17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Pugen a 21 els morts i a més de 600 els ferits en el terratrèmol d’Albània

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 08.20 hores. Ja són 21 les persones que han mort en el terratrèmol que es va produir este dimarts en Albània. Els ferits pugen també de 200 a 600. Tot i això, estes xifres podrien tornar a variar, ja que encara s’estan fent faenes de busca baix les restes dels edificis afonats.

 

Sis morts i més de 200 ferits en un terratrèmol en Albània

Almenys sis persones han mort i més de dos centenars han resultat ferides per un terratrèmol de magnitud 6,4 en l’escala de Richter que ha sacsejat Albània este dimarts. Este terratrèmol és el més fort que ha patit el país durant les últimes dècades i s’ha notat en Tirana un poc abans de les 4 de la matinada.  L’epicentre s’ha enregistrat a uns 30 km de la capital i a una profunditat de 10 km, segons el Servici Geològic dels Estats Units.

 

De moment, segons les informacions locals, un home hauria mort en precipitar-se al buit des de l’edifici en la localitat de Kurbin quan ha entrat en pànic. Els equips de rescat també han recuperat dos cossos sense vida en la localitat de Thumanë, en el nord de Tirana. Unes 325 persones han rebut assistència mèdica en hospitals de Tirana i Dürres.

 

Unes de les rèpliques ha sigut de 5,3 de magnitud. El primer tremolor s’ha sentit fins en Sarajevo, Bòsnia, a quasi 400 km, o en Novi Sad, en Sèrbia, a pràcticament 700 km, segons la premsa local i les alertes publicades pels habitants en les xarxes socials.

 

 

Els Balcans, àrea de terratrèmols

Durant el setembre, esta mateixa regió d’Albània va ser sacsejada per un terratrèmol de magnitud 5,6, ja qualificada en eixe moment com el sisme més fort dels últims 20 o 30 anys. Els Balcans són una zona de forta activitat sísmica. Les imàtgens d’edificis caiguts en zones urbanes recorden el terratrèmol que en 1979 va tocar de ple Shkoder, a la vora de la frontera amb Montenegro.

 

També pots llegir…

  •  

Últimes notícies

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.