5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Rebaixen la pena a quatre anys de presó per a un home que va assassinar la seua parella tirant-la per l’escala a València

 

Un agressor que va matar la seua parella en València tirant-la per l’escala després d’una discussió ha obtingut una reducció de pena fins a quedar-se en tan sols quatre anys de presó, una pena ridícula en el que va ser un crim de violència de gènere. L’assassí va perpetrar el crim en un habitatge de l’avinguda Tres Creus de la capital valenciana en febrer de 2017, i iva acceptar ahir aquesta breu pena de presó després que les acusacions arribaren a un acord de conformitat amb la defensa. Dels catorze anys de presó que se li demanaven inicialment, la Fiscalia va rebaixar la seua petició en deu anys al considerar que no es tracta d’un assassinat sinó d’un «homicidi imprudent».

No s’ha practicat cap prova en la sessió de judici, al tractar-se finalment d’una condemna inferior als sis anys, però el Ministeri Fiscal va modificar el seu escrit de conclusions i a pesar que inicialment apreciava una clara intencionalitat d’assasssinar-la per part de l’acusat, va optar en canvi, per causes que es desconeixen, per rebaixar considerablement la pena sol·licitada de manera inexplicable, ja que queda demostrada la voluntat de l’assassí masclista per acabar amb la vida de la seua víctima.

La Fiscalia sosté com a argumentació a l’inexplicable acord, que hi havia «poca càrrega probatòria» i existia el risc que el jurat declarara innocent a l’acusat. De la mateixa manera, la fiscal sosté que s’ha respectat la voluntat de les filles de la víctima, qui preferien assegurar-se la condemna del seu assassí i no haver d’afrontar un judici on es poguera arribar a qüestionar a la seua mare. Segons la fiscal han tingut en compte que l’assassí ja estava complint una condemna per tràfic de drogues i tenien la tranquil·litat de que està a la presó i se li suma la pena.

Els fets van ocórrer el 21 de febrer de 2017 quan l’agressor, de 55 anys, a les 17 hores de la vesprada «va sacsar a la seua parella amb la força suficient per a fer-la caure pel buit de l’escala» en el replà del tercer pis de la finca. La víctima va morir per una hemorràgia aguda causada pel politraumatisme. L’homicida va confessar, i es trobava en presó provisional des del dia de la seua detenció. Malgrat això va canviar les seues declaracions segons li convenia, ja que, des del principi havia negat el crim i al·legava que ella mateixa va caure «voluntàriament» pel buit de l’escala després de la discussió. A més, inicialment va mentir negant inclús que coneguera la víctima, fins que el Grup d’Homicidis de la Policia Nacional va demostrar que els dos havien mantingut una relació sentimental durant tres mesos.

Se li aplica la circumstància d’agreujant per parentesc, i se’l condemna per un delicte de mals tractes amb una pena de 60 dies de treballs en benefici de la comunitat. Pena ridícula en comparació als catorze anys que inicialment demanava la Fiscalia per un delicte d’homicidi amb l’agreujant d’haver comés el crim per motius de gènere.

 

 

 

 

Últimes notícies

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.