10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Rebaixen la pena a quatre anys de presó per a un home que va assassinar la seua parella tirant-la per l’escala a València

 

Un agressor que va matar la seua parella en València tirant-la per l’escala després d’una discussió ha obtingut una reducció de pena fins a quedar-se en tan sols quatre anys de presó, una pena ridícula en el que va ser un crim de violència de gènere. L’assassí va perpetrar el crim en un habitatge de l’avinguda Tres Creus de la capital valenciana en febrer de 2017, i iva acceptar ahir aquesta breu pena de presó després que les acusacions arribaren a un acord de conformitat amb la defensa. Dels catorze anys de presó que se li demanaven inicialment, la Fiscalia va rebaixar la seua petició en deu anys al considerar que no es tracta d’un assassinat sinó d’un «homicidi imprudent».

No s’ha practicat cap prova en la sessió de judici, al tractar-se finalment d’una condemna inferior als sis anys, però el Ministeri Fiscal va modificar el seu escrit de conclusions i a pesar que inicialment apreciava una clara intencionalitat d’assasssinar-la per part de l’acusat, va optar en canvi, per causes que es desconeixen, per rebaixar considerablement la pena sol·licitada de manera inexplicable, ja que queda demostrada la voluntat de l’assassí masclista per acabar amb la vida de la seua víctima.

La Fiscalia sosté com a argumentació a l’inexplicable acord, que hi havia «poca càrrega probatòria» i existia el risc que el jurat declarara innocent a l’acusat. De la mateixa manera, la fiscal sosté que s’ha respectat la voluntat de les filles de la víctima, qui preferien assegurar-se la condemna del seu assassí i no haver d’afrontar un judici on es poguera arribar a qüestionar a la seua mare. Segons la fiscal han tingut en compte que l’assassí ja estava complint una condemna per tràfic de drogues i tenien la tranquil·litat de que està a la presó i se li suma la pena.

Els fets van ocórrer el 21 de febrer de 2017 quan l’agressor, de 55 anys, a les 17 hores de la vesprada «va sacsar a la seua parella amb la força suficient per a fer-la caure pel buit de l’escala» en el replà del tercer pis de la finca. La víctima va morir per una hemorràgia aguda causada pel politraumatisme. L’homicida va confessar, i es trobava en presó provisional des del dia de la seua detenció. Malgrat això va canviar les seues declaracions segons li convenia, ja que, des del principi havia negat el crim i al·legava que ella mateixa va caure «voluntàriament» pel buit de l’escala després de la discussió. A més, inicialment va mentir negant inclús que coneguera la víctima, fins que el Grup d’Homicidis de la Policia Nacional va demostrar que els dos havien mantingut una relació sentimental durant tres mesos.

Se li aplica la circumstància d’agreujant per parentesc, i se’l condemna per un delicte de mals tractes amb una pena de 60 dies de treballs en benefici de la comunitat. Pena ridícula en comparació als catorze anys que inicialment demanava la Fiscalia per un delicte d’homicidi amb l’agreujant d’haver comés el crim per motius de gènere.

 

 

 

 

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.