La policia tem la venjança dels amics de Víctor Láinez assassinat a Saragossa per portar la bandera d’Espanya

Imagen del fallecido Víctor Láinez.

Imatge del mort Víctor Láinez. | Cedida

 

Rodrigo Lanza ha tornat a protagonitzar nombroses portades en els mitjans de comunicació. I és que l’acusat de matar a Víctor Láinez a Saragossa per portar tirants amb la bandera d’Espanya no és la primera vegada que es veu embolicat per la polèmica.

El 4 de febrer de 2006, Lanza va ser un dels okupes que es va resistir a ser desallotjat per la policia en la casa okupa Palau Alòs a Barcelona. Aleshores, este va decidir tirar una pedra contra un guàrdia urbà que va acabar tetraplègic a causa de la pedrada. Açò li ha mantingut durant quatre anys i mig en la presó.

 

Una venjança que pot acabar en sang

Després del succeït i com informava la mare de Lanza, filla de l’almirall xilè Sergio Huidobro i mà dreta del dictador Augusto Pinochet, el seu fill està «detingut i incomunicat», una situació que ara podria protegir-lo.

I és que la policia tem que hi haja represàlies per part d’alguns amics i coneguts del jove mort. Tot ha començat quan el motoclub al qual havia pertangut Víctor, anomenat Templarios, ha penjat un missatge en el seu mur de Facebook per a mostrar el seu dolor i commemorar a Láinez.

 

«Hui ens ha deixat Víctor (El Demonio), exmembre de Templarios m.c. i actualment un gran amic del club, va sentir els seus colors quan els va tenir i va continuar com ‘support’ en estos últims anys, va viure deixant una gran petjada en tots els que ho vam conèixer, ningú espera que li arrabassen a algú d’esta manera covarda, per l’esquena, solament espere que els culpables paguen la seua pena de la pitjor forma possible. La temptació camina a prop, el diable es diverteix», escrivia l’associació.

Ja l’última frase de l’escrit preocupava als investigadors del cas, malgrat que en cap moment el club demana venjança de cap tipus. No obstant açò, el pitjor han sigut els comentaris. Entre les més de 300 respostes, hi ha moltes amb un contingut violent elevat, la qual cosa fa témer que es duga a terme el conegut com a «ull per ull».

Un atacant antisistema

Per la seua banda, Lanza porta la llavor de l’activisme polític en els gens. Com ja hem avançat, és nét de l’almirall xilè Sergio Huidobro, un dels grans suports del dictador Augusto Pinochet.

 

Lanza junto a su madre en Zaragoza.

Lanza junt a sa mare a Saragossa. | Cedida

 

També la seua mare, Mariana Huidobro no dubta a expressar les seues opinions polítiques i, sovint, es mostra contrària als cossos policials i favorables a una justícia que, segons ella, no existeix. Un odi als uniformes que ha fet témer encara més a la policia per la possible venjança entre les dos parts.

 

 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.