11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un futbolista valencià, arruïnat pel segrestador del seu germà

gUARDIA CIVIL

Els agents van registrar el domicili del detingut en la Pobla de Vallbona | Guàrdia Civil

 

Agents de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cullera, en la Ribera Baixa (València), han detingut a un home que presumptament va extorsionar a una persona per un deute. Com que no li va pagar, l’ara detingut va segrestar al deutor en Madrid. L’acusat també va extorsionar al germà del segrestat i li va exigir fins a 170.000 euros.

 

Els efectius van iniciar l’operació, batejada com a ‘NUMAN’, el mes d’agost passat, després de conéixer que una persona estava extorsionant a una altra per un deute contret en setembre del 2018, per valor de 45.000 euros, segons ha explicat l’institut armat.

 

Pel que pareix, davant l’impagament del deute econòmic, el presumpte autor dels fets es va desplaçar fins a Madrid juntament amb altres tres individus i, en localitzar al deutor, el van introduir en un vehicle contra la seua voluntat i el van amenaçar, amb una escopeta, de causar-li danys físics a ell o la seua família. 

 

La víctima de l’extorsió és un futbolista valencià

La víctima, a causa de la pressió, els va contar que tenia un germà amb un gran poder adquisitiu i que podia fer front al deute. Els sospitosos el van cridar i, baix amenaces, el van obligar a assumir el deute, més interessos, per un valor de 95.000 euros.

 

Segons ha avançat ‘Las Provincias’, el germà del segrestat és un futbolista valencià que ha jugat en diferents equips de futbol com són el CD Numancia, El Cadis CF o el Recreatiu de Huelva.

 

Els autors van traslladar a la víctima des de Madrid fins a la localitat valenciana a on residia. Van accedir al domicili de la víctima, des d’on van cridar per telèfon al germà per a fer-li vore que tenien controlat l’entorn familiar de les seues víctimes en cas que s’incomplira l’«acord».

 

Pagaments i cotxes d’alta gamma

Però l’extorsió no va acabar ací i la víctima va vore com el deute incrementava fins als 170.000 euros. Els diners eren entregats en mà per la víctima o ingressats en comptes bancaris dels familiars del detingut. Fins i tot, com a part del pagament, la víctima va haver de comprar un vehicle d’alta gamma que prèviament havia elegit el detingut, amb un valor de 65.000 euros, a més d’una moto per la que va pagar 10.000 euros.

 

Fruit de les investigacions, el passat 24 d’octubre, els agents van entrar i van registrar el domicili de l’ara detingut, en la localitat valenciana de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria, i el van detindre per la seua presumpta participació en un delicte d’extorsió, detenció il·legal i blanqueig de capitals.

 

Durant el registre, van trobar 1.000 euros en metàl·lic, una escopeta i una pistola (simulades) utilitzades en la detenció il·legal, a més de documentació de moviments de capital i transmissió de vehicles. Igualment, van recuperar el cotxe d’alta gamma i una moto. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 28 de Madrid.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.