Polítics valencians condemnen l’últim «assassinat masclista» a Vinaròs en un dia simbòlic i després d’un «mes complicat»

 

Representants del Consell i d’altres partits valencians han guardat este dissabte tres minuts de silenci per l’últim cas de violència masclista ocorregut este passat divendres a Vinaròs, on un home presumptament va disparar a la seua exparella i després es va suïcidar. L’acte de condemna coincideix en una data simbòlica, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, i després «d’un mes complicat», amb tres casos a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha expressat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, enfront de les portes del Palau de la Generalitat a València, que han congregat a polítics i a ciutadans al voltant en un acte de repulsa contra la violència de gènere, per a mostrar-se «al costat de les víctimes i completament en guerra amb els agressors». 

  

«Ha sigut un mes complicat. Ens hem vist ací tres vegades este mes», ha lamentat Oltra, abans de destacar que este dissabte, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, és un «dia simbòlic». «Hui hem hagut de tornar als carrers perquè sàpien els agressors que esta societat assenyala el masclisme», ha agregat. 

  

La vicepresidenta s’ha referit a la campanya llançada per la Generalitat amb motiu del 25 de novembre, una iniciativa amb la qual la pretén que «tota la societat se senta interpel·lada en contra de la violència masclista». 

Oltra ha reivindicat que «no és possible que hi haja silenci quan una persona sap que la seua companya de treball, la seua germana o la seua amiga està vivint una situació de violència de gènere». «Hem de denunciar, abrigallar a les víctimes i assenyalar a l’agressor, no podem deixar-les soles en eixa gran faena que és denunciar i eixir d’eixa situació d’anul·lació que l’agressor practica durant anys», ha defensat. 

  

«Hui, per Katarina —la víctima de Vinaròs—, per les altres cinc dones i xiquetes assassinades enguany; nosaltres en peus, tota la societat unida, amb les víctimes. Protegint-les i absolutament enfrontats als agressors, perquè nosaltres diem que no tenen lloc en la nostra societat», ha manifestat, per a emfatitzar que «una societat decent defensa a les seues dones, una societat sana no mata a les seues dones».

Últimes notícies

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.