Rebaixen la pena a quatre anys de presó per a un home que va assassinar la seua parella tirant-la per l’escala a València

 

Un agressor que va matar la seua parella en València tirant-la per l’escala després d’una discussió ha obtingut una reducció de pena fins a quedar-se en tan sols quatre anys de presó, una pena ridícula en el que va ser un crim de violència de gènere. L’assassí va perpetrar el crim en un habitatge de l’avinguda Tres Creus de la capital valenciana en febrer de 2017, i iva acceptar ahir aquesta breu pena de presó després que les acusacions arribaren a un acord de conformitat amb la defensa. Dels catorze anys de presó que se li demanaven inicialment, la Fiscalia va rebaixar la seua petició en deu anys al considerar que no es tracta d’un assassinat sinó d’un «homicidi imprudent».

No s’ha practicat cap prova en la sessió de judici, al tractar-se finalment d’una condemna inferior als sis anys, però el Ministeri Fiscal va modificar el seu escrit de conclusions i a pesar que inicialment apreciava una clara intencionalitat d’assasssinar-la per part de l’acusat, va optar en canvi, per causes que es desconeixen, per rebaixar considerablement la pena sol·licitada de manera inexplicable, ja que queda demostrada la voluntat de l’assassí masclista per acabar amb la vida de la seua víctima.

La Fiscalia sosté com a argumentació a l’inexplicable acord, que hi havia «poca càrrega probatòria» i existia el risc que el jurat declarara innocent a l’acusat. De la mateixa manera, la fiscal sosté que s’ha respectat la voluntat de les filles de la víctima, qui preferien assegurar-se la condemna del seu assassí i no haver d’afrontar un judici on es poguera arribar a qüestionar a la seua mare. Segons la fiscal han tingut en compte que l’assassí ja estava complint una condemna per tràfic de drogues i tenien la tranquil·litat de que està a la presó i se li suma la pena.

Els fets van ocórrer el 21 de febrer de 2017 quan l’agressor, de 55 anys, a les 17 hores de la vesprada «va sacsar a la seua parella amb la força suficient per a fer-la caure pel buit de l’escala» en el replà del tercer pis de la finca. La víctima va morir per una hemorràgia aguda causada pel politraumatisme. L’homicida va confessar, i es trobava en presó provisional des del dia de la seua detenció. Malgrat això va canviar les seues declaracions segons li convenia, ja que, des del principi havia negat el crim i al·legava que ella mateixa va caure «voluntàriament» pel buit de l’escala després de la discussió. A més, inicialment va mentir negant inclús que coneguera la víctima, fins que el Grup d’Homicidis de la Policia Nacional va demostrar que els dos havien mantingut una relació sentimental durant tres mesos.

Se li aplica la circumstància d’agreujant per parentesc, i se’l condemna per un delicte de mals tractes amb una pena de 60 dies de treballs en benefici de la comunitat. Pena ridícula en comparació als catorze anys que inicialment demanava la Fiscalia per un delicte d’homicidi amb l’agreujant d’haver comés el crim per motius de gènere.

 

 

 

 

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.