14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Polítics valencians condemnen l’últim «assassinat masclista» a Vinaròs en un dia simbòlic i després d’un «mes complicat»

 

Representants del Consell i d’altres partits valencians han guardat este dissabte tres minuts de silenci per l’últim cas de violència masclista ocorregut este passat divendres a Vinaròs, on un home presumptament va disparar a la seua exparella i després es va suïcidar. L’acte de condemna coincideix en una data simbòlica, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i després «d’un mes complicat», amb tres casos a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha expressat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, enfront de les portes del Palau de la Generalitat a València, que han congregat a polítics i a ciutadans al voltant en un acte de repulsa contra la violència de gènere, per a mostrar-se «al costat de les víctimes i completament en guerra amb els agressors». 

  

«Ha sigut un mes complicat. Ens hem vist ací tres vegades este mes», ha lamentat Oltra, abans de destacar que este dissabte, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, és un «dia simbòlic». «Hui hem hagut de tornar als carrers perquè sàpien els agressors que esta societat assenyala el masclisme», ha agregat. 

  

La vicepresidenta s’ha referit a la campanya llançada per la Generalitat amb motiu del 25 de novembre, una iniciativa amb la qual la pretén que «tota la societat se senta interpel·lada en contra de la violència masclista». 

Oltra ha reivindicat que «no és possible que hi haja silenci quan una persona sap que la seua companya de treball, la seua germana o la seua amiga està vivint una situació de violència de gènere». «Hem de denunciar, abrigallar a les víctimes i assenyalar a l’agressor, no podem deixar-les soles en eixa gran faena que és denunciar i eixir d’eixa situació d’anul·lació que l’agressor practica durant anys», ha defensat. 

  

«Hui, per Katarina —la víctima de Vinaròs—, per les altres cinc dones i xiquetes assassinades enguany; nosaltres en peus, tota la societat unida, amb les víctimes. Protegint-les i absolutament enfrontats als agressors, perquè nosaltres diem que no tenen lloc en la nostra societat», ha manifestat, per a emfatitzar que «una societat decent defensa a les seues dones, una societat sana no mata a les seues dones».

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.