Pugen a 21 els morts i a més de 600 els ferits en el terratrèmol d’Albània

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 08.20 hores. Ja són 21 les persones que han mort en el terratrèmol que es va produir este dimarts en Albània. Els ferits pugen també de 200 a 600. Tot i això, estes xifres podrien tornar a variar, ja que encara s’estan fent faenes de busca baix les restes dels edificis afonats.

 

Sis morts i més de 200 ferits en un terratrèmol en Albània

Almenys sis persones han mort i més de dos centenars han resultat ferides per un terratrèmol de magnitud 6,4 en l’escala de Richter que ha sacsejat Albània este dimarts. Este terratrèmol és el més fort que ha patit el país durant les últimes dècades i s’ha notat en Tirana un poc abans de les 4 de la matinada.  L’epicentre s’ha enregistrat a uns 30 km de la capital i a una profunditat de 10 km, segons el Servici Geològic dels Estats Units.

 

De moment, segons les informacions locals, un home hauria mort en precipitar-se al buit des de l’edifici en la localitat de Kurbin quan ha entrat en pànic. Els equips de rescat també han recuperat dos cossos sense vida en la localitat de Thumanë, en el nord de Tirana. Unes 325 persones han rebut assistència mèdica en hospitals de Tirana i Dürres.

 

Unes de les rèpliques ha sigut de 5,3 de magnitud. El primer tremolor s’ha sentit fins en Sarajevo, Bòsnia, a quasi 400 km, o en Novi Sad, en Sèrbia, a pràcticament 700 km, segons la premsa local i les alertes publicades pels habitants en les xarxes socials.

 

 

Els Balcans, àrea de terratrèmols

Durant el setembre, esta mateixa regió d’Albània va ser sacsejada per un terratrèmol de magnitud 5,6, ja qualificada en eixe moment com el sisme més fort dels últims 20 o 30 anys. Els Balcans són una zona de forta activitat sísmica. Les imàtgens d’edificis caiguts en zones urbanes recorden el terratrèmol que en 1979 va tocar de ple Shkoder, a la vora de la frontera amb Montenegro.

 

També pots llegir…

  •  
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.