7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Rebaixen la pena a quatre anys de presó per a un home que va assassinar la seua parella tirant-la per l’escala a València

 

Un agressor que va matar la seua parella en València tirant-la per l’escala després d’una discussió ha obtingut una reducció de pena fins a quedar-se en tan sols quatre anys de presó, una pena ridícula en el que va ser un crim de violència de gènere. L’assassí va perpetrar el crim en un habitatge de l’avinguda Tres Creus de la capital valenciana en febrer de 2017, i iva acceptar ahir aquesta breu pena de presó després que les acusacions arribaren a un acord de conformitat amb la defensa. Dels catorze anys de presó que se li demanaven inicialment, la Fiscalia va rebaixar la seua petició en deu anys al considerar que no es tracta d’un assassinat sinó d’un «homicidi imprudent».

No s’ha practicat cap prova en la sessió de judici, al tractar-se finalment d’una condemna inferior als sis anys, però el Ministeri Fiscal va modificar el seu escrit de conclusions i a pesar que inicialment apreciava una clara intencionalitat d’assasssinar-la per part de l’acusat, va optar en canvi, per causes que es desconeixen, per rebaixar considerablement la pena sol·licitada de manera inexplicable, ja que queda demostrada la voluntat de l’assassí masclista per acabar amb la vida de la seua víctima.

La Fiscalia sosté com a argumentació a l’inexplicable acord, que hi havia «poca càrrega probatòria» i existia el risc que el jurat declarara innocent a l’acusat. De la mateixa manera, la fiscal sosté que s’ha respectat la voluntat de les filles de la víctima, qui preferien assegurar-se la condemna del seu assassí i no haver d’afrontar un judici on es poguera arribar a qüestionar a la seua mare. Segons la fiscal han tingut en compte que l’assassí ja estava complint una condemna per tràfic de drogues i tenien la tranquil·litat de que està a la presó i se li suma la pena.

Els fets van ocórrer el 21 de febrer de 2017 quan l’agressor, de 55 anys, a les 17 hores de la vesprada «va sacsar a la seua parella amb la força suficient per a fer-la caure pel buit de l’escala» en el replà del tercer pis de la finca. La víctima va morir per una hemorràgia aguda causada pel politraumatisme. L’homicida va confessar, i es trobava en presó provisional des del dia de la seua detenció. Malgrat això va canviar les seues declaracions segons li convenia, ja que, des del principi havia negat el crim i al·legava que ella mateixa va caure «voluntàriament» pel buit de l’escala després de la discussió. A més, inicialment va mentir negant inclús que coneguera la víctima, fins que el Grup d’Homicidis de la Policia Nacional va demostrar que els dos havien mantingut una relació sentimental durant tres mesos.

Se li aplica la circumstància d’agreujant per parentesc, i se’l condemna per un delicte de mals tractes amb una pena de 60 dies de treballs en benefici de la comunitat. Pena ridícula en comparació als catorze anys que inicialment demanava la Fiscalia per un delicte d’homicidi amb l’agreujant d’haver comés el crim per motius de gènere.

 

 

 

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.