Polítics valencians condemnen l’últim «assassinat masclista» a Vinaròs en un dia simbòlic i després d’un «mes complicat»

 

Representants del Consell i d’altres partits valencians han guardat este dissabte tres minuts de silenci per l’últim cas de violència masclista ocorregut este passat divendres a Vinaròs, on un home presumptament va disparar a la seua exparella i després es va suïcidar. L’acte de condemna coincideix en una data simbòlica, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i després «d’un mes complicat», amb tres casos a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha expressat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, enfront de les portes del Palau de la Generalitat a València, que han congregat a polítics i a ciutadans al voltant en un acte de repulsa contra la violència de gènere, per a mostrar-se «al costat de les víctimes i completament en guerra amb els agressors». 

  

«Ha sigut un mes complicat. Ens hem vist ací tres vegades este mes», ha lamentat Oltra, abans de destacar que este dissabte, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, és un «dia simbòlic». «Hui hem hagut de tornar als carrers perquè sàpien els agressors que esta societat assenyala el masclisme», ha agregat. 

  

La vicepresidenta s’ha referit a la campanya llançada per la Generalitat amb motiu del 25 de novembre, una iniciativa amb la qual la pretén que «tota la societat se senta interpel·lada en contra de la violència masclista». 

Oltra ha reivindicat que «no és possible que hi haja silenci quan una persona sap que la seua companya de treball, la seua germana o la seua amiga està vivint una situació de violència de gènere». «Hem de denunciar, abrigallar a les víctimes i assenyalar a l’agressor, no podem deixar-les soles en eixa gran faena que és denunciar i eixir d’eixa situació d’anul·lació que l’agressor practica durant anys», ha defensat. 

  

«Hui, per Katarina —la víctima de Vinaròs—, per les altres cinc dones i xiquetes assassinades enguany; nosaltres en peus, tota la societat unida, amb les víctimes. Protegint-les i absolutament enfrontats als agressors, perquè nosaltres diem que no tenen lloc en la nostra societat», ha manifestat, per a emfatitzar que «una societat decent defensa a les seues dones, una societat sana no mata a les seues dones».

Últimes notícies

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.