La policia tem la venjança dels amics de Víctor Láinez assassinat a Saragossa per portar la bandera d’Espanya

Imagen del fallecido Víctor Láinez.

Imatge del mort Víctor Láinez. | Cedida

 

Rodrigo Lanza ha tornat a protagonitzar nombroses portades en els mitjans de comunicació. I és que l’acusat de matar a Víctor Láinez a Saragossa per portar tirants amb la bandera d’Espanya no és la primera vegada que es veu embolicat per la polèmica.

El 4 de febrer de 2006, Lanza va ser un dels okupes que es va resistir a ser desallotjat per la policia en la casa okupa Palau Alòs a Barcelona. Aleshores, este va decidir tirar una pedra contra un guàrdia urbà que va acabar tetraplègic a causa de la pedrada. Açò li ha mantingut durant quatre anys i mig en la presó.

 

Una venjança que pot acabar en sang

Després del succeït i com informava la mare de Lanza, filla de l’almirall xilè Sergio Huidobro i mà dreta del dictador Augusto Pinochet, el seu fill està «detingut i incomunicat», una situació que ara podria protegir-lo.

I és que la policia tem que hi haja represàlies per part d’alguns amics i coneguts del jove mort. Tot ha començat quan el motoclub al qual havia pertangut Víctor, anomenat Templarios, ha penjat un missatge en el seu mur de Facebook per a mostrar el seu dolor i commemorar a Láinez.

 

«Hui ens ha deixat Víctor (El Demonio), exmembre de Templarios m.c. i actualment un gran amic del club, va sentir els seus colors quan els va tenir i va continuar com ‘support’ en estos últims anys, va viure deixant una gran petjada en tots els que ho vam conèixer, ningú espera que li arrabassen a algú d’esta manera covarda, per l’esquena, solament espere que els culpables paguen la seua pena de la pitjor forma possible. La temptació camina a prop, el diable es diverteix», escrivia l’associació.

Ja l’última frase de l’escrit preocupava als investigadors del cas, malgrat que en cap moment el club demana venjança de cap tipus. No obstant açò, el pitjor han sigut els comentaris. Entre les més de 300 respostes, hi ha moltes amb un contingut violent elevat, la qual cosa fa témer que es duga a terme el conegut com a «ull per ull».

Un atacant antisistema

Per la seua banda, Lanza porta la llavor de l’activisme polític en els gens. Com ja hem avançat, és nét de l’almirall xilè Sergio Huidobro, un dels grans suports del dictador Augusto Pinochet.

 

Lanza junto a su madre en Zaragoza.

Lanza junt a sa mare a Saragossa. | Cedida

 

També la seua mare, Mariana Huidobro no dubta a expressar les seues opinions polítiques i, sovint, es mostra contrària als cossos policials i favorables a una justícia que, segons ella, no existeix. Un odi als uniformes que ha fet témer encara més a la policia per la possible venjança entre les dos parts.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.