21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Una senderista ha sigut rescatada pels Bombers de València a Anna

Els bombers amb la senderista en Anna

 

El Consorci de Bombers de València ha realitzat un rescat en una zona rural d’Anna, en la ruta de les tres cascades, on una dona ha caigut lesionant-se la cama.

Bombers de València rescatant a dona

 

L’avís s’ha rebut a les 12.15 h. El Consorci ha mobilitzat fins allí al seu Grup de Rescat a Altura GERA, una dotació de bombers de Xàtiva, un sergent d’Alzira i l’helicòpter de rescat de la Generalitat. La dona ha estat evacuada via aèria fins on esperaven els mitjans sanitaris.

 

Bomber ajudant a baixar a l'helicòpter

 

Anna és una localitat valenciana molt visitada

 

Anna és una localitat i municipi espanyol situat en la part sud-oriental de la comarca del Canal de Navarrés, a la província de València, Comunitat Valenciana. Compta amb 2638 habitants (INE 2018). Limita amb els municipis de Xella, Cotes, Sellent, Estubeny, Llanera de Ranes, Xàtiva i Énguera.

Ocupa la part més baixa i ampla de la comarca del Canal de Navarrés, enclavament privilegiat en el qual afloren gran quantitat d’aigües de l’aqüífer del Massís de Caroche, que són recollides pel riu Sellent. Anna destaca per les seves múltiples fonts i abundància d’aigua a la qual deu l’origen del propi topònim de la localitat, “Yanna”.

S’accedeix des de València, a través de la A-7 prenent després la CV-590 per a accedir finalment per la CV-580.

 

Les troballes en la zona de “el Hondón” ens remunten al Paleolític superior, entre el 20 000 i el 10 000 abans de Crist. El Llac d’Anna conté en el seu interior i sota les seues aigües un extraordinari jaciment Meso-Neolític, datat entre el 6000 i el 5000 a. C. Ja en època metal·lúrgica, entre el 3000 i el 2000 a. C. període Eneolítico o Calcolític, va haver-hi poblats a l’aire lliure en “el Racó”, “el Queixal” i “el Pantà”, amb enterraments de coves pròximes, mentre que durant l’Edat del Bronze Valencià va haver poblat en el Puntal del Casino. La Cultura Ibèrica, entre el 500 a. C., i el canvi d’era només ofereix escassos materials en la zona de “Tiboles”, mentre que el poblament en època romana és més intens, amb restes d’una vila en “la Moleta” i una altra a “la Casa Guillén”; en “el Altico de la Hoyeta” es va excavar una necròpoli d’inhumació, mentre que en “el Cantalobos” les restes corresponien a època tardorromana.

L’origen de la localitat tal com se’l coneix actualment és anterior a l’etapa musulmana, encara que les primeres referències documentals són de mitjan segle XIII. El 22 de setembre de 1244, Jaume I el Conqueridor va donar la vila d’Anna a l’Orde de Santiago en recompensa a l’ajuda prestada en el cércol de Biar. En 1332 va tenir lloc la rebel·lió de la aljama sarraïna d’Anna, a causa de l’embargament d’uns certs béns d’estos per part del comendador Montalván. Alfons el Benigne va absoldre als sarraïns amb la finalitat de frenar el procés de despoblació que estava sofrint el lloc. Anys més tard, la vila va passar a les mans de Pere de Vilanova i, posteriorment, als Borja. El Rei d’Espanya, Felip III va crear en 1604 el Comtat d’Anna en la persona de Fernando Pujades i Borja.[1], i que finalment va pertànyer als Comtes de Cervellón.

Després de l’expulsió dels moriscos en 1609, Anna va ser repoblada amb cristians d’Enguera i d’altres llocs. Actualment és un dels pobles més pròspers de la Canal gràcies al desenvolupament industrial experimentat en els últims anys. L’origen del topònim de la Vila.[2] té les seues arrels en el vocable àrab Yanna, tal com podem trobar-ho en el Qurán. De les diferents accepcions que posseeix ens centrarem en les que fan referència a la relació de la paraula amb el territori; d’esta manera i sense abandonar les altres variants, que d’altra banda ens portarien a conclusions similars, ens trobem una accepció que utilitza el terme com a hort o jardí, de la veu llatina ‘Ortí’ que els àrabs van adaptar com ‘al-Yanna’, Alamedilla ‘l’horta’. Esta accepció explicaria la presència de restes arqueològiques de l’època romana en l’entorn i el paratge en el qual es va fundar la ciutat, en l’Albereda, al costat de la primitiva fortificació o castell.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.