Anuncios

Pugen a 21 els morts i a més de 600 els ferits en el terratrèmol d’Albània

 

ACTUALITZAT 27/11/2019 08.20 hores. Ja són 21 les persones que han mort en el terratrèmol que es va produir este dimarts en Albània. Els ferits pugen també de 200 a 600. Tot i això, estes xifres podrien tornar a variar, ja que encara s’estan fent faenes de busca baix les restes dels edificis afonats.

 

Sis morts i més de 200 ferits en un terratrèmol en Albània

Almenys sis persones han mort i més de dos centenars han resultat ferides per un terratrèmol de magnitud 6,4 en l’escala de Richter que ha sacsejat Albània este dimarts. Este terratrèmol és el més fort que ha patit el país durant les últimes dècades i s’ha notat en Tirana un poc abans de les 4 de la matinada.  L’epicentre s’ha enregistrat a uns 30 km de la capital i a una profunditat de 10 km, segons el Servici Geològic dels Estats Units.

Anuncios

 

De moment, segons les informacions locals, un home hauria mort en precipitar-se al buit des de l’edifici en la localitat de Kurbin quan ha entrat en pànic. Els equips de rescat també han recuperat dos cossos sense vida en la localitat de Thumanë, en el nord de Tirana. Unes 325 persones han rebut assistència mèdica en hospitals de Tirana i Dürres.

 

Unes de les rèpliques ha sigut de 5,3 de magnitud. El primer tremolor s’ha sentit fins en Sarajevo, Bòsnia, a quasi 400 km, o en Novi Sad, en Sèrbia, a pràcticament 700 km, segons la premsa local i les alertes publicades pels habitants en les xarxes socials.

 

 

Els Balcans, àrea de terratrèmols

Durant el setembre, esta mateixa regió d’Albània va ser sacsejada per un terratrèmol de magnitud 5,6, ja qualificada en eixe moment com el sisme més fort dels últims 20 o 30 anys. Els Balcans són una zona de forta activitat sísmica. Les imàtgens d’edificis caiguts en zones urbanes recorden el terratrèmol que en 1979 va tocar de ple Shkoder, a la vora de la frontera amb Montenegro.

 

També pots llegir…

  •  
Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios