Quatre persones ferides en una baralla en una casa de València

 

Esta nit de dilluns, cap a les 23.00 hores, ha tingut lloc una baralla en una casa ubicada en la zona de Tres Forques de la ciutat de València en el que quatre hòmens, d’entre 20 i 50 anys, han acabat amb ferides per arma blanca.

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra del Suport Vital Bàsic (SVB). Una volta allí, els equips mèdics han assistit a les quatre víctimes ferides.

 

Una volta estabilitzat els quatre hòmens, han sigut traslladats fins a l’Hospital General Universitari de la capital valenciana en les dos ambulàncies mobilitzades fins al lloc dels fets. A hores d’ara es desconeix l’estat actual de les dos víctimes.

 

El CICU

Els Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), dependents de la Conselleria de Sanitat, van gestionar un 45% més d’avisos en 2020 que l’any anterior a conseqüència de la pandèmia, ja que dels 846.000 atesos, més de 400.000 van correspondre al telèfon d’atenció per coronavirus.

 

Estes dades suposen la gestió de 2.318 avisos diaris i segons la classe d’incident, 192.810 van ser emergències, 161.995 telefonades que requerien resposta de caràcter urgent, 171.200 consultes mèdiques, 13.795 serveis que van correspondre a transports secundaris i 133.957 a transports urgents no assistits.

 

Eixos dos últims tipus de servicis són, en el primer cas, els traslladats de pacients entre centres hospitalaris que requerixen personal sanitari, i en el segon cas els trasllats a centres sanitaris o domicilis que no requerixen assistència sanitària durant el transport. La resta de les atencions es referix a alertes, anomenades associades i altres serveis.

 

El treball ordinari del CICU ha augmentat de manera significativa l’any 2020 a conseqüència de la pandèmia per Covid-19. Per a fer front a eixe increment la Conselleria de Sanitat va posar en marxa al febrer un Dispositiu Especial d’Alerta Epidemiològica per coronavirus, que incloïa el telèfon d’atenció 900 300 555 i personal especialitzat de reforç per a la central d’urgències sanitàries. Des de la posada en marxa del telèfon específic i fins al 31 de desembre de 2020, es van rebre un total de 424.323 crides que van derivar en la gestió de 318.004 incidents, prop de mil diaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un any de Kiat Lim al València CF: avanç del Nou Mestalla i gir en la parcel·la esportiva

Kiat Lim complix un any en la presidència del València CF amb el Nou Mestalla en marxa després d'un gran préstec i una reordenació esportiva, però amb l'equip encara mirant al descens

Agirrezabala serà operat del menisc a Vitòria després de lesionar-se en un entrenament

El porter de l'Athletic cedit al València està a l'espera de ser operat del menisc del genoll esquerre a Vitòria. La lesió va arribar després d'una acció fortuïta en un entrenament i va frenar el seu retorn a una convocatòria després de superar un problema muscular previ.

Barcala s’oferix a la comissió de Les Corts i nega una cacera interna pel cas Els Naus

L'alcalde d'Alacant ha reiterat la seua plena disponibilitat per a comparéixer davant la comissió de Les Corts per les VPP de la Platja de Sant Joan i ha defés tres expedients informatius sense sancions. També ha reclamat al Govern un pla de vivenda per a la ciutat.

La ministra Rodríguez demana al Consell controles més exigents per a la vivenda protegida

Rodríguez ha reclamat al Consell reactivar controls i garanties en la VPP i ha sol·licitat una auditoria per a aclarir les adjudicacions investigades a Alacant.

El port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent i a les 09.24 s'ha obert només per a eixides. Emergències ha demanat precaució per l'alerta groga de pluges.

La pluja suspén la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València suspén la mascletà de les 14.00 per la pluja i la previsió per a les pròximes hores. El tret l'anava a realitzar Pirotècnia Saragossana.

La família de Tejero, feta mal després de la negativa de l’arquebisbe castrense al funeral en la catedral

La família ha lamentat que l'arquebisbe general castrense, Juan Antonio Aznárez, denegara el funeral en la Catedral de les Forces Armades, previst per al 25 de març. En un comunicat, els sis fills parlen de 'profund pesar' i suggerixen que s'han imposat raons polítiques sobre les eclesials

Un cotxe ha caigut per un terraplé i ha tallat la via del TRAM d’Alacant a la Vila Joiosa, sense ferits

Un cotxe s'ha precipitat des d'un pont sobre la línia 1 del TRAM d'Alacant, a l'altura de Paradís, i ha obligat a tallar la circulació entre Cala Piteres i Creueta. No hi ha ferits; FGV ha activat autobusos entre El Campello i Creueta i preveu reprendre el servici a primera hora de la vesprada.