13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Polítics valencians condemnen l’últim «assassinat masclista» a Vinaròs en un dia simbòlic i després d’un «mes complicat»

 

Representants del Consell i d’altres partits valencians han guardat este dissabte tres minuts de silenci per l’últim cas de violència masclista ocorregut este passat divendres a Vinaròs, on un home presumptament va disparar a la seua exparella i després es va suïcidar. L’acte de condemna coincideix en una data simbòlica, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i després «d’un mes complicat», amb tres casos a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha expressat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, enfront de les portes del Palau de la Generalitat a València, que han congregat a polítics i a ciutadans al voltant en un acte de repulsa contra la violència de gènere, per a mostrar-se «al costat de les víctimes i completament en guerra amb els agressors». 

  

«Ha sigut un mes complicat. Ens hem vist ací tres vegades este mes», ha lamentat Oltra, abans de destacar que este dissabte, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, és un «dia simbòlic». «Hui hem hagut de tornar als carrers perquè sàpien els agressors que esta societat assenyala el masclisme», ha agregat. 

  

La vicepresidenta s’ha referit a la campanya llançada per la Generalitat amb motiu del 25 de novembre, una iniciativa amb la qual la pretén que «tota la societat se senta interpel·lada en contra de la violència masclista». 

Oltra ha reivindicat que «no és possible que hi haja silenci quan una persona sap que la seua companya de treball, la seua germana o la seua amiga està vivint una situació de violència de gènere». «Hem de denunciar, abrigallar a les víctimes i assenyalar a l’agressor, no podem deixar-les soles en eixa gran faena que és denunciar i eixir d’eixa situació d’anul·lació que l’agressor practica durant anys», ha defensat. 

  

«Hui, per Katarina —la víctima de Vinaròs—, per les altres cinc dones i xiquetes assassinades enguany; nosaltres en peus, tota la societat unida, amb les víctimes. Protegint-les i absolutament enfrontats als agressors, perquè nosaltres diem que no tenen lloc en la nostra societat», ha manifestat, per a emfatitzar que «una societat decent defensa a les seues dones, una societat sana no mata a les seues dones».

Últimes notícies

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.