Un futbolista valencià, arruïnat pel segrestador del seu germà

gUARDIA CIVIL

Els agents van registrar el domicili del detingut en la Pobla de Vallbona | Guàrdia Civil

 

Agents de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Cullera, en la Ribera Baixa (València), han detingut a un home que presumptament va extorsionar a una persona per un deute. Com que no li va pagar, l’ara detingut va segrestar al deutor en Madrid. L’acusat també va extorsionar al germà del segrestat i li va exigir fins a 170.000 euros.

 

Els efectius van iniciar l’operació, batejada com a ‘NUMAN’, el mes d’agost passat, després de conéixer que una persona estava extorsionant a una altra per un deute contret en setembre del 2018, per valor de 45.000 euros, segons ha explicat l’institut armat.

 

Pel que pareix, davant l’impagament del deute econòmic, el presumpte autor dels fets es va desplaçar fins a Madrid juntament amb altres tres individus i, en localitzar al deutor, el van introduir en un vehicle contra la seua voluntat i el van amenaçar, amb una escopeta, de causar-li danys físics a ell o la seua família. 

 

La víctima de l’extorsió és un futbolista valencià

La víctima, a causa de la pressió, els va contar que tenia un germà amb un gran poder adquisitiu i que podia fer front al deute. Els sospitosos el van cridar i, baix amenaces, el van obligar a assumir el deute, més interessos, per un valor de 95.000 euros.

 

Segons ha avançat ‘Las Provincias’, el germà del segrestat és un futbolista valencià que ha jugat en diferents equips de futbol com són el CD Numancia, El Cadis CF o el Recreatiu de Huelva.

 

Els autors van traslladar a la víctima des de Madrid fins a la localitat valenciana a on residia. Van accedir al domicili de la víctima, des d’on van cridar per telèfon al germà per a fer-li vore que tenien controlat l’entorn familiar de les seues víctimes en cas que s’incomplira l’«acord».

 

Pagaments i cotxes d’alta gamma

Però l’extorsió no va acabar ací i la víctima va vore com el deute incrementava fins als 170.000 euros. Els diners eren entregats en mà per la víctima o ingressats en comptes bancaris dels familiars del detingut. Fins i tot, com a part del pagament, la víctima va haver de comprar un vehicle d’alta gamma que prèviament havia elegit el detingut, amb un valor de 65.000 euros, a més d’una moto per la que va pagar 10.000 euros.

 

Fruit de les investigacions, el passat 24 d’octubre, els agents van entrar i van registrar el domicili de l’ara detingut, en la localitat valenciana de la Pobla de Vallbona, en el Camp de Túria, i el van detindre per la seua presumpta participació en un delicte d’extorsió, detenció il·legal i blanqueig de capitals.

 

Durant el registre, van trobar 1.000 euros en metàl·lic, una escopeta i una pistola (simulades) utilitzades en la detenció il·legal, a més de documentació de moviments de capital i transmissió de vehicles. Igualment, van recuperar el cotxe d’alta gamma i una moto. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 28 de Madrid.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.