Pugen a 21 els morts i a més de 600 els ferits en el terratrèmol d’Albània

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 08.20 hores. Ja són 21 les persones que han mort en el terratrèmol que es va produir este dimarts en Albània. Els ferits pugen també de 200 a 600. Tot i això, estes xifres podrien tornar a variar, ja que encara s’estan fent faenes de busca baix les restes dels edificis afonats.

 

Sis morts i més de 200 ferits en un terratrèmol en Albània

Almenys sis persones han mort i més de dos centenars han resultat ferides per un terratrèmol de magnitud 6,4 en l’escala de Richter que ha sacsejat Albània este dimarts. Este terratrèmol és el més fort que ha patit el país durant les últimes dècades i s’ha notat en Tirana un poc abans de les 4 de la matinada.  L’epicentre s’ha enregistrat a uns 30 km de la capital i a una profunditat de 10 km, segons el Servici Geològic dels Estats Units.

 

De moment, segons les informacions locals, un home hauria mort en precipitar-se al buit des de l’edifici en la localitat de Kurbin quan ha entrat en pànic. Els equips de rescat també han recuperat dos cossos sense vida en la localitat de Thumanë, en el nord de Tirana. Unes 325 persones han rebut assistència mèdica en hospitals de Tirana i Dürres.

 

Unes de les rèpliques ha sigut de 5,3 de magnitud. El primer tremolor s’ha sentit fins en Sarajevo, Bòsnia, a quasi 400 km, o en Novi Sad, en Sèrbia, a pràcticament 700 km, segons la premsa local i les alertes publicades pels habitants en les xarxes socials.

 

 

Els Balcans, àrea de terratrèmols

Durant el setembre, esta mateixa regió d’Albània va ser sacsejada per un terratrèmol de magnitud 5,6, ja qualificada en eixe moment com el sisme més fort dels últims 20 o 30 anys. Els Balcans són una zona de forta activitat sísmica. Les imàtgens d’edificis caiguts en zones urbanes recorden el terratrèmol que en 1979 va tocar de ple Shkoder, a la vora de la frontera amb Montenegro.

 

També pots llegir…

  •  

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.