13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Polítics valencians condemnen l’últim «assassinat masclista» a Vinaròs en un dia simbòlic i després d’un «mes complicat»

 

Representants del Consell i d’altres partits valencians han guardat este dissabte tres minuts de silenci per l’últim cas de violència masclista ocorregut este passat divendres a Vinaròs, on un home presumptament va disparar a la seua exparella i després es va suïcidar. L’acte de condemna coincideix en una data simbòlica, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i després «d’un mes complicat», amb tres casos a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha expressat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, enfront de les portes del Palau de la Generalitat a València, que han congregat a polítics i a ciutadans al voltant en un acte de repulsa contra la violència de gènere, per a mostrar-se «al costat de les víctimes i completament en guerra amb els agressors». 

  

«Ha sigut un mes complicat. Ens hem vist ací tres vegades este mes», ha lamentat Oltra, abans de destacar que este dissabte, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, és un «dia simbòlic». «Hui hem hagut de tornar als carrers perquè sàpien els agressors que esta societat assenyala el masclisme», ha agregat. 

  

La vicepresidenta s’ha referit a la campanya llançada per la Generalitat amb motiu del 25 de novembre, una iniciativa amb la qual la pretén que «tota la societat se senta interpel·lada en contra de la violència masclista». 

Oltra ha reivindicat que «no és possible que hi haja silenci quan una persona sap que la seua companya de treball, la seua germana o la seua amiga està vivint una situació de violència de gènere». «Hem de denunciar, abrigallar a les víctimes i assenyalar a l’agressor, no podem deixar-les soles en eixa gran faena que és denunciar i eixir d’eixa situació d’anul·lació que l’agressor practica durant anys», ha defensat. 

  

«Hui, per Katarina —la víctima de Vinaròs—, per les altres cinc dones i xiquetes assassinades enguany; nosaltres en peus, tota la societat unida, amb les víctimes. Protegint-les i absolutament enfrontats als agressors, perquè nosaltres diem que no tenen lloc en la nostra societat», ha manifestat, per a emfatitzar que «una societat decent defensa a les seues dones, una societat sana no mata a les seues dones».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.