonts pròximes a la investigació, les restes van ser trobades en una canonada de la casa que el detingut tenia llogada en Manuel i han sigut enviats a Madrid per a que s’analitzen i es comprove si coincidixen amb l’ADN de la jove.

 

Els resultats de les proves poden tardar entre dotze i quinze dies, han assenyalat les mateixes fonts, pel que, mentrestant, este dimecres es prosseguirà amb la busca de restes del cos de Marta en l’abocador de Dos Aguas, ja que segons la confessió del detingut va distribuir les seues restes en diferents contenidors.

 

«Vaig trossejar el cadàver perquè no podia traure’l sense que em vegueren els veïns»

Segons arreplega ‘Las Provincias’, Jorge Ignacio P. J. ha afirmat en una nova declaració que el cos de Marta «estava rígid» quan el va abraçar en despertar-se i va «trossejar el cadàver perquè no podria traure’l sense que em vegueren els veïns».

 

El primer que va fer el detingut i acusat d’haver matat a Marta Calvo va ser tirar el mòbil, el bolso i la roba de la jove en un contenidor prop d’una gasolinera de la Llosa de Ranes, en la Costera (València). Després, va anar a un supermercat de l’Olleria, en la Vall d’Albaida (València), a on va comprar bolses de fem i guants de làtex. I, més tard, anà a una ferreteria a comprar dos serres.

 

Segons el mateix acusat, va trossejar el cos de Marta en la dutxa de la casa de Manuel, a on s’han trobat les restes de pell, nuet i amb guants de làtex per a no deixar proves. El dia 8 de novembre, un dia després de la desaparició de Marta, Jorge es va alçar sobre les set del matí i va eixir de sa casa amb tres bolses de fem que va tirar en un contenidor del centre d’Alzira, en la Ribera. Després, va tornar a Manuel a per tres bolses més, que va tirar en Alzira, tot i que esta volta en els afores. Més tard, anà de nou a sa casa a per més bolses, que tirà en un contenidor de Silla, en l’Horta de València.

 

D’altra banda, Jorge Ignacio P. J. es va desfer de les dos serres que va utilitzar per a trossejar el cos en Massanassa, també en l’Horta, i després comprà un líquid per a desembossar les canonades i no deixar cap resta de la jove, tot i que, finalment, els especialistes de criminalística de a Guàrdia Civil han pogut trobar les pistes que podrien corroborar la versió de l’Acusat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU